Gå til innhold

Den store Canon 20D/30D/40D/50D tråden for amatører


Anbefalte innlegg

De er vel ingen tvil om at en 450D med 17-55 IS gir mye bedre bilder enn en 40D med kitobjektiv. Til og med IS-versjonen. For meg er det egentlig et valg der evt zoomer ikke har så stor betydning, men for folk flest så er et kamera en engangsinvestering som skal vare noen år. Og da ville jeg valgt en 450D med f.eks. Tamron 17-50/2,8 hvis jeg var en vanlig forbruker som er litt kresen på bildekvaliteten.

 

I mitt tilfelle tror jeg nesten jeg hadde kjøpt 450D med 24-105/4 L fremfor 50D med kitobjektiv. Samme hvor bra 50D blir så vil det ikke ta bedre bilder med kitzoomen vi alle kjenner, enn et 450D med L-optikk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er tildels enig med snekker'n, men ikke helt. Jeg har ikke forsøkt å sammenligne de to, men i tidligere generasjoner har x0D hatt litt bedre dynamikk og bedre støyegeneskaper på de høyeste verdiene. Jeg vet ikke om det gjelder i forholdet mellom 40D og 450D, så det skal jeg ikke uttale meg om. Og det var stort sett bare på høy iso at forskjellen er klart merkbar uansett.

 

Men hvis valget står mellom god optikk vs middelmådig/billig optikk så vil nesten ethvert hus med god optikk være bedre enn nesten ethvert hus med billig optikk. I alle fall innenfor samme brikketype.

Lenke til kommentar

Hei, jeg har en 40D og den har vel en buffer på ca 60-80 bilder eller hva det er tror jeg. men på mitt kamera står det bare er det bare 6. s¨å når jeg tar mange bilder etter værander må jeg vente til de skal lagre seg. det har ikke noe med minnekortet og gjøre. Har SanDisk 2GB Extreme III. Er det noen av dere som vet om hva som kan være feilen eller om det er en innstilling for det????

Lenke til kommentar
Har lyst og hilse på han som skal klare å skille dem fra hverandre når det gjelder bildekvaliteten :cool:
Det er sant, men det kan meget godt være du ser forskjell mange av bildene i en tibilders serie. AF på 40D skal være ganske mye mer presis enn i 450D, og dét vil synes på bildene dine. Men har du først fått et bra bilde med 450D (og det er ikke umulig å få til), er det vanskelig å se forskjell.
Lenke til kommentar
Hei, jeg har en 40D og den har vel en buffer på ca 60-80 bilder eller hva det er tror jeg. men på mitt kamera står det bare er det bare 6. s¨å når jeg tar mange bilder etter værander må jeg vente til de skal lagre seg. det har ikke noe med minnekortet og gjøre. Har SanDisk 2GB Extreme III. Er det noen av dere som vet om hva som kan være feilen eller om det er en innstilling for det????

 

Du har antagelig menyen C.FnII Bilde "Høy ISO støyreduksjon" påslått. Går du inn i menyene og skrur den av vil nok antallet bilder i bufferen øke betraktelig tenker jeg.

Lenke til kommentar
Noen som vet om det er planer om en 500D med samme innmat som 50D? Hadde vært fint med et "hverdagskamera" som er litt mindre enn x0D-serien med støyegenskapene til 50D :)
Planene er helt sikkert der, har du kjempeflaks kommer det i februar (at Canon fremskynder det på samme måte som de har fremskyndet 50D - som jeg tror de har gjort i hvert fall), har du litt mer uflaks må du vente til det "egentlig" skal komme, i august/september neste år...
Lenke til kommentar
Noen som vet om det er planer om en 500D med samme innmat som 50D? Hadde vært fint med et "hverdagskamera" som er litt mindre enn x0D-serien med støyegenskapene til 50D :)
Planene er helt sikkert der, har du kjempeflaks kommer det i februar (at Canon fremskynder det på samme måte som de har fremskyndet 50D - som jeg tror de har gjort i hvert fall), har du litt mer uflaks må du vente til det "egentlig" skal komme, i august/september neste år...

 

500D blit nok ett veldig bra kamera.

Tror jeg ikke gidder å vente på den, blir nokk 40D ja

Endret av riffe
Lenke til kommentar
Ah.. muligens at det går ned likevell? etter denne kampanjen?

Kommer brukt markedet til å falle på huset også nå eller?

Alt er mulig ;-) Priser går generelt sett nedover, så ja, det vil nok falle. Hvor fort er det veldig få som vet. Bruktmarkedet følger naturlig nyprisen, med mindre det er noen radikale tilbud ute og går, som da JapanPhoto solgte 30D-hus for 3999,- i vår.
Lenke til kommentar
Ah.. muligens at det går ned likevell? etter denne kampanjen?

Kommer brukt markedet til å falle på huset også nå eller?

Alt er mulig ;-) Priser går generelt sett nedover, så ja, det vil nok falle. Hvor fort er det veldig få som vet. Bruktmarkedet følger naturlig nyprisen, med mindre det er noen radikale tilbud ute og går, som da JapanPhoto solgte 30D-hus for 3999,- i vår.

 

 

Hehe 4000 er jo skit billig på 40D hus men det hadde vore utrulig fett!

Men blir vell ned med prisen til jul for en eventuel ny kampanje. Og da kommer jeg til å vere der..tror jeg venter til jul før jeg eventuelt kjøper noe.

Hørest det ut som en plan? Eller bør jeg kjøpe nå med kampanjen?

Er ikkje noke hast å kjøpe no, så kan tenke meg å vente så lenge som mulig.eller ikke for lenge da.

 

Har lyst på dslr!!

 

Mvh Riffe

Endret av riffe
Lenke til kommentar
Ser jo at 50D nå annonseres for 9679,- hos JP, det er vel godt over 1000 kr ned og det før det er i salg, så jeg venter enda en stund med å trykke på kjøpknappen ,får se om det kommer ned til 9000 det betyr  ca 7200 for meg :cool:

 

 

Får du rabatt snekkeren?

Kult

ja når de nye husene annonserest blir det nok endel billigere bør vell bevege seg med eit par tusen for huset?

jaja ingen hast for min del men elsker lyden av 6.5 fps :D

Så enten til jul eller nyttår

Lenke til kommentar
ja når de nye husene annonserest blir det nok endel billigere bør vell bevege seg med eit par tusen for huset?

 

Tror det vil ta sin tid før det går ned med ytterligere 2000, men at det kan komme ned mot 9000 like etter at det er kommet i butikkhyllene ser jeg ikke bort fra .

 

Han kan skrive av momsen fordi han er selvstendig næringsdrivende. Ingen rabatt, altså.

Det blir dyrt å få utført snekkerarbeide i enkelte distrikter i Nord-Norge utover høsten med andre ord :)

 

For min del så vil det nok gå et eller to år til før jeg vurderer et nytt hus.

 

Tom

 

 

Neida,det er rimelig her ,kontra feks Oslo,ja faktisk snakker en om et par hundre kroner pr time i forskjell,men det blir off topic.

PS: jeg er klar over at du mente det som en fleip :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...