Gå til innhold

SE nye flaggskip: XPERIA X1 Diskuter den her!


Abba91

Anbefalte innlegg

du blir belastet for bruk av datatrafikk men det finnes abonement hvor du får i bøtter og spann av dette. SurfPrat M fra Telenor Mobil har du 500BM trafikk per måned, iConnect fra Netcom har fri bruk av datatrafikk, Tele2 har ikke noe lignende abonement hvor du har mye datatrafikk (kan hende jeg har feil da jeg kun lette raskt igjennom sidene deres) og hos Chess kan du kun ha 20 MB per dag (også denne siden fikk en rask gjennomgang).

 

edit: Telenor har flere utgaver av Surfprat men det jeg linket til over er den minste av disse.

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
du blir belastet for bruk av datatrafikk men det finnes abonement hvor du får i bøtter og spann av dette. SurfPrat M fra Telenor Mobil har du 500BM trafikk per måned, iConnect fra Netcom har fri bruk av datatrafikk, Tele2 har ikke noe lignende abonement hvor du har mye datatrafikk (kan hende jeg har feil da jeg kun lette raskt igjennom sidene deres og hos Chess kan du kun ha 20 MB per dag (også denne siden fikk en rask gjennomgang).

Tusen takk for svar :)

Lenke til kommentar

Jeg har funnet meg et lite Speedometer program som synes er litt kjekt da speedomteret på bilen dør av og til.

 

Utfordringen min er at jeg har ikke klart å finne ut hvordan jeg skal deaktivere skjermsparer og svart skjerm på X1. Så jeg må sitter hvert 2 - 3 minutt å trykke på skjermen.

 

Det samme skjer når jeg bruker "On the Road" panelet.

 

 

Noen som kan forklare meg hva jeg må gjøre for at programmet skal være aktivt i front hele tiden ?

Lenke til kommentar

Her et problem med telefonen. Når jeg skriver litt fort, så kommer æøå inn i teksten for tidlig. Noen andre som har opplevd det? Har blitt godt vant med tastaturet nå og de popper inn 1 til 4 hakk for tidlig. Siste melding jeg sendte så slik ut: "Hvilken buss åm du ta foår komme til ende busstoppet?"

 

Når jeg skriver aåaåaå litt fort så blir det ååaåaa. Skikkelig tafatt med andre ord. Noen som har peiling?

 

Når mobilen lagger litt så er det enda verre. En test med fremprovosert lag ga følgende: åååaååååaåaåaaaaaa

Endret av Zappy
Lenke til kommentar
Her et problem med telefonen. Når jeg skriver litt fort, så kommer æøå inn i teksten for tidlig. Noen andre som har opplevd det? Har blitt godt vant med tastaturet nå og de popper inn 1 til 4 hakk for tidlig. Siste melding jeg sendte så slik ut: "Hvilken buss åm du ta foår komme til ende busstoppet?"

 

Når jeg skriver aåaåaå litt fort så blir det ååaåaa. Skikkelig tafatt med andre ord. Noen som har peiling?

 

Når mobilen lagger litt så er det enda verre. En test med fremprovosert lag ga følgende: åååaååååaåaåaaaaaa

 

 

Sånn du forklarer problemet så tror jeg løsningen er å skrive litt saktere.

Lenke til kommentar
Tenkte jeg skulle legge noen filmer og serier inn på Xperiaen. Hvilket format er det man egetnlig treng til Xperian? MPEG4? Men dei konverteringsprogramma jeg har funnet konverterer bare de første minuttene av filen. Er det noen som har ein link til et bra konverteringsprogram?

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=467590

 

Hei alle! Hvilken firmware-versjon er den nyeste nå? Offisiell via SEUS?

 

R3AA010 for den engelske utgaven.

Lenke til kommentar
Her et problem med telefonen. Når jeg skriver litt fort, så kommer æøå inn i teksten for tidlig. Noen andre som har opplevd det? Har blitt godt vant med tastaturet nå og de popper inn 1 til 4 hakk for tidlig. Siste melding jeg sendte så slik ut: "Hvilken buss åm du ta foår komme til ende busstoppet?"

 

Når jeg skriver aåaåaå litt fort så blir det ååaåaa. Skikkelig tafatt med andre ord. Noen som har peiling?

 

Når mobilen lagger litt så er det enda verre. En test med fremprovosert lag ga følgende: åååaååååaåaåaaaaaa

 

 

Sånn du forklarer problemet så tror jeg løsningen er å skrive litt saktere.

Ja særlig. Jeg har HW tastatur for å skrive saktere. Nei, da kaster jeg heller mobilen i veggen og kjøper en Android. Men er det noen som har samme type problem eller som er villig til å teste det? Jeg tror jeg har hatt problemet på alle roms jeg har prøvd, men kan ikke huske om jeg hadde det på original rom (men kjører original rom nå da.... )

Lenke til kommentar
Ja særlig. Jeg har HW tastatur for å skrive saktere. Nei, da kaster jeg heller mobilen i veggen og kjøper en Android. Men er det noen som har samme type problem eller som er villig til å teste det? Jeg tror jeg har hatt problemet på alle roms jeg har prøvd, men kan ikke huske om jeg hadde det på original rom (men kjører original rom nå da.... )

 

Har du det norske tastatur oppsettet? Jeg har det engelske, men jeg har aldri opplevd noe slikt. Tror det må være snakk om en HW feil, hvis du har prøvd å oppdatere til den siste ROM versjonen, uten at dette hjalp.

 

Hvordan provoserer du frem "lag"? Jeg har kun opplevd nevneverdig lag et par ganger, og da var det useriøse 3. parts programmer som skapte dette. Jeg er litt nøye med hva jeg installerer på telefonen, og er kritiske til "hjemmesnekrede" applikasjoner. Skal jeg bruke slike, er jeg nøye med å lese brukererfaringer før jeg installerer.

Lenke til kommentar
Her et problem med telefonen. Når jeg skriver litt fort, så kommer æøå inn i teksten for tidlig. Noen andre som har opplevd det? Har blitt godt vant med tastaturet nå og de popper inn 1 til 4 hakk for tidlig. Siste melding jeg sendte så slik ut: "Hvilken buss åm du ta foår komme til ende busstoppet?"

 

Når jeg skriver aåaåaå litt fort så blir det ååaåaa. Skikkelig tafatt med andre ord. Noen som har peiling?

 

Når mobilen lagger litt så er det enda verre. En test med fremprovosert lag ga følgende: åååaååååaåaåaaaaaa

 

Jeg har samme problemet. Har norsk utgave.

 

For øvrig syns jeg XPERIA er en møkkatelefon. Treg,elendig dekning og en byggekvalitet som ikke ligner grisen. At den ytre rammen sprekker av å falle 30 cm ned på en flatskjerm er under enhver kritikk. (Flatskjermen tok for øvrig ikke skade av det) Og at 2-3 måneders bruk har slitt vekk trykken på tastene er heller ikke verdig en telefon til 5-6000 kroner.

Når dekningen på toppen av det er vesentlig dårligere enn iPhone er det bare å sette seg ned og angre på et bomkjøp av de sjeldne...

Lenke til kommentar
Ja særlig. Jeg har HW tastatur for å skrive saktere. Nei, da kaster jeg heller mobilen i veggen og kjøper en Android. Men er det noen som har samme type problem eller som er villig til å teste det? Jeg tror jeg har hatt problemet på alle roms jeg har prøvd, men kan ikke huske om jeg hadde det på original rom (men kjører original rom nå da.... )

 

Har du det norske tastatur oppsettet? Jeg har det engelske, men jeg har aldri opplevd noe slikt. Tror det må være snakk om en HW feil, hvis du har prøvd å oppdatere til den siste ROM versjonen, uten at dette hjalp.

Norsk tastatur ja. Dette er nok ikke et hardware problem. Hvertfall ikke siden Kaptein Kaos opplever det samme.

Hvordan provoserer du frem "lag"? Jeg har kun opplevd nevneverdig lag et par ganger, og da var det useriøse 3. parts programmer som skapte dette. Jeg er litt nøye med hva jeg installerer på telefonen, og er kritiske til "hjemmesnekrede" applikasjoner. Skal jeg bruke slike, er jeg nøye med å lese brukererfaringer før jeg installerer.

Å fremprovosere lag på telefonen må jo være det enkleste i verden. Som regel trenger jeg ikke gjøre noe som helst bortsett fra litt vanlig bruk. Den blir treg helt på egen hånd. Men eller er det jo bare å få cpuen til å gjøre på noe annet, som å åpne tomtom eller en mp3 spiller.

 

Og by the way, så har tmail.exe krashet 3 (!!) ganger de siste 5 minuttene mens jeg har knattet på telefonen. Joy. Må nok kaste en hard reset på den for å få det vekk. Sukk.

Lenke til kommentar
har hatt min andel soft reset siden jeg fikk min men noe mer kan en vel ikek forvente siden det er snakk om Windows Mobile.

 

jeg har også opplevd litt lag når jeg har skrevet sms med tastaturet men jeg har aldri sett på det som noe problem. har dog aldri oppdatert programvaren på den siden jeg fikk den i slutten av juli.

 

Da vil jeg oppfordre deg til å oppdatere SW. Første jeg gjorde da jeg fikk telefonen, og jeg har ennå ikke hatt verken soft reset eller hard reset. Videre er det et fint lite program som speeder opp minnekortet ditt, men klarer ikke finne link til det nå. Skal finne det senere og poste det her. Og så kan man installere et lite program som heter Xperia Tweak 2.0, der setter man display cach minne til 32768 og filsystem cash til 8192. tror første er bytes mens siste er kb. Videre kan du installere SK-tools, som blant annet lar deg stoppe pågående prosesser, hvis det måtte være nødvendig. Kjekt å ha hvis et 3.parts program henger.

 

edit: Her finner du programmet som speeder opp lese/skrive hastigheten til sd kortet. Du vil ikke oppnå tallene som figurerer her med siste ROM, men jeg økte fra ca 2000 til rundt 8000 i lese hastighet.

 

edit2: Linken hadde vel vært grei å ha med :)

 

1) Turbo charge your micro SD card.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=459328

Endret av poe
Lenke til kommentar
Å fremprovosere lag på telefonen må jo være det enkleste i verden. Som regel trenger jeg ikke gjøre noe som helst bortsett fra litt vanlig bruk. Den blir treg helt på egen hånd. Men eller er det jo bare å få cpuen til å gjøre på noe annet, som å åpne tomtom eller en mp3 spiller.

 

Og by the way, så har tmail.exe krashet 3 (!!) ganger de siste 5 minuttene mens jeg har knattet på telefonen. Joy. Må nok kaste en hard reset på den for å få det vekk. Sukk.

 

Har du siste ROM? Nå har jeg fyret opp både TomTom og Windows media-spiller, og latt musikken strømme ut mens jeg skrev en sms. Ingen lag. Eneste jeg opplevde var litt lagging i menyene til mobile shell 3, men ga seg etter ca 2 sekunder. Anbefaler deg å tweake litt. Men nå har jeg den engelske varianten, men tviler på at det skulle ha noen som helst betydning.

Lenke til kommentar
Å fremprovosere lag på telefonen må jo være det enkleste i verden. Som regel trenger jeg ikke gjøre noe som helst bortsett fra litt vanlig bruk. Den blir treg helt på egen hånd. Men eller er det jo bare å få cpuen til å gjøre på noe annet, som å åpne tomtom eller en mp3 spiller.

 

Og by the way, så har tmail.exe krashet 3 (!!) ganger de siste 5 minuttene mens jeg har knattet på telefonen. Joy. Må nok kaste en hard reset på den for å få det vekk. Sukk.

 

Har du siste ROM? Nå har jeg fyret opp både TomTom og Windows media-spiller, og latt musikken strømme ut mens jeg skrev en sms. Ingen lag. Eneste jeg opplevde var litt lagging i menyene til mobile shell 3, men ga seg etter ca 2 sekunder. Anbefaler deg å tweake litt. Men nå har jeg den engelske varianten, men tviler på at det skulle ha noen som helst betydning.

 

Når kom siste oppdateringer som er verdt å laste innpå?

Jeg tok en reset sent i juli...

Lenke til kommentar
Å fremprovosere lag på telefonen må jo være det enkleste i verden. Som regel trenger jeg ikke gjøre noe som helst bortsett fra litt vanlig bruk. Den blir treg helt på egen hånd. Men eller er det jo bare å få cpuen til å gjøre på noe annet, som å åpne tomtom eller en mp3 spiller.

 

Og by the way, så har tmail.exe krashet 3 (!!) ganger de siste 5 minuttene mens jeg har knattet på telefonen. Joy. Må nok kaste en hard reset på den for å få det vekk. Sukk.

 

Har du siste ROM? Nå har jeg fyret opp både TomTom og Windows media-spiller, og latt musikken strømme ut mens jeg skrev en sms. Ingen lag. Eneste jeg opplevde var litt lagging i menyene til mobile shell 3, men ga seg etter ca 2 sekunder. Anbefaler deg å tweake litt. Men nå har jeg den engelske varianten, men tviler på at det skulle ha noen som helst betydning.

Tweake litt? Tweake hva nøyaktig?

Eneste jeg kan tenke meg er å hardresette den, men det orker jeg ikke enda.

Lenke til kommentar
Tweake litt? Tweake hva nøyaktig?

Eneste jeg kan tenke meg er å hardresette den, men det orker jeg ikke enda.

 

Leser du de andre postene her på forumet? Leste du svaret mitt til ilpostino? Et program som fikk min telefon til å lagge var G-alarm. Men etter at jeg fjernet det og installerte SPB time, ble telefonen seg selv igjen.

 

Siste ROM versjonen er også nevnt i en tidligere tråd, men kan ta det en gang til. R3AA0xx

 

Settings-->System-->Device Information--->fanearket Customer Info. Der vil du se hvilken Softwareversjon du har.

Lenke til kommentar
Tweake litt? Tweake hva nøyaktig?

Eneste jeg kan tenke meg er å hardresette den, men det orker jeg ikke enda.

 

Leser du de andre postene her på forumet? Leste du svaret mitt til ilpostino? Et program som fikk min telefon til å lagge var G-alarm. Men etter at jeg fjernet det og installerte SPB time, ble telefonen seg selv igjen.

 

Siste ROM versjonen er også nevnt i en tidligere tråd, men kan ta det en gang til. R3AA0xx

 

Settings-->System-->Device Information--->fanearket Customer Info. Der vil du se hvilken Softwareversjon du har.

Jeg hadde g-alarm for en liten bunke rom installasjoner siden. Kan ikke si å ha merket noe bogus med det. Har det uansett ikke nå. Og har siste oppdatering. Jeg tror det har vært et problem på alle roms jeg har brukt norsk tastatur på. Jeg har bare ikke giddet å bry meg. Blir selvfølgelig ikke bedre at den er så laggy nå, men DET er en ting som jeg nesten er sikker på blir fikset av en hard reset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...