Gå til innhold

Den lille (Store) D-Link DIR-655/DIR-855 Extreme N Tråden


wiak

Anbefalte innlegg

Hei, foreldrene mine har bestemt seg for å oppgradere nettet med Canal digital sitt tilbud. Med dem så får vi 10 Mb/s linje. Valget av router falt på D-Link sin 655, men spørsmålet er: Hvilket trådløse kort bør vi kjøpe ved siden av? Vi har to stasjonære maskiner som skal bli koblet til. Bør vi går PCI kort eller USB-donlge?

Kom gjerne med anbefalinger av enten USB eller PCI.

 

Takker for svar. :)

Endret av nerikk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PCI kort er alltid mer fordelaktig i din sak :)

 

Noen som har problemer med at DNS-serverne slutter å fungere innimellom på DIR-855? Bruker DNS-servere fra opendns og har fungert tidligere. Fungerte prikkfritt under 1.12 FW, men med 1.21NA så virker det som om noe er galt.

Skjer med 1-2 dagers mellomrom. En annen ting jeg har lagt merke til er at jeg ofte ikke kommer inn i Web-UI når feilen har oppstått.

Lenke til kommentar

Absolutt :) Last ned og sett i gang!

 

Noen som har problemer med at DNS-serverne slutter å fungere innimellom på DIR-855? Bruker DNS-servere fra opendns og har fungert tidligere. Fungerte prikkfritt under 1.12 FW, men med 1.21NA så virker det som om noe er galt.

Skjer med 1-2 dagers mellomrom. En annen ting jeg har lagt merke til er at jeg ofte ikke kommer inn i Web-UI når feilen har oppstått.

quoter meg selv jeg :)

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar

Har bestemt meg for at det er slutt med D-link.. Har snakket litt med leieboeren min og han har visstnok måttet restarte 635'en min ofte også.. Til helvete med både 635 og 655.. Har dere noen anbefalinger på en skikkelig router? Gjør ingenting om det ikke er d-link for å si det pent.. Hvordan 655 kan gjøre det så bra i tester kan jeg ikke fatte og begripe, sier vel litt om konkurrentene :(

 

Gigabit er en forutsetning da det foregår masse streaming og overføring.

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

Sitter med et modem SpeedTouch 5x6. Det er koblet opp, og går på PPPoE.

Noen tips til hvorfor jeg ikke får min 655 til å koble seg på nettet? Nettet virker greit med en gammel gigabyte router.

 

Er det noen basic ting jeg burde sjekke i innstillingene? Tok en factory reset uten hell.

Lenke til kommentar

heia, skal investere i en ny router. er denne enda å anbefale/"up to date", eller er det kommet noe nytt å spennende?

 

streamer mye filmer fra stasjonære til ps3 som media center, i hovedsak pga dette jeg vil ha litt raskere router istedenfor min eldgamle linksys wrt54g. og har 2 bærbare pc`er som også trenger nett.

Lenke til kommentar
Hvordan legger man inn at Dir-855 skal restarte seg selv f.eks. en gang i uka. Merker at den vi har i stua av og til henger seg opp og nekter nett tilgang til jeg restarter den eller drar ut strømmen.

 

samme problem som min 655 og 635.. værst er helt klart 655.. greit å høre at de dyreste modellene sliter med det samme... så kan jeg kjøpe et annet merke med god samvittighet. :)

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...