Gå til innhold

Mastiff lager HDPC - del 1


Anbefalte innlegg

Øyvind, alt avhenger jo av hva man skal bruke den til. Hvis du er fornøyd med DVD-bildet fra den, har du flaks! Det er faktisk verre for meg, som langt fra er fornøyd før FFDShow har gjort saker og ting. Det er både dyrere og mer innviklet. Iblant ønsker jeg at jeg var som enkelte kompiser, som fremdeles klarer å se på gamle VHS-filmer uten å få totalt sammenbrudd!

 

Og jeg har visst et problem, for jeg klarte lett å lese første linje i signaturen din! :( Jeg trodde ikke det var så lenge siden sist...

Endret av Mastiff
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjører en PS3 som HTPC jeg. Syns den er genial.

Høy WAF faktor har den også :)

 

Tenker på det samme jeg (selv om jeg er singel for øyeblikket). Problemet er at jeg også har lyst på Wii og Xbox... Et annet problem er at jeg bare kommer til å spille WoW uansett.

Nå må det sies at det har kommet mange fine HTPC-kabinett som ikke er så dyre.

Lenke til kommentar
Kjører en PS3 som HTPC jeg. Syns den er genial.

Høy WAF faktor har den også :)

 

Flere som er enige i det:

 

"And not only does the PlayStation 3 play Blu-ray discs out of the box, it is arguably the most capable player on the market. The picture is great, the networking features and hard drive make the system future-proof, and, while current Blu-ray owners may be worrying about whether their system can support the new 2.0 profile, PlayStation 3 owners know that their system is ready to go whenever Sony releases the update. The $400 40GB PS3 is a very strong addition to home theaters because of the Blu-ray features, streaming of media files, and even upcoming DVR support in Europe."

 

http://arstechnica.com/news.ars/post/20080...ply-issues.html

 

Edit:

Mastiff, jeg lurer på om du har prøvd PS3 med oppskalering av DVD til full HD med riktige innstillinger. Har sett svært positive omtaler av det fra kresne kritikere.

Endret av Gaervern
Lenke til kommentar
De fleste stuer har et naborom som ikke er like støy/design-kritisk. Tipper det er planen til Mastiff. ;)

 

Ellers er jeg jo glad i denne typen artikler, informativt med en personlig/humoristisk vri. Fortsett slik!

 

EDIT: ser ut til at jeg tok feil med stueplanen min, stod ikke noe i den retning i artikkelen.

 

Men det er ikke alltid trivielt å kjøre signaler fra ett rom til et annet, det kan fort bli dyrere enn å bygge en stille PC, om du har en vegg viss egenskaper du vil ta vare på.

 

AtW

Lenke til kommentar

Bildekvaliteten er så som så fra PS3. Den er ikke ræva, men det er klart det går an å få det bedre. Dog er det spørsmål om hvem ser på og hva vil man betale.

 

Jeg ser digitale forstyrrelser i bildet, jeg ser optisk buining i bilde og andre elementer som kan irritere. Dog er jeg så og si alene i min venneflokk (foruten geeksa på neby) som ser dette.

 

PS3 egner seg dog for 99,8% av befolkningen. Du får en jævlig bra DVD spiller, en symkt bra CD spiller og ikke minst støtter den Blu-Ray og du kan spille på den. Alt dette for noen skarve tusenlapper. Nå setter jeg den opp slik at den kan hente mp3 fra min 1 tb samling på husserveren også.

 

Så for meg er PS3 det mest ultimate. Men jeg ser helt klart at du bygger det du gjør. For når man har interressen og kunnskapen er det imponerende.

 

Dog bor du i hutta heita og er rimelig satt, mens jeg bor midt i rypeterrenget og er jeger :p

Lenke til kommentar
Hvis målet er å spille av HD-materiale, hvorfor ikke kjøpe en PS3? Og når det gjelder blu-ray DVDer har playx.no en del å velge i fra 159, det blir tollfritt og raskt levert!

 

Fordi PC gjør en bedre jobb? (dvs potensielt med unntak av tungvintheter på lydfronten)

 

Ellers er jeg mest interessert i hvordan decodingen av HD-materiale kommer til å foregå. Bruker selv ffdshow, men jeg har ingen nyere skjermkort jeg har fått testet det med hardware-decoding på. Regner ikke med man kan bruke det sammen med ffdshow?

 

AtW

Lenke til kommentar
De fleste stuer har et naborom som ikke er like støy/design-kritisk. Tipper det er planen til Mastiff. ;)

 

Ellers er jeg jo glad i denne typen artikler, informativt med en personlig/humoristisk vri. Fortsett slik!

 

EDIT: ser ut til at jeg tok feil med stueplanen min, stod ikke noe i den retning i artikkelen.

 

Men det er ikke alltid trivielt å kjøre signaler fra ett rom til et annet, det kan fort bli dyrere enn å bygge en stille PC, om du har en vegg viss egenskaper du vil ta vare på.

 

AtW

 

FOr de aller fleste holder en IPOD eller en Sony Erikson med sender, så kan du spille musikk fra den, stille inn alle radioer i huset på den bestemte kanalen og du er drithappy :)

 

Imponerer de fleste og koster 300 kroner :)

Lenke til kommentar
Hvis målet er å spille av HD-materiale, hvorfor ikke kjøpe en PS3? Og når det gjelder blu-ray DVDer har playx.no en del å velge i fra 159, det blir tollfritt og raskt levert!

 

Fordi PC gjør en bedre jobb? (dvs potensielt med unntak av tungvintheter på lydfronten)

 

Ellers er jeg mest interessert i hvordan decodingen av HD-materiale kommer til å foregå. Bruker selv ffdshow, men jeg har ingen nyere skjermkort jeg har fått testet det med hardware-decoding på. Regner ikke med man kan bruke det sammen med ffdshow?

 

AtW

 

 

En PC gjør bedre jobb

 

Men en PS3 tar seg bedre ut. Den er mer brukervennlig, den gir langt mer bang for da bucks :)

 

Venter spendt på om Sony kommer med en skikkelig oppdatering på PS3 fronten snart, slik at de kriger litt på HTPC fronten :)

Lenke til kommentar
Disse mastiff artiklene treffer meg så utrolig lite som det overhodet er mulig...

 

En pc til å spille av HD vil jo jeg tro at de fleste vil plassere i stua, ettersom det tross alt er der folk flest har tv'en sin. Hvem vil vel ha et et bråkete vannkjølt beist av et tower i stua?

 

 

1. Vannkjøling av pcer muliggjør større og mindre støyende vifter

2. Hvis det treffer deg "så utrolig lite som mulig", hvorfor leser du da?

3. Mange, og fler blir det, har et eget kinorom. Jeg tviler på at en pc overdøver lyden fra filmen etc. når man bruker kinorommet.

Lenke til kommentar
det vil si at lossless formatene (når decodet) er bit-for-bit identiske med originalen
Nettopp. Du kan sid et sånn at lyden blir unzippet on-the-fly
Gå på kino folkens! :p
Hvorfor det? Der er jo kvaliteten på bildet ~DVD.

 

Gleder meg til software-biten. Som den slappingen jeg er bruker jeg XviD og CoreAVC. Jeg vil veldig gjerne få satt i gang med litt FFDShow, så alle de "Band Of Brothers"-HD-DVD'ene jeg har "lånt" skal se penest mulig ut. :)

Lenke til kommentar

KjellV, klokkingen gikk bare bra, takk! ;) Jeg ble iallfall fornøyd.

 

J0rn, jeg skriver (som sagt tidligere i tråden) på min måte, og så får jo folk selv avgjøre om de vil bruke tid på å lese det eller ikke.

 

Sitein25, for min egen del går jeg ikke fordi bildet er tragisk, lyden ynkelig og publikum irriterende! Og kona går ikke på kino sammen med meg fordi jeg er irriterende, når jeg sitter og knurrer over lyd og bilde... ;)

 

Dere med ros, takk! :)

 

Tordenflesk, da blir du kanskje skuffet. Jeg bruker ikke FFDShow til postprosessering av plater som i utgangspunktet er HD. Det har vist seg å være tilnærmet umulig, og dessuten overflødig når bildet blir så utrolig bra som det blir. Dette handler om enkle metoder når det gjelder HD-plater.

Endret av Mastiff
Lenke til kommentar
tein25, for min egen del går jeg ikke fordi bildet er tragisk, lyden ynkelig og publikum irriterende! Og kona går ikke på kino sammen med meg fordi jeg er irriterende, når jeg sitter og knurrer over lyd og bilde... ;)

 

Hehe. For å stjele signaturen til en bruker på avforum:

 

Film er best på kino. Men kino er best hjemme.

 

:cool:

Lenke til kommentar
grei artikkel, men hva i pokker er det for en innledning? Bare "piss", hvorfor ikke forkorte den med et par sider?

 

Fordi det ikke er en ren guide, men en mastiff guide :- ) Sånn vi liker dem.

 

Hva er en masiff guide? En guide som inneholder en god del svada og unytting innhold? Kan uansett ikke se helt vitsen med denne "guiden" og ja jeg leste den, da den lå på forsiden av hw.no.

 

Har lest de andre artikklene du har skrevet og likte de :thumbup: , men denne så jeg bare ikke helt vitsen med :(

Endret av MiRaCL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...