Jump to content
Amberlamps

Morsomme, stilige, idiotiske bilannonser fra Finn.no

Recommended Posts

Det er et par ting man ikke skal putte diesel inni (etter min mening):

1. Superbiler og oppover (Porsche, Lambo, Ferrari, Pagani osv)

2. Cabrioleter (Tykt og tynt)

3. Sportscoupèer (Audi TT, Beetle, Peugeot RCZ osv)

4. Luksusbiler (Mercedes S-klasse, Audi A8, BMW 7-serie etc)

5. Forresteren til Hardboiled Rice

 

3. Sportscoupèer (Audi TT, Beetle, Peugeot RCZ osv)

 

3. Sportscoupèer (Beetle)

:blink:

  • Like 5

Share this post


Link to post

Det er et par ting man ikke skal putte diesel inni (etter min mening):

1. Superbiler og oppover (Porsche, Lambo, Ferrari, Pagani osv)

2. Cabrioleter (Tykt og tynt)

3. Sportscoupèer (Audi TT, Beetle, Peugeot RCZ osv)

4. Luksusbiler (Mercedes S-klasse, Audi A8, BMW 7-serie etc)

5. Forresteren til Hardboiled Rice

6. Bensindrevne biler

*fixed* Sorry. Jeg er litt ekstra vittig på morgenkvisten i dag :-)
  • Like 1

Share this post


Link to post

Det er et par ting man ikke skal putte diesel inni (etter min mening):

1. Superbiler og oppover (Porsche, Lambo, Ferrari, Pagani osv)

2. Cabrioleter (Tykt og tynt)

3. Sportscoupèer (Audi TT, Beetle, Peugeot RCZ osv)

4. Luksusbiler (Mercedes S-klasse, Audi A8, BMW 7-serie etc)

5. Forresteren til Hardboiled Rice

 

Jeg vil trekke dette lenger jeg, og rett og slett si at biler generelt ikke bør ha dieselmotor.

Lista di er ellers ikke helt gal, men Beetle er ingen sportscoupe.

 

For meg er modellen jeg selv kjører også uaktuell med dieselmotor, det er da en E-klasse.

 

Feil. Det har aldri gått bedre for dem.

 

Det kommer helt an på hvordan man ser på saken.

Jeg mener Porsche har solgt sjela si til djevelen.

Share this post


Link to post
Annonse

Jeg har hatt nok av bensinbiler, men jeg er fortsatt meget fornøyd med Audis nyere TDI-motorer - det eneste jeg har "imot" diesel pr idag har ingenting med teknikken å gjøre, men kun med utsiktene fremover ifht avgifter, påbud/forbud osv.

Rent teknisk er mange dieselmotorer ypperlige maskiner, selv om ikke staten er enig fra et miljø/økonomi-perspektiv.

Share this post


Link to post

De er fortsatt bråkete og vibrerende. Ikke i nærheten så ille som de var for fem og ti år siden, men fortsatt milevis verre enn moderne bensinmotorer. I tillegg lukter de forjævlig.

  • Like 1

Share this post


Link to post

det eneste jeg har "imot" diesel pr idag har ingenting med teknikken å gjøre, men kun med utsiktene fremover ifht avgifter, påbud/forbud osv.

Rent teknisk er mange dieselmotorer ypperlige maskiner, selv om ikke staten er enig fra et miljø/økonomi-perspektiv.

Når det kommer til miljøet, så tror jeg ikke det viktigste for regjeringen er den faktiske luftkvaliteten i byene, men heller at målet om at nye biler solgt i 2020(?) skal ha et gjennomsnittlig utslipp av CO2 på 85(?) gram per kilometer. Jeg husker ikke helt tallene, men jeg mener det var rundt der.

 

I så måte kommer regjeringen med all sannsynlighet til å avgiftslegge CO2-utslipp bare hardere og hardere i årene som kommer. Selv om bensinbiler med turbo har presset utslippene ned kraftig, så ligger de fortsatt et stykke over dieselmotorene. Med mindre NOx-avgiften justeres kraftig opp, så sier regjeringen i praksis at de ønsker at dieselbilene fortsatt skal være folkefavoritt i Norge. Lavere pris i form av avgifter, billigere drivstoff og lavere forbruk.

 

Å innføre restriksjoner på bruken av det alternativet de vil vi skal gå for virker jo helt bak mål. Jeg tror aldri det vil bli iverksatt, og skulle det mot formodning skje, så tror jeg svært få vil respektere restriksjonene.

Share this post


Link to post

De er fortsatt bråkete og vibrerende. Ikke i nærheten så ille som de var for fem og ti år siden, men fortsatt milevis verre enn moderne bensinmotorer. I tillegg lukter de forjævlig.

Å kalle motorstøy inne i en godt isolert A6 eller A8 for bråk er å ta ekstremt hardt i - ubekvem odør kommer heller ikke inn i kupeen.

Med mindre NOx-avgiften justeres kraftig opp,

Det er vel nettopp dette som er(var?) planen - ny regjering kan jo ha et annet syn.

Share this post


Link to post

Har ikke kjørt verken nyeste A6 eller A8, men at man ikke hører dieselmotoren ved pådrag nekter jeg å tro. Selv i nyeste S-klasse gjør man det. Odøren til egen bil kommer ikke inn i kupeen, men stå bak en dieselbil i kø, så slipper du ikke unna.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Har ikke kjørt verken nyeste A6 eller A8, men at man ikke hører dieselmotoren ved pådrag nekter jeg å tro. Selv i nyeste S-klasse gjør man det. Odøren til egen bil kommer ikke inn i kupeen, men stå bak en dieselbil i kø, så slipper du ikke unna.

Klart du hører en god V6TDI ved godt pådrag - heldigvis!

Share this post


Link to post

Hele topgear holdningen rundt "dieselen burde døøøø!" synst jeg bare er tåpelig og noe barnslig. Diesel har da mange bruksområder både til offroad og tung transport, generelt der bensinmotorer ville slitt enormt . Jeg er av den typen som synst diesel passer seg bra i personbiler og, kjører jo selv diesel så. 3.0 TDIen til audi som tidligere nevnt lager jo en skammrå lyd ved pådrag , vertfall om den får skikkelige utblås.

 

f.eks

 

 

  • Like 4

Share this post


Link to post

Det er da mange faktorer som spiller inn om man velger bensin eller ikke.

Men bensin er helt klart å foretrekke, dog da helst med litt størrelse med mindre det er en liten bil.

Share this post


Link to post

litt morsomt at denne krangelen har blitt tatt opp i denne tråden 2-3 ganger før uten NOEN har blitt mer enige ! :D

 

For å være LITT on topic

http://www.ebay.de/itm/Volkswagen-Vento-2-9-VR6-SHOWCAR-TOTALUMBAU-ALLES-EINGE-/350621590819?clk_rvr_id=534655249510&nma=true&si=RSR5PvI6HRzJM41GOZoKSKcdkrw%253D&orig_cvip=true&rt=nc&_trksid=p2047675.l2557

GODE GUD ! ØYNENE BRENNER !

Edited by Evil-Duck

Share this post


Link to post

Hele topgear holdningen rundt "dieselen burde døøøø!" synst jeg bare er tåpelig og noe barnslig. Diesel har da mange bruksområder både til offroad og tung transport, generelt der bensinmotorer ville slitt enormt . Jeg er av den typen som synst diesel passer seg bra i personbiler og, kjører jo selv diesel så. 3.0 TDIen til audi som tidligere nevnt lager jo en skammrå lyd ved pådrag , vertfall om den får skikkelige utblås.

 

f.eks

 

 

Finfin lyd ja men, det er et men, mye av grunnen til at lyden i enkelte bensinbiler er såppas rå er at man kan draaaaa de ut.

 

Man må liksom gire 2-3 tusen omdreininger før lyden "peaker" , blir flatt og kjedelig, selv om det høres bra ut :)

Edited by Kjetil_90

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...