Gå til innhold

Den lille (Store) D-Link DIR-655/DIR-855 Extreme N Tråden


wiak

Anbefalte innlegg

Skal du streame til PS3, så vil jeg anbefale at du ser på nyere Linksys eller Netgear.

DIR-655 sliter enda med dårlig firmware når det gjelder streaming lan - lan.

 

 

har du noen spesifikke anbefalinger? trenger en som klarer streaming over kablet nett kjapt.. gjerne med trådløst, men ingen krav..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vurderer å bytte ut min gamle 802.11n router. Ser litt på DIR-825 og DIR-855. De er vel ganske like med unntak av skjermen for framsiden. Årsaken til dette er støtten for dualband.

 

Eksisterer det 3. parts firmware til disse? Ser at flere har litt problemer med streaming av media på disse. Er det fortsatt et problem?

 

Er det noen andre dualband routere som er et bedre kjøp enn en av overnevnte?

 

Ørjan...

Lenke til kommentar

Har oppdatert firmware til 1.30EU på min 655, men kommer meg ikke på Xbox Live. Alt annet fungerer ypperlig. Denne PCen, f.eks, er koblet til via hardline, og er problemfri. Har aldri hatt dette problemet før, men det har oppstått de siste dagene. Xbox360en viser at den er koblet til internet, men at den ikke klarer å koble seg til Xbox Live. Hva kan dette skyldes, og hvordan kan jeg fikse det?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Absolutt :)

Den har Xbox-Live Sertifisering, så skal ikke være noen problemer.

 

Eg gikk for en annen en som var litt billigere som også er Xbox LIve Sertifisert. ZyXEL NBG-460N,Wireless-N Gigabit Router.... Snakket med Telenorhjelpen i ove 1 time i går om Zyxel Multimodem 2602HWT som ikke klarer å få åpnet porter på. Han hos telenor prøvde alt men ingenting funket. Siste han sa "Desverre, men om du skal ha OPEN NAT må du nok kjøpe deg et nytt modem" Derfor fant eg et rimlig og godt som funker på Xbox Live...

Lenke til kommentar
I denne tråden her diskuteres DIR-655 og 855. Flott du deler dine erfaringer, men DIR-855 og 655 er for den mer avanserte brukeren :) Å endre NAT, åpne porter og sette statisk ip er forøvrig ekstremt lett.

 

 

Ikke når man har Multimodem fra Telenor :thumbdown: ALlerede åpnet alle portene man skal åpne og firewall. Likevel hjelper det ikke. SOm sagt så sa telenor at det er flere som ha lignende problem med denne routern. Eg har klart å åpne porter på andre routere men denne vil bare ikke..... Lit Offtopic for å svare deg.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg har tilgang til et trådløst nett med internett fra de jeg leier hos, og har prøvd å bruke min 655 til å koble seg til deres trådløse nettverk, så jeg kan ha mitt eget nettverk men få internett fra deres nettverk, via min 655. Så vidt jeg har forstått det, heter det bridging eller repeating(?), og kan gjøres ved å sette routeren i "bridge mode" ifølge googlesøkene mine, men jeg finner ikke noe sånt i setup.

 

Er dette mulig å gjøre med 655 (trådløst), eller må jeg strekke en kabel til etasjen over, eller kan jeg bare glemme det?

Endret av MMM
Lenke til kommentar
Er dette mulig å gjøre med 655 (trådløst), eller må jeg strekke en kabel til etasjen over, eller kan jeg bare glemme det?

Det kan du glemme for det var kun på firmware 1.00 WDS var støttet (tydeligvis uten å funke 100%). Trådløse løsninger kan være homeplug (via 230V-nettet), ethernet bridge (trådløs), router med DD-WRT firmware som client_bridge m.fl.

Lenke til kommentar

OK, da kommer "trådløs bridge" ikke på tale.

 

Men jeg kan derimot strekke en kabel til overetasjen, plugge den inn i for eksempel "4" på routeren der oppe, plugge den inn i internett porten som vanligvis er ment for modemet på min DIR-655, og få både internett fra overetasjen og mitt eget nettverk - uten problemer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...