Gå til innhold

Mastiff lager HDPC - del 1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
FFDShow utnytter ikkje fleire kjerner så veldig bra, ijallefall til h.264 videoer så er det heilt ubrukeleg med meir enn ein kjerne.

CoreAVC utnytter fleire kjerner langt betre.

 

Regner med han skal kjøre FFDShow sammen med Avisynth til dvd postprosessing.

I avisynth kan man kjøre et MD-filter (multi thread), som i praksis deler opp bildet i flere deler, så hver kjerne kan forbedre en del av bildet med andre ressurskrevende filtre som f.eks LimitedSharpenFaster, Seesaw eller FFT3DFILTER.

 

Når kan vi vente oss neste artikkel?

Endret av caid
Lenke til kommentar

Hei,

 

Kjempe god start på en ny artikkel.

følgte med på den forrige htpc artikkelen din,

og kjøpte meg ny pc og prosjektor den gang.

da ble jeg hekta.

Så jeg gleder meg å følge med. kanskje jeg må begynne å kjøpe meg HD/blyray filmer snart hehe.

 

 

Ellers en fortreffelig aften

 

Rune

Lenke til kommentar

Takk for ros! I neste artikkel har jeg en innledning som burde hjelpe de som syns de kaster bort tiden. ;)

 

Når det gjelder tidspunktet, er jeg ikke helt sikker ennå, jeg driver og rydder opp i visse problemer med flerkjernebruk av FFDShow. Det fungerer, men ikke godt nok etter min mening. Men en helt annen sak er at det nok vil bli stadig bedre støtte for flerkjernebruk etter hvert. Jeg er i stand til å kjøre AVISynth-oppsett som ikke de tokjernefolkene jeg er i kontakt med, klarer. Så det er allerede klart at det er en god del å få ut av fire kjerner. Jeg satser på å få neste artikkel opp i mars. Det pleier jo ikke å gå så fort med meg... ;)

 

Og jeg kjenner til HD-Fury, men hvis man har et skjermkort med en god VGA-utgang (som alle aktuelle kort har) og en god kabel fra pc-en til prosjektøren, skal det ikke ha noe merkbart å si for bildekvaliteten om konverteringen fra digitalt til analogt (som jo uansett må skje) foregår i skjermkortet eller ved prosjektøren.

Lenke til kommentar

Alltid spennende med nye guider fra deg Mastiff stå på.

 

Bygde HTPC etter den forrige guiden din, men det var en stund etter den var skrevet.

Så mye av softwaren var allerede kommet i nye versjoner.

 

Gleder meg veldig til å se hva du har valgt av software denne gangen.

 

Lurer også på om du kommer til å gå nærmere inn på Girder og fjernstyring?

Har fått Girder til å virke i Zoomplayer, men sliter med å få det til i j. river 12.

Lenke til kommentar
Takk for ros! I neste artikkel har jeg en innledning som burde hjelpe de som syns de kaster bort tiden. ;)

 

Når det gjelder tidspunktet, er jeg ikke helt sikker ennå, jeg driver og rydder opp i visse problemer med flerkjernebruk av FFDShow. Det fungerer, men ikke godt nok etter min mening. Men en helt annen sak er at det nok vil bli stadig bedre støtte for flerkjernebruk etter hvert. Jeg er i stand til å kjøre AVISynth-oppsett som ikke de tokjernefolkene jeg er i kontakt med, klarer. Så det er allerede klart at det er en god del å få ut av fire kjerner. Jeg satser på å få neste artikkel opp i mars. Det pleier jo ikke å gå så fort med meg... ;)

 

Og jeg kjenner til HD-Fury, men hvis man har et skjermkort med en god VGA-utgang (som alle aktuelle kort har) og en god kabel fra pc-en til prosjektøren, skal det ikke ha noe merkbart å si for bildekvaliteten om konverteringen fra digitalt til analogt (som jo uansett må skje) foregår i skjermkortet eller ved prosjektøren.

 

Det er vel ikke så enkelt når du har tenkt og bruke Blu-ray drev, du må jo ha ett hovedkort og ett grafikk kort som støtter HDCP (les på http://www.hdfury.com/ )for og få full HD via HDMI, det er vel sikkert greit og vite hvis en skal spille av Blu-ray plater via PC. desuten har du en Barco/annen projektor har du jo bare VGA ingang via port 3 og RGBHV inngang da trenger du en overgang fra DVI-D til RGBHV. selv om du har en videoprosessor må du jo ha noe som lurer HDCP krypteringen. du ser om du har 720P hvist scann raten er 45 Khz med 50 Mhz båndbredde.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Hei,

 

Jeg har et hardware problem som Mastiff ikke tar opp i sin artikkel. Om ikke lenge blir jeg den lykkelige eier av en preamp som kan avkode de nye lydformatene DD TrueHD og DTS HD. Jeg vil derfor gjerne ha digitale lydsignaler ut fra PC´en. Jeg har forstått at SPDIF ikke har kapasitet til å overføre de nye formatene og at det bare kan gjøres over HDMI 1.3

De få skjermkortene som har HDMI ut tar etter sigende bare SPDIF signalene fra PCI-busen og merger de med videosignalene til en ordinær HDMI.

Er det noen som kjenner til et skjerm eller lydkort som kan løse dette problemet?

Lenke til kommentar

Ja, det med lydsignaler er litt problematisk i dag. En annen drøm jeg har er at det kommer 10 GB kapaistet over vanlig TP-kabler, da er båndbredden høyere enn DVI/HDMI, og man kan (ihvertfall om det er lagt opp til det) streame skjermsignaler over tp, noe som hadde vært veldig greit, kan maskinen være innestengt i et server-rom, og det er veldig fleksibelt.

 

AtW

Lenke til kommentar

Tusen takk for raske svar.

Jeg har allerede sjekket ut Auzentech, men hvordan får de egentlig videosignalet inn på lydkortet? Tas det også direkte fra PCI eller må det kobles via DVI?

Noen som vet når kortet kommer? Det er antydet Q2 2008...

Det ligger vel an til en ny standard som kan erstatte SPDIF, slik at lyd og bilde kan være uavhengig av HDMI.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

http://www.avsforum.com/avs-vb/search.php?searchid=9902726

 

Vlad, you total and utter b... (Quote: Edmund Blackadder) You just had to get something to kick my setup's butt, huh? Congratulations! The law of diminishing returns doesn't take into account the knowledge that nobody has bragging rights over you!

 

I've been totally out of touch for more than a month. Real Life® can be a pain sometimes. Much of it has been because my mastiff bitch came into heat two months ahead of schedule! Had to get to Germany in a hurry, and everything else got set on pause. But I'm baaaack! Now I see your script and I will try that this weekend. My puny Q6600 @ 3.6 will maybe not be able to do it all, but we'll see. A shame you haven't got an ATI HD card like me, then we could really compare notes!

 

Btw how are you with this setup and DVD menus? I have problems like crazy, since Haali ust doesn't want to work on DVD menus at all together with FFDShow. But I haven't yet upgraded to the latest versions of everything, maybe that helps? For now I use VMR9 in the menus and change to Haali when I enter the movie (Girder script, of course).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...