Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg elsker å få pakke i posten.

Så hvordan er lyden? Du må være den første i norge med Audeze LCD-2 :dribble:

 

Jada, eksotisk er den jo, men så faktisk senest for et par dager siden en kar(?) som solgte akkurat en slik hodetelefon (brukt). :yes:

 

Etter hva jeg forstår er denne en såkalt "planar magnetisk" hodetelefon, som angivelig skal ha en lydsignatur dels som elektrostatiske og dels som "ordinære" dynamiske hodetelefoner. Akkurat hva det innebærer er jeg imidlertid ikke sikker på ...

LarsP kan sikkert utdype. :)

Lenke til kommentar

Uff, det virker som mitt kjøp av Denon D2000 var et dårlig kjøp gitt. Etter at jeg fikk Grado SR60i i hus så klarer jeg ikke å legge de fra meg. Elsker lyden i de til rockemusikken min. Denonene høres nesten grøtete ut i forhold synes jeg.

 

Så nå bruker jeg grado til musikk og beyerdynamic til film, mens denon henger på stativet og bare ser pene ut. :no:

Lenke til kommentar

De som etterlyser noen grundige kommentarer angående LCD-2 må nok vente litt til. Grunnet forpliktelser i hjemmet så fikk jeg ikke tilbragt så mye tid med de i går.

 

Det skal dog nevnes at jeg fikk litt av den samme følelsen som jeg fikk den gangen jeg hørte et par elektrostatiske høyttalere fra Quad til nærmere 100 000,-.

Men, pokker så tunge de er. Det er som å sitte med en av de "morsomme" anleggshattene med to ølbokser festet på sidene. :p

Lenke til kommentar

Hei.

Håper noen av dere her som har peiling på hodetelefoner kan hjelpe meg..

Jeg er på utkikk etter ett headsett system hvor du har 3/4 sendere som kan kobles til for eksempel hver sin tv. Og sende signaler ut til mange headsett. Og hvor du da på headsettet kan bytte mellom de ulike senderne/kanalene..

 

Eller om noen har et bra forslag på hvordan du skal kunne distrubuere lyd trådløst ut til mange headsett og hvor brukeren selv kan velge hva han vil høre på.. Radio/tv osv.

 

Bruker i dag Fantaay sin "wireless cardio entertainment", men er ikke fornøyd med kvaliteten på systemet.. Håper noen har noen gode tips :)

Endret av Breakdown
Lenke til kommentar

Med tanke på datoen i dag burde jeg tatt meg tid til å diskutere forskjellige sjampoer.

 

Brukeren i posten nedenfor anbefaler maskinvask med putene i en egen pose (den typen man gjerne vasker finere tøy/BH-er i) og lufttørking (i hvertfall ikke tørketrommel).

http://www.head-fi.org/forum/thread/187568/guide-to-wash-701-650-velour-pad#post_3330180

 

Personlig har jeg ikke prøvd, men kan tenke meg at det kan fungere fint.

Lenke til kommentar

De skal visstnok være mulige å drive med en iPod (jamfør anmeldelsen på Moon Audio). På min Meier Corda så spiller de mer enn høyt nok på ca 40-45% av maks volum, sånn ca. det samme som HD650. De er med andre ord langt enklere å drive enn f.eks HiFiMan sine modeller.

Lenke til kommentar

Hmm, da åpner jeg opp og ser så fort jeg får tid :)

 

Edit: Virker ikke som at det er noen løse kabler der, har heller ikke lyst til å ta fram loddebolten da jeg ikke akkurat har drevet så mye med den. Jack kabelen kommer også inn på samme sted, så tør ikke rote så mye med det der i fare for å gjøre det verre.

 

Legger ved et lite kjapt bilde fra telefonen.

 

post-137074-0-43884200-1301841420_thumb.jpg

Endret av Tord93
Lenke til kommentar

Noen andre enn meg som venter på NFB-12 fra audio-gd?

Har ventet siden 8. feb. Først var levering slutten av feb / begynnelsen av mars.

Så utsatt til midten av mars. Så ble jeg lovet i løpet av mars, og nå fikk jeg akkurat svar i løpet av april.

Vurdere å avbestille, men finnes det noen alternativer der ute?

Lenke til kommentar

(...)

Edit: Virker ikke som at det er noen løse kabler der, har heller ikke lyst til å ta fram loddebolten da jeg ikke akkurat har drevet så mye med den. Jack kabelen kommer også inn på samme sted, så tør ikke rote så mye med det der i fare for å gjøre det verre.

(...)

 

DT770 har jeg ikke vært mye borti, men om du ikke vil begynne med loddebolten, er alternativet å sjekke koblingene med et multimeter e.l. for å ekskludere alt mellom minijackplugg og loddepunktet. Det kan tenkes at elementet/driveren har gått dukken, men det er nok mer sannsynlig at ledningen er problemet.

 

Det kan se ut som det er lakkbasert isolasjon på ledningene, denne er du nødt til å brenne vekk først. Det kan nok være lurt å få litt hjelp på dette punktet, resten av loddingen bør være relativt greit (har selv fikset det samme problemet på et K240M).

 

(Om du finner ut at det ikke er feil på ledningen, bør det være mulig å reklamere på settet. Ledningsbrudd er nok litt verre, og muligvis ikke verdt bryet med å reklamere på det, det kommer selvsagt litt an på mengden godvilje fra butikk/verksted.)

Lenke til kommentar

Jeg fant ut at jeg bare sender det inn til butikken jeg kjøpte det fra :) Har PC350 som fulgte med lydkortet jeg kjøpte, så har heldigvis ikke mangel på lyd. Ikke godlyd, men fungerer bra nok de dagene Beyer'n er borte :cry:

 

Jeg har rett og slett ikke kunnskap eller vilje nok til å fikse det selv, så tar det på den enkle måten :p Viser det seg at de ikke får fikset det eller vil sende et nytt får jeg se hva jeg gjør. DT990 noe å vurdere? :whistle:

Lenke til kommentar

DT990 er definitivt noe å vurdere, spesielt hvis du liker beyerdynamic-lyden. Frekvensgangen er noe V-formet, så hvis du liker det nøytralt burde du kanskje se på noe annet, men det gjør dem litt mer tilgivende iforhold til dårlige opptak. Men diskanten er ganske aggressiv, så du bør nok prøve dem før du kjøper. Du vil også trenge en skikkelig forsterker for å få best ytelse (spesielt 600-ohm utgaven, som er den beste.) :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...