Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

2000,- er ingen upris med tanke på at det er en kombinert DAC/Amp. Det kan hende at dette er et glimrende førstekjøp for nyfrelste hodetelefonentusiaster.

 

Jeg ville nok uansett ha lagt noen kroner til inn i potten og kjøpt noe fra Audio-gd eller tilsvarende. Schiit er også hot stuff for tiden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pengepungen fikk svi litt i dag. Tok en tur innom hifi-klubben for å ta en titt på Argon HA2, og endte med at jeg omsider kjøpte den, etter 30 minutters konsultering med min bror.

 

Nå har jeg bare hørt et par låter, men lyden var mer oppløst enn HA1 og bassen var litt varmere, samt rundere.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Jeg ser at Hifi-klubben har fått inn en rørforsterker fra Argon som ser artig ut. Argon HA2 er navnet, og det er visstnok en hybrid. Både DAC og rørforsterker i en og samme boks.

 

Prisen var ikke gal heller, men jeg får ta noen gode runder i tenkeboksen først. Den forsvinner vel ikke fra nettsiden med det første.

 

http://www.hifiklubben.no/produkter/stereo/forsterkere/argon_ha2-tube_forforsterker_sort.htm

 

Hot or not?

Røret fungerer som en ”buffer” mellom inn- og utgangstrinn og regulerer spenningen til de audiofile MOS-FET-transistorene i utgangen.

Så røret (kun ett rør) styrer strømtilførselen til transistorene? Er det da en ekte rørforsterker?

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Det er en hybridforsterker. Inntrykket mitt er at de fungerer ved at rørene styrer volumet (spenningen) til signalet før det passerer inn i transistordelen. Du kan se på det som at rørene blir forforsterker, mens transistorene blir effektforsterker.

Dette forutsetter jo to rør. HA2 har jo bare ett rør.

Lenke til kommentar

Dette forutsetter jo to rør. HA2 har jo bare ett rør.

HA2 bruker 6N2 rør, som er to trioder i samme rør, så at HA2 har bare ett rør er ingen hindring for det.

 

Om jeg tolker produktbeskrivelsen rett så er det snakk om å bruke røret i et buffer-trinn.

 

Hvorvidt det har noe for seg kommer helt an på designet, rør-buffertrinn kan være alt fra akustisk anonyme greier som kun lar resten av kretsen jobbe optimalt til et trinn som med vilje farger lyden vel mye.

Lenke til kommentar

Du kan bytte ut kabelen på Sennheiseren din om du har lyst. Vet ikke hvor mye den kabelen koster, men det kan hende at det blir billigere å kjøpe et nytt par HD280 og den kabelen, enn det paret Lars postet.

 

 

 

 

Noen som vet om noen gode hi-fi butikker i Berlin? Skal en tur til uka, og hadde vært koselig og fått prøvd noen nye hodetelefoner.

 

 

Lenke til kommentar

Du kan bytte ut kabelen på Sennheiseren din om du har lyst. Vet ikke hvor mye den kabelen koster, men det kan hende at det blir billigere å kjøpe et nytt par HD280 og den kabelen, enn det paret Lars postet.

 

Har ikke behov for å bytte noen kabel, men har behov for to headphones, et med mic og et uten.

Lenke til kommentar

Du kan bytte ut kabelen på Sennheiseren din om du har lyst. Vet ikke hvor mye den kabelen koster, men det kan hende at det blir billigere å kjøpe et nytt par HD280 og den kabelen, enn det paret Lars postet.

 

Har ikke behov for å bytte noen kabel, men har behov for to headphones, et med mic og et uten.

Ved å kjøpe et nytt par HD280 og den kabelen løst vil du ha to hodetelefoner. Jeg regner med at det er billigere enn paret som lars postet, uten at jeg vet hva den kabelen koster. Støtter meg forsåvidt til Lars og lain sine forslag om en egen mikrofon stående på pulten. Blir merkbart billigere.

Lenke til kommentar

Er det billig å få "nesten ubrukte", 1 år gamle, DT770 pro 32 til 1000+frakt?

 

Var på den lokale Hi-fi butikken og de sa at "gaming headset er beregnet for PC og vil være bedre til å høre musikk/se film/spille (i den prioritets rekkefølgen) på en PC enn studio headsets" noe som hørtes helt absurd ut for meg, men er det sant?

 

Har også vurdert Audio Technica M50 og AD700.

 

Har også bare standard motherboard lydkort, trenger jeg en AMP eller et bedre lydkort for å optimalisere? Den er jo 32 så skal ikke kreve så mye?

Endret av ToTTy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

DT770 32 kan fint drives av integrert lydkort.

 

Videre så er det bare tull at gaming-headset høres bedre ut med pc enn andre hodetelefoner. Det kommer an på impedans og forsterker blant mange ting.

Lenke til kommentar

Jeg har fem av de fremste gaming headsettene liggende hjemme og de ligger alle ubrukt, totalt bortkastede penger. De har vært alt fra helt ille til ganske greie, men ikke noe som måler seg med noen ordentlige klokker. Kjøp beyerne de har jeg brukt til spill i flere år og de funker fint, men husk at de er lukket så man kan fort bli litt høylytt når man snakker i mic :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...