Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke mer enn halvannen måned siden jeg kjøpte mine AH-D5000. Det er mine første hodetelefoner i en slik prisklasse. Musikk låter helt fantastisk, men vurderer å bytte dem ut med HD800. T1 er også et alternativ, men HD800 frister for øyeblikket mest. Årsaken til at jeg vurderer å bytte er først og fremst at jeg synes D5000 har litt vel mye bass. Nå har jeg ikke akkurat hørt så veldig mange forskjellige hodetelefoner at jeg har grunnlag for å uttale meg om dette, men virker som om mange på nettet er enige med meg. Synes også de kan være litt vonde å ha på i lengden. Tror ikke de passer hodet mitt/ørene mine helt. Hadde aldri noe lignende problem med mine gamle Sennheiser HD590. Kan se ut som om HD800 har veldig god plass til ørene på samme måte som HD590 har. En tredje grunn til at jeg vurderer et bytte er at jeg nå har hørt hvor bra musikk kan høres ut. Hvordan kan jeg ikke ville ha noe enda bedre? Det eventuelle kjøpet skal brukes sammen med Nuforce HDP. Noen tanker?

 

Hvor mye tror dere jeg kan få for mine AH-D5000 hvis jeg bestemmer meg for å selge?

Endret av qweac
Lenke til kommentar

Kongen av gamingheadset er visstnok Beyerdynamic DT800, uten at jeg selv kan påstå at jeg faktisk har prøvd de.

Pleier å spille Bad Company 2 med mine DT880, fungerer veldig bra det. Grado SR 225i anbefales også på det varmeste.

 

Er ikke mer enn halvannen måned siden jeg kjøpte mine AH-D5000. Det er mine første hodetelefoner i en slik prisklasse. Musikk låter helt fantastisk, men vurderer å bytte dem ut med HD800. T1 er også et alternativ, men HD800 frister for øyeblikket mest. Årsaken til at jeg vurderer å bytte er først og fremst at jeg synes D5000 har litt vel mye bass. Nå har jeg ikke akkurat hørt så veldig mange forskjellige hodetelefoner at jeg har grunnlag for å uttale meg om dette, men virker som om mange på nettet er enige med meg. Synes også de kan være litt vonde å ha på i lengden. Tror ikke de passer hodet mitt/ørene mine helt. Hadde aldri noe lignende problem med mine gamle Sennheiser HD590. Kan se ut som om HD800 har veldig god plass til ørene på samme måte som HD590 har. En tredje grunn til at jeg vurderer et bytte er at jeg nå har hørt hvor bra musikk kan høres ut. Hvordan kan jeg ikke ville ha noe enda bedre? Det eventuelle kjøpet skal brukes sammen med Nuforce HDP. Noen tanker?

 

Hvor mye tror dere jeg kan få for mine AH-D5000 hvis jeg bestemmer meg for å selge?

Kanskje du burde vurdere markl-mod på dine D5000, den skal temme den litt aggressive bassen og forbedre lydbildet. Ellers så er jeg ikke helt sikker på hvor godt HD800 kommer til å matche Nuforce HDP, siden begge komponenter går for å være litt på den lyse siden av spekteret.

Lenke til kommentar

Gikk forbi stereofil i dag og så at de hadde Grado SR60i til 999,-. Så jeg stakk innom for å lytte til de og ble helt frelst av lyden i de. Så selv om jeg ikke akkurat elsker designet så har jeg ruslet rundt og kost meg med nytt headset til iPoden i dag. Moro med impulskjøp :D

 

Lyttet også til Shure 840 og må si at de var virkelig imponerende de også, satt og smilte mens jeg lyttet. Men lik,te Gradoenes lydbilde litt bedre.

Lenke til kommentar

Noen som har peiling på ørepropper her? Er egentlig ikke så lysten på hodetelefoner, da de som oftest ikke er så portable, og ser mindre pene ut når du er utenfor døra.

 

Problemet mitt er at jeg har veldig "spesielle" øreganger, og INGEN av de in-ear'sene jeg har prøvd har passet.

Tips til ørepropper som IKKE er in-ear? Har noen fra AKG som jeg er fornøyd med, men de begynner å bli slitte.

 

Maxpris er 1500.

Lenke til kommentar

Noen som har peiling på ørepropper her? Er egentlig ikke så lysten på hodetelefoner, da de som oftest ikke er så portable, og ser mindre pene ut når du er utenfor døra.

 

Problemet mitt er at jeg har veldig "spesielle" øreganger, og INGEN av de in-ear'sene jeg har prøvd har passet.

Tips til ørepropper som IKKE er in-ear? Har noen fra AKG som jeg er fornøyd med, men de begynner å bli slitte.

 

Maxpris er 1500.

Du får se på produktene til Yuin (link), personlig ville jeg klina til med et par Yuin OK1 pluss en gratis fiio e3.

Lenke til kommentar

Hei folkens.

 

Hva mener folket om Sennheiser HD 598?

 

Har hatt dette settet et par ukers tid og må si meg svært fornøyd med det. Fra før har jeg Beyerdynamic DT 770 Pro som selvfølgelig sparker litt mer fra i mer bassdreven musikk. Uansett synes jeg Hd 598 fremstiller musikken et par hakk mer "korrekt".

 

Ikke noe å utsette på utseendet heller, for den del.

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Mon tro om ikke godeste LarsP har fått seg Audez'e LCD-2, som bl.a. er notorisk kjent for sine ikke helt ubetydelige leveringstider ved bestilling på nettet.

 

Moro å se at noen klarer å velge noe annet enn Sennheiser, AKG og Beyerdynamic! :)

 

Tillegg: Jaja, navnet står jo faktisk på klokkene ...

Endret av The Silencer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...