Gå til innhold

Mastiff lager HDPC - del 1


Anbefalte innlegg

Tiltredes. Det brukes omtrent 7 ganger så mye plass som nødvendig på allverdens småborgerlige trivielle plattheter. Kom til saken og bygg HDpc'en. Dette er i ferd med å bli langdrygt. Ideen som sådan er god, det skal medgis.
Hils Ibsen fra meg.

 

Hva er det som er feil med å skrive på en humorøs måte, med noen avstikkere her og der? Uten "The Mastiff touch" hadde disse artikkelene blitt rimelig tørre og kjedelige.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tiltredes. Det brukes omtrent 7 ganger så mye plass som nødvendig på allverdens småborgerlige trivielle plattheter. Kom til saken og bygg HDpc'en. Dette er i ferd med å bli langdrygt. Ideen som sådan er god, det skal medgis.
Hils Ibsen fra meg.

 

Hva er det som er feil med å skrive på en humorøs måte, med noen avstikkere her og der? Uten "The Mastiff touch" hadde disse artikkelene blitt rimelig tørre og kjedelige.

 

Valg 1: brukte 15 min på mastiffartikkel

Valg 2: En annen skribent får ned alt på 2 min, bruk de resterende 13 min på Seinfeld. Tørrheten og kjedligheten solved!

Lenke til kommentar

Fatter ikke at det går an å kritisere artikkelen med "mye unødnvendig tull" osv. Herregud så lite gjennomtenkt!

 

Artikkelen er IKKE en tutorial! Det er en humoristisk artikkel om en person sitt prosjekt for å få HDPC'en sin til å fungere!

 

Jeg digget artikkelen og kunne håpe på at flere skrev slik! Mastiff: all honnør til deg. Ikke bry deg om kidsa.

 

www.avforum.no har veldig mange bra lignende artikler om folk som bygger hjemmekino et al. Det er *INGEN* som kommenterer så idiotisk som her. Bare et tips til dere som likte artikkelen.

Lenke til kommentar
Valg 1: brukte 15 min på mastiffartikkel

Valg 2: En annen skribent får ned alt på 2 min, bruk de resterende 13 min på Seinfeld. Tørrheten og kjedligheten solved!

 

Det ekke en tutorial. Det ekke "Hvordan bygge en HDPC. A-Å".

 

Jeg hadde ikke giddet å lese den 2 minutters artikkelen. Slike artikler er dritkjedelig. Dvs: Det er mulig jeg haddde giddet hvis søket på avforums ikke kom opp med informasjonen jeg var ute etter først.

Lenke til kommentar

Putler på med min egen HDPC.c :) Har selv en trerørs. (vet ikke mastiff at man får kjøpt digital kort til de fleste av de? :) )

Har dessverre ikke plass til å bruke den for øyeblikket.

Men det jeg er mest spent på er hvordan han opplevde ati vs nvidia.

Valgte selv et ati denne gangen. :)

Har forresten ett hd parabol kort som venter til pc i posten. :w00t:

Endret av .H.K.O.
Lenke til kommentar

Jeg elsker artiklene til Mastiff.

 

Greit de tar lenger tid å lese enn en helt clean presentasjon av fakta. Men vet dere hva? Jeg kunne ikke brydd meg mindre. Slik han skriver artiklene så blir de INTERESANTE. Man får litt mer enn en kjedelig wambam step by step guide.

Man føler at man på en måte blir kjent med artikkelforfatteren.

 

De av dere som hadde peil på dette og klaget på faktafeil; flott! Alle kan selvsagt gjøre feil og når slike feil blir rettet på så bidrar jo bare det til å øke kvaliteten på artikkelen..

Men til dere som klager på at dere tapte 10 minutter av livet deres fordi han valgte å skrive artikkelen som en anekdote; STFU! WoW Dere må virkelig være viktige mennesker siden tiden deres er så mye verd. Hvis det er så forferdelig å lese så kan dere da til H"#¤% la være å lese da! Det er ingen som tvinger dere til å lese det. Det er fullstendig frivillig.

 

Mastiff: Keep up the good work and don't ever try to change. :)

Lenke til kommentar
Jeg elsker artiklene til Mastiff.

 

Greit de tar lenger tid å lese enn en helt clean presentasjon av fakta. Men vet dere hva? Jeg kunne ikke brydd meg mindre. Slik han skriver artiklene så blir de INTERESANTE. Man får litt mer enn en kjedelig wambam step by step guide.

Man føler at man på en måte blir kjent med artikkelforfatteren.

 

De av dere som hadde peil på dette og klaget på faktafeil; flott! Alle kan selvsagt gjøre feil og når slike feil blir rettet på så bidrar jo bare det til å øke kvaliteten på artikkelen..

Men til dere som klager på at dere tapte 10 minutter av livet deres fordi han valgte å skrive artikkelen som en anekdote; STFU! WoW Dere må virkelig være viktige mennesker siden tiden deres er så mye verd. Hvis det er så forferdelig å lese så kan dere da til H"#¤% la være å lese da! Det er ingen som tvinger dere til å lese det. Det er fullstendig frivillig.

 

Mastiff: Keep up the good work and don't ever try to change. :)

 

Helt enig! Bra skrevet!

Lenke til kommentar
Alle kan jo ikke bli fornøyd :)

 

Men jeg likte ihvertfall artikkelen, og jeg liker alle de andre artiklene til Mastiff. Knallgod lesning hele veien, og jeg gleder meg til neste del :thumbup:

 

du liker altså å kaste vekk 10 min av livet ditt på tull? Kunne brukt det på wow! :love:

 

10 nyttige min for min del. Liker veldig godt prosjektene dine :thumbup: Lydkortet du har valgt ut "TerraTec Aureon 7.1 Dolby Digital" har jeg selv stående i maskinen, kjører dolby digital rett inn i anlegget - kjempe fornøyd med det. Husker når jeg kjøpte dette ganske rimlige lydkortet at jeg slet litt med å kjøre Dolby digital, men etter at jeg fikk lastet ned siste programvaren - fungerte det som en drøm.

Endret av Kuffe
Lenke til kommentar

Meget flott at du i disse tider starter på en ny guide Mastiff. FFDShow guiden på avforum.no begynner å bli ganske utdatert så dette passer utmerket. Jeg har enda ikke fått brynt meg så mye på FFDShow, men den tiden vil nok forandre seg nå.

 

 

Ser at det er flere som går for Q6600 til HTPC'en, men hvordan vil den oppføre seg til forskjell fra E6750 som jeg valgte for en liten stund tilbake? For å si det sånn.. hva gjør Q6600 bedre? I følge PCWorld.no så er nødvendigvis ikke 4 kjerner bedre enn 2.

 

 

Ellers håper jeg du tar opp dette rundt hardware akselerasjon på skjermkortene og hertz problematikken på TV'ene.

Lenke til kommentar
I følge PCWorld.no så er nødvendigvis ikke 4 kjerner bedre enn 2.

...men om du har programvare som kjører på alle 4 kjerner er valget enkelt. Vil tro at prosessoren er valgt med omhu.

 

Har tilfeldigvis samme cpu på et P5K hovedkort med BW-kjøling og to radiatorer jeg også. Selv med simpleste utgave av hovedkortet og en psu som må kalles en minimumsløsning kjører jeg lett 430mhz fsb og 3440mhz. Så jeg er spent på hvor langt forfatteren kom med overklokkingen.

Lenke til kommentar

Nå er det vel etterprosessering av dvd cpu-kraften vil brukes til tipper jeg. Det finnes utallige versjoner av ffdshow, og det skulle forundre meg om det ikke finnes utgaver som kan utnytte flere kjerner når man skal kjøre resize i kombinasjon med et lass med andre filtre. Må innrømme at jeg er spent på dette.

 

Når det gjelder coreavc er jeg slettes ikke imponert over bildekvaliteten den leverer. Jeg har en mistanke om at den lave prosessorbruken ikke er gratis.

Lenke til kommentar
Det ekke en tutorial. Det ekke "Hvordan bygge en HDPC. A-Å".

 

Jeg hadde ikke giddet å lese den 2 minutters artikkelen. Slike artikler er dritkjedelig. Dvs: Det er mulig jeg haddde giddet hvis søket på avforums ikke kom opp med informasjonen jeg var ute etter først.

 

Guide: Hvilke komponenter velger du?

 

Beklager altså, men om man kaller det en guide, og det ligger under "guider" så bør det være en guide og ikke en "livshistorie".

 

Nei, da er AVSForums guide mye mye bedre.

 

En hovedregel når man skriver en guide er å holde seg til tema, og gjøre det enkelest mulig for leseren å få med seg poengene.

 

Og at han ikke engang har satt opp ei enkel liste over de utvalgte komponentene er jo nok til å få stryk.

 

Greit nok å skrive på sin egen måte, men når man gjør det på denne måten kan man ikke kalle det for en guide.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...