Gå til innhold

HD DVD gravlegges


Anbefalte innlegg

SOm flere sier så vil jo nå produksjonsvolumet og konkurransen innad Blu-Ray segmentet øke kraftig, og platene/spillerene vil bli billigere etterhvert.

 

Om jeg ikke tar feil så vil vel alle som produserer spillere/plater med Blu-Ray teknologi betale en viss sum til Sony mm siden de sitter på patentet. Hadde vel blitt akkuratt det samme om HD vant, Toshiba osv hadde fått disse pengene istedet.

Prisene faller alltid etterhvert, og f.eks billige spillere vil være attraktive for store deler av befolkningen og er selvfølgelig gunstig å kapre.

 

Edit: Endel skrivefeil da jeg skriver på en ny bærbar :)

Endret av Toxin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Åpne standarder (over nett) som alle kan benytte er fremtiden. Spår at Blu-Ray får kortest levetid av alle lignende formater hittil.

Ja, dette har jeg hørt før. Du mener (lovlig) nedlasting av HD-filmer til mediacenter o.l.?

Jeg tror personlig det er en god stund til vi får se noe slikt i Norge i alle fall. Jeg er ingen ekspert, men det virker ikke som bredbåndsnettet i Norge er laget for den slags trafikk på en goood stund ennå(?)

Lenke til kommentar
Dette bare viser hvor dominerende Sony egentlig er på markedet. Sony hjalp DVD igang og nå Blu-ray. Ufattelig bra syns jeg da HD-DVD var elendig i forhold til Blu-ray.

Regner med at du ikke er særlig opplyst siden du kommer med slike utsagn? Aldri hørt om feks. betamax,UMD,minidisk,sacd ? Alle formater som Sony forsøkte å få ut i markedet uten å lykkes nevneverdig. Eneste grunnen til at Blu-ray fikk overtaket denne gangen var fordi de fikk dyttet mange Blu-ray-kapable spillere ut i markedet vha. PS3.

Og å si at HDDVD var elendig i forhold til Blu-ray er vel bare med på å understreke hvor lite opplyst du er.

Lenke til kommentar

Var det noen tvil ? HVER PS3 solgt=1 ny blu-ray spiller i folks hjem.. Når du i tillegg har hele industrien i ryggen og den største av de alle Dinsey så burde du skjønne hvor dette bar hen.

 

Eneste grunnet til at Paramount valgte hd-dvd var pga $100 ($50 til Dreamworks) millioner dollar. Som de kompenserte med eventuelle blu-ray salg og en exit plan på 18 månender.

 

Win-win situajson hvor de i tillegg kunne få hd-dvd til å vinne, med betalte reklamer fra Thosiba m.m

 

Paramount satte spørsmålstegn ved hd-dvd formatet pga dens 30gb plass og gikk ut med dette, 1 uke + var de hd-dvd exclusive. Go figure

Lenke til kommentar

Dette er flotte saker! Har allerede en PS3, altså er jeg med i den "nye generasjonen" :)

 

Lurer på hva Nintendo gjør. Vil de lansere sin neste konsoll med BD-spiller? Nintendo selger jo veldig mange spill/konsoller fortiden og begynner vel uten tvil å bli ganske store. Om deres neste konsoll får en BD spiller, samt. at den selger like bra som Wii vil jo dette dytte BD enda mere fram. Også til Casual markedet hvor Nintendo gjør det veldig bra nå om dagen.

Endret av LucarioX
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...