Gå til innhold

HD DVD gravlegges


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Endelig sier jeg også, blir bare sint når jeg går innpå Elkjøp så står ulike filmer delt opp i 2 forskjellige format. Bare latterlig av HD-DVD å hele tatt utfordre Blu-ray, særlig når formatet har gigantmerket Playstation bak seg.

 

Nå gjenstår at det samme skjer på konsollsiden også, så vi slipper multiplattform spill :)

Lenke til kommentar

Var samma for meg hvem som vant, men er gla eg ikke kjøpte hd dvd spiller før jul:p nå vet eg værtfall hvilket format som er kommet for å bli. håper bare MS kommer med Blu-ray addon snart.. og er folk helt syre i skallen, med komentarer alla ps3 har vunnet pga. Blu-ray osv.? sist eg sjekket så kjøper "en del" konsoll hovedsakelig for å SPILLE.

Lenke til kommentar
Åpne standarder (over nett) som alle kan benytte er fremtiden. Spår at Blu-Ray får kortest levetid av alle lignende formater hittil.

Nah, neppe. Tror det tar en lang tid før folk går til heldigitalt. Jeg, og jeg tipper en stor del andre, foretrekker å ha filmene i fysisk form, istedet for bare på en harddisk.

Lenke til kommentar
Endelig. Forventer et lite prisras (på Blu-ray) i nærmeste framtid.

 

Hmm.. hvorfor skulle prisen rase på Blu-Ray som følge av dette?

 

Fordi nå vil det antakeligvis bli veldig stor produksjon av BR. Og de vil satse på nyere og billigere teknologi på spillere etc. Dvd var også dyrt en gang :yes:

Lenke til kommentar

Jeg har irritert meg over denne formatkrigen lenge nå, og er bare glad til at den endelig er over. Hvilket format som fikk siste stikk har aldri spilt noen rolle for meg, det viktigste er at jeg nå har ETT format å forholde meg til ifht kjøp av spiller og filmer i tiden som kommer. Dvs nå har jeg endelig et ekstra påskudd til å kjøpe en PS3, siden det nå er den greieste løsningen for de som vil spille OG se på HD-film. Og før noen bruker 360 som argument her: jeg anser ikke 1500 spenn for en ekstern spiller med støtte for et utdøende format for å være en grei løsning.

 

Har allerede feiret denne nyheten med en øl ;)

Lenke til kommentar

Hva med at vi på forumet lager en konkurrent til BD, slik at konkurransen blir større og prisene faller!

Vi er jo nok hjernekraft på dette forumet til å klare det. :wee:

 

Jeg stemmer for HW.no-HD-format! :D

 

On topic: Jeg var egentlig ikke i tvil om at BD kom til å vinne egentlig. Men som sagt, prisene er enda stive.

Lenke til kommentar
Bare latterlig av HD-DVD å hele tatt utfordre Blu-ray, særlig når formatet har gigantmerket Playstation bak seg.

 

*kremt* Du vet hvordan det har gått med Sony sine tidligere formater ja?

 

For min del bryr dette meg ikke noe særlig ene veien eller andre, om det står HD-DVD eller Blu-ray på coveret gjør liten forskjell, filmen blir vel like bra uavhengig av format. Kanskje best at Blu-ray vant, har en kompis med PS3 så da blir vel han glad for at han ikke sitter med ett dødt format.

 

Og Microsoft kommer vel med en Blu-ray addon etterhvert til slik at de som vil kan skaffe det. For de som tror det aldri vil skje, Microsoft og Sony samarbeider allerede på flere andre marked, bare fordi de er konkurrenter i konsoll markedet betyr det ikke at noen av partene sier nei til en mulighet for å øke profitten.

Lenke til kommentar
Forvent heller det motsatte du - nå er det monopol på High Definition..

 

Kan du forklare den?

 

Edit:

Det vil vel si det samme som om noen har monopol på bil.

Hadde du lest hele tråden hadde du skjønt det. HDDVD & Blu-ray har presset prisene spsielt i det siste halvåret for å konkurrere med hverandre. Blu-ray filmer har nærmest kontinuerlig vært solgt til halv pris gjennom hele høsten. Denne konkurransen er nå borte så det blir mindre press på produsentene for å presse prisene.

Lenke til kommentar
Forvent heller det motsatte du - nå er det monopol på High Definition..

 

Kan du forklare den?

 

Edit:

Det vil vel si det samme som om noen har monopol på bil.

Hadde du lest hele tråden hadde du skjønt det. HDDVD & Blu-ray har presset prisene spsielt i det siste halvåret for å konkurrere med hverandre. Blu-ray filmer har nærmest kontinuerlig vært solgt til halv pris gjennom hele høsten. Denne konkurransen er nå borte så det blir mindre press på produsentene for å presse prisene.

 

Hadde du lest tråden, hadde du også sett mange som påstår at det vil bli billigere (i alle fall ikke dyrere) da det blir flere produsententer som vil gå for det "seirende formatet" (økt konkurranse, lavere pris) samt at det lettere oppstår konkurranse på utsalgssteder når det bare er ett format å satse på (lettere å sammenligne pris for kunder, større salgsvolum).

Lenke til kommentar
Forvent heller det motsatte du - nå er det monopol på High Definition..

 

Kan du forklare den?

 

Edit:

Det vil vel si det samme som om noen har monopol på bil.

Hadde du lest hele tråden hadde du skjønt det. HDDVD & Blu-ray har presset prisene spsielt i det siste halvåret for å konkurrere med hverandre. Blu-ray filmer har nærmest kontinuerlig vært solgt til halv pris gjennom hele høsten. Denne konkurransen er nå borte så det blir mindre press på produsentene for å presse prisene.

 

Hadde du lest tråden, hadde du også sett mange som påstår at det vil bli billigere (i alle fall ikke dyrere) da det blir flere produsententer som vil gå for det "seirende formatet" (økt konkurranse, lavere pris) samt at det lettere oppstår konkurranse på utsalgssteder når det bare er ett format å satse på (lettere å sammenligne pris for kunder, større salgsvolum).

Poenget er at det nå trolig ikke vil komme subsididering lenger i like stor grad slik det har blitt gjort frem til nå pga. konkurransen mot HDDVD. Ingen av Blu-ray produsentene er nå lenger tjent med å presse prisene lavest mulig til under tapsgrensen. Formatet er nødt til å tjene penger på en eller annen måte. Nå som erkefienden er borte kan produsentene ta seg en pust i bakken og tenke på hvordan de faktisk kan begynne å tjene disse pengene. Og tjene penger gjør de ikke ved å susidiere produkter i det lange løp. Selvsagt må de jobbe videre for å prøve å få formatet til å bli en suksess men et sted går smertegrensen. Sony er feks. allerede tungt nedsyltet i gjeld og har blødd sterkt under konkurransen allerede.

Lenke til kommentar
Forhåpentligvis bedrer dette konkurransen på Blu-ray-fronten. Til nå er det bare Sony, Samsung, Panasonic og Philips som har satset mer eller mindre seriøst på BD-spillere. Det var først når billigprodusentene kom på banen at DVD-spillere ble presset kraftig på pris. Forventer 1000-kroners-spiller i løpet av året.

 

Ikke glem Pioneer, Sharp, Thomson, Hitachi, som alle har vært med siden starten, gjerne mer enn Philips også. Denon, og Harman Kardon har også varslet om at deres BD spillere er på vei.

Lenke til kommentar
Hadde du lest hele tråden hadde du skjønt det. HDDVD & Blu-ray har presset prisene spsielt i det siste halvåret for å konkurrere med hverandre. Blu-ray filmer har nærmest kontinuerlig vært solgt til halv pris gjennom hele høsten. Denne konkurransen er nå borte så det blir mindre press på produsentene for å presse prisene.

Absolutt ingenting i denne tråden som støtter opp om det du sier, en Blu-Ray film blir solgt for 200-300 kr, mener du at normal pris for disse ville ha vært 400-600 kr?

 

Vær så snill å ikke beskyld andre for ikke å ha lest gjennom en tråd når du åpenbart selv ikke har gjort det!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...