Gå til innhold

Den store Canon 20D/30D/40D/50D tråden for amatører


Anbefalte innlegg

Hvorfor tror dere kampanjen på 40D/30D ikke kommer før etter jul?

Stikkordet er julehandel - pengene sitter løst og det er ingen grunn til å senke prisene mer enn nødvendig.

 

I tillegg er det mer eller mindre tomt for 30D, og 40D er fortsatt i produksjon. Så noen supertilbud skal du vente lenge på. Men det vil nok dukke opp gode tilbud innimellom.

 

Tom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor tror dere kampanjen på 40D/30D ikke kommer før etter jul?

Stikkordet er julehandel - pengene sitter løst og det er ingen grunn til å senke prisene mer enn nødvendig.

 

I tillegg er det mer eller mindre tomt for 30D, og 40D er fortsatt i produksjon. Så noen supertilbud skal du vente lenge på. Men det vil nok dukke opp gode tilbud innimellom.

 

Tom

 

Ja det får eg virkelig håpe men visst eg kjøper bare ett brukt hus:D

Hvilket normalt nybegynder objektiv er passe til 40D da?

Håper att dere gidder å svare på dette!

 

Mvh Riffe

Lenke til kommentar
Ja det får eg virkelig håpe men visst eg kjøper bare ett brukt hus:D

Hvilket normalt nybegynder objektiv er passe til 40D da?

Håper att dere gidder å svare på dette!

 

Mvh Riffe

Pent brukt er ikke dumt. Jeg vil forslå at du legger litt penger i dette, og spanderer på deg en Tamron 17-50mm f/2.8 i første omgang. Så kan du spe på med en EF-S 55-250 f/?? IS når du har brukt for noe tele.

 

Tom

Lenke til kommentar
Ja det får eg virkelig håpe men visst eg kjøper bare ett brukt hus:D

Hvilket normalt nybegynder objektiv er passe til 40D da?

Håper att dere gidder å svare på dette!

 

Mvh Riffe

Pent brukt er ikke dumt. Jeg vil forslå at du legger litt penger i dette, og spanderer på deg en Tamron 17-50mm f/2.8 i første omgang. Så kan du spe på med en EF-S 55-250 f/?? IS når du har brukt for noe tele.

 

Tom

 

 

Hørest bra ut er dette ett meget bra objektiv?

LInk???

Lenke til kommentar
Ja det får eg virkelig håpe men visst eg kjøper bare ett brukt hus:D

Hvilket normalt nybegynder objektiv er passe til 40D da?

Håper att dere gidder å svare på dette!

 

Mvh Riffe

Pent brukt er ikke dumt. Jeg vil forslå at du legger litt penger i dette, og spanderer på deg en Tamron 17-50mm f/2.8 i første omgang. Så kan du spe på med en EF-S 55-250 f/?? IS når du har brukt for noe tele.

 

Tom

 

 

Hørest bra ut er dette ett meget bra objektiv?

LInk???

 

Tamron 17-50 skal være et bra objektiv ja.

 

http://www.the-digital-picture.com/Reviews...ens-Review.aspx

Lenke til kommentar
Vell litt for dyr for meg mener jeg:p

 

andre forslag som koster mindre?

De 3.400,- som en Tamron 17-50mm f/2.8 koster, vil være en av de beste fotografiske investeringer du gjør. Ihvertfall hvis du ikke mister den på sjøen, slik jeg gjorde ...

 

Tom

 

Det er godt mulig men har ikke råd nå. Andre forslag som koster mindre?

Lenke til kommentar
Er dette godt nok da? Er en god kit?

Noen ulemper med dette objektivet ?

Fordeler?

 

Objektivet er mer en godt nok som begynnerobjektiv.

Største fordelen er at det er veldig billig i forhold til den kvalitet du får,fotografiske egenskapene til 18-55 IS blir ofte sammen lingnet med 17-85 IS som er et meget dyrere objektiv.

Er litt lyssvakt i mørkere omgivelser,men IS opphever objektivet et par blendertrinn.

Ulempen er plastfølelsen som en amatør vil føle,men en nybegynner har ingen referanseobjektiver til sammenlingning så for han/henne er objektivet helt ok.

Lenke til kommentar
Er dette godt nok da? Er en god kit?

Noen ulemper med dette objektivet ?

Fordeler?

 

Objektivet er mer en godt nok som begynnerobjektiv.

Største fordelen er at det er veldig billig i forhold til den kvalitet du får,fotografiske egenskapene til 18-55 IS blir ofte sammen lingnet med 17-85 IS som er et meget dyrere objektiv.

Er litt lyssvakt i mørkere omgivelser,men IS opphever objektivet et par blendertrinn.

Ulempen er plastfølelsen som en amatør vil føle,men en nybegynner har ingen referanseobjektiver til sammenlingning så for han/henne er objektivet helt ok.

 

 

Ok correct me if im wrong men er ikke det dette objektivet som blir brukt i 450D?

JA dette ser no greit ut til å begynde med i hvetfall:P

40D + 18-55 is:D

takk for svar:p

Håper ett kjøp finner sted snart:p

Lenke til kommentar
Ok correct me if im wrong men er ikke det dette objektivet som blir brukt i 450D?

JA dette ser no greit ut til å begynde med i hvetfall:P

40D + 18-55 is:D

takk for svar:p

Håper ett kjøp finner sted snart:p

Jeg har forstått det slik at 18-55 IS er et greit objektiv ja.

 

Noen vil kanskje hevde at du har bedre forutsetninger for å ta gode bilder med en 450D og et bedre objektiv, enn med en 40D og et KIT-objektiv.

 

Jeg har forresten Tamron 17-50 f/2.8 selv, og det gamle Canon KIT-objektivet. Jeg har ikke brukt KIT-objektivet på to år.

 

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar
Så dere mener 18-55 IS i ett 450D er bedre bilder enn i ett 40D hus?

Eller?

Det vil aldri skje at alle er helt enig om en ting, eller at det ikke finnes unntak fra "regler".

 

Det synes som om flertallet her inne mener at optikk er vel så viktig som valg av hus.

 

Jeg ville heller ha hatt et 450D med Tamron 17-50mm enn 40D med Canon 18-55 (uten IS). Det nye, mend IS har jeg ikke prøvd så der får noen andre uttale seg.

 

Dette er fra kjøpeguiden som er en "sticky" øverst:

Det hyggelige for deg som skal kjøpe digital speilreflekes er at samtlige dSLR kameraer holder høy kvalitet. Det er vanskelig å peke på ett av kameraene og si at det er best. Derfor vil denne gaiden peke på hvilke styrker og innvendinger brukerne har mot kameraene. Her er det viktig at du som kjøper tenker gjennom hvilke behov du har.

 

Kameraanbefaling?

Ergonomi bør være avgjørende. Passer det ikke til hånden, da er sjansen for at det blir lite brukt, veldig stor. En av de første tingene man må gjøre er: Gå i butikken og prøv! Hvordan ligger det i hånda? Sitter knapper og funksjoner der de skal? Er menyen lettfattlig? Gir det deg en god følelse? Om mulig ta bilder og sammenligne disse.

Endret av knutinh
Lenke til kommentar
Så dere mener 18-55 IS i ett 450D er bedre bilder enn i ett 40D hus?

Eller?

 

Ikke direkte det dem mener er at jo bedre et objektiv er jo bedre blir bildene.

Altså kjøper du 450D med et bra/dyrt objektiv så får du like bra/eller bedre bilder som 40D med et billig/kit objektiv.

 

Men hvis du setter samme objektiv "18-55 IS" på begge kameraene så får du litt bedre bilder med 40D skulle jeg tro.

Lenke til kommentar
Så dere mener 18-55 IS i ett 450D er bedre bilder enn i ett 40D hus?

Eller?

 

Ikke direkte det dem mener er at jo bedre et objektiv er jo bedre blir bildene.

Altså kjøper du 450D med et bra/dyrt objektiv så får du like bra/eller bedre bilder som 40D med et billig/kit objektiv.

 

Men hvis du setter samme objektiv "18-55 IS" på begge kameraene så får du litt bedre bilder med 40D skulle jeg tro.

 

Okei ja skulle tru det. Men så er det ikke så mye snakk om 450D anyway på grunn av det grepet må ha to fingrer under huset strange.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...