Gå til innhold

SE nye flaggskip: XPERIA X1 Diskuter den her!


Abba91

Anbefalte innlegg

Jeg sliter fælt med min xperia. Har dere støtt på følgende problemer?

 

1. Det er ikke mulig å redigere innkommende telefonnr. Eksempelvis om du vil endre og legge inn landskode eller fjerne koden som kommer om de viderekobles fra trådløs bedrift. Eneste løsning er altså å lagre nummeret eller huske i mange tilfeller et langt nr...

 

Tullingen på X1 support vet ikke helt men trodde kanskje det var slik.

 

2. Lydkvaliteten er elendig. Spesielt det medfølgende handsfreesettet var første jeg byttet ut. Har forsøkt en del andre typer, blant annet fra Nokia, disse fungerer bedre men lydkvaliteten er fortsatt ikke god.

 

Dette er den verste telefonen jeg noensinne har hatt, slitsom å bruke. Huff.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg sliter fælt med min xperia. Har dere støtt på følgende problemer?

 

1. Det er ikke mulig å redigere innkommende telefonnr. Eksempelvis om du vil endre og legge inn landskode eller fjerne koden som kommer om de viderekobles fra trådløs bedrift. Eneste løsning er altså å lagre nummeret eller huske i mange tilfeller et langt nr...

 

Tullingen på X1 support vet ikke helt men trodde kanskje det var slik.

 

2. Lydkvaliteten er elendig. Spesielt det medfølgende handsfreesettet var første jeg byttet ut. Har forsøkt en del andre typer, blant annet fra Nokia, disse fungerer bedre men lydkvaliteten er fortsatt ikke god.

 

Dette er den verste telefonen jeg noensinne har hatt, slitsom å bruke. Huff.

 

Det finnes helt sikkert et 3. parts program som lar deg redigere telefon numrene slik du beskriver. Google er din venn ;)

Lyden på min Xperia er iallefall akseptabel og head settet synes jeg er av de bedre jeg har hatt.

Synes du UI-et er tungvint så invester i SPB mobile shell 3.x. Da vil du få et UI som tilogmed overgår iPhone, etter min mening.

Lenke til kommentar

Har ikke vært borti den buggen nei. Lyden har vært helt fin og.

 

 

 

Dette er den verste telefonen jeg noensinne har hatt, slitsom å bruke. Huff.

Det er jeg enig i. Har enda tilgode å møte noen som liker Windows Mobile, og X1 er definitivt ikke blandt de beste WM telefonene. Digger tastaturet da (sett bortifra at det er inne til reperasjon nå da).

 

Da vil du få et UI som tilogmed overgår iPhone, etter min mening.

Det er mer til en UI enn en home screen. UIen på iPhone er svært begrenset, det skal jeg være med på, men den er mye mer intuitiv og den er lik overalt på telefonen. Den er mye raskere og glattere og er bygget på et solid OS.

 

Homescreen på SPB er ok, men der stopper det. Idet du skal gjøre noe utenfor den så blir du stort sett kastet tilbake i WM sin UI. Åpne en kontakt? Tilbake til WM. Skrive en melding? Tilbake til WM. Selv om jeg liker "threaded" meldings systemet godt så er det jo gjennomhullet at bugs F.eks. for å markere en melding som lest, må du lukke programmet med ok tasten (som man må trykke på 17 ganger før mobilen er ferdig med å kverne gjennom lukking av programmet). Nåde deg om du trykker "lukk" tasten (som fører deg rett ut til homescreen, uten noe fjasing) eller hva den heter. Da må du inn igjen og lese meldingen på nytt, for meldigs applikasjonen ligger heller ikke i task manageren. Og task mangeren er disablet i SPB. Så da må du inn i SBP sin engen task manager som er flink på å henge seg og er ikke tilgjengelig uten å gå tilbake til home screen (som den vanlige er).

 

Nei, SPB er kanskje det beste alternativet, men det kan ikke redde WM, og opplevelsen det gir er definitivt ikke spessielt bra.

Endret av Zappy
Lenke til kommentar
Har ikke vært borti den buggen nei. Lyden har vært helt fin og.

 

 

 

Dette er den verste telefonen jeg noensinne har hatt, slitsom å bruke. Huff.

Det er jeg enig i. Har enda tilgode å møte noen som liker Windows Mobile, og X1 er definitivt ikke blandt de beste WM telefonene. Digger tastaturet da (sett bortifra at det er inne til reperasjon nå da).

 

Da vil du få et UI som tilogmed overgår iPhone, etter min mening.

Det er mer til en UI enn en home screen. UIen på iPhone er svært begrenset, det skal jeg være med på, men den er mye mer intuitiv og den er lik overalt på telefonen. Den er mye raskere og glattere og er bygget på et solid OS.

 

Homescreen på SPB er ok, men der stopper det. Idet du skal gjøre noe utenfor den så blir du stort sett kastet tilbake i WM sin UI. Åpne en kontakt? Tilbake til WM. Skrive en melding? Tilbake til WM. Selv om jeg liker "threaded" meldings systemet godt så er det jo gjennomhullet at bugs F.eks. for å markere en melding som lest, må du lukke programmet med ok tasten (som man må trykke på 17 ganger før mobilen er ferdig med å kverne gjennom lukking av programmet). Nåde deg om du trykker "lukk" tasten (som fører deg rett ut til homescreen, uten noe fjasing) eller hva den heter. Da må du inn igjen og lese meldingen på nytt, for meldigs applikasjonen ligger heller ikke i task manageren. Og task mangeren er disablet i SPB. Så da må du inn i SBP sin engen task manager som er flink på å henge seg og er ikke tilgjengelig uten å gå tilbake til home screen (som den vanlige er).

 

Nei, SPB er kanskje det beste alternativet, men det kan ikke redde WM, og opplevelsen det gir er definitivt ikke spessielt bra.

 

Nå tror jeg du beskriver SPb 2.x, for i 3.x så har du ikke bare en home-screnn, du har et helt UI, Kontakter har fått et tommevennlig UI, sms kan leses i en 3d applikasjon (men foretrekker selv trådet-sms), og den har en egen "task-manager" som jeg aldri har opplevd var ustabil. Den har tommevennlige menyer til stort sett alt, kun når du går inn på et dypere nivå i f.eks "settings"-menyen at du havner inn i Windows menyen. Du kan tilogmed stille inn windowsknappen til å åpne spb-menyene, istedet for standard Windows menyer. Ui-et glir knirkefritt, og er på høyde med iPhone når det kommer til "eye-candy" faktoren, men er langt, langt mer avansert enn det iPhone byr på. Du skreddersyr dessuten dine home-screener akkurat slik du vil, og du kan ha opptil 5-proff screener, og 5 "hjemme" screener.

 

Hvis du skal klage på Xperia er det kanskje en fordel at du vet hva du klager på. Trykker du på "legg på tasten" i hvilken som helst applikasjon blir du kastet rett tilbake til starskjermen, og applikasjonen fortsetter å gå i bakgrunnen. Trykker du på ok knappen, går du ett steg tilbake, helt til du er på startskjermen, applikasjonen fortsetter å gå i bakgrunnen. Trykker du derimot på x-en opp i høyre hjørne, så lukker du applikasjonen. Så i ditt tilfelle angående sms vil et trykk på ok og deretter på "legg på" tasten, gi deg ønsket resultat.

Lenke til kommentar
Hvordan øke telefonens bruk av skjermstørelsen?

Klarer ikke å finne noe i menyene.

 

Når jeg skriver meldinger ser jeg på 8/9 av skjermen de gamle meldingene jeg har mottatt fra kontakten. Og meldingen jeg skriver vises på 1 1/2 linje. Noe som fører til en del scrolling hvis en skal se på hva en skrev før sending. Hvordan få skjermen til f.eks. etter som en skriver å øke skrivevinduet, så en hele tiden ser hele meldingen er skriver inn?

 

Hei igjen. Vil tro meldingen din vises på 2 linjer, men her er hvordan du fikser dette. Du kan forandre til hva du vil, men husk at "35" er to linjer, så 70 blir da 4 linjer.

Here is howto:

1. Open Total Commander

2. Browse to the "Windows" folder

3. Find the file: thread_sms.htm

4. Press to edit with the little notebook below from Total Commander

go and find:

<Inbox:content id="COMPOSESUBJECT" width="98%" height=35 spell focus count links noclearonbackpresshold limit=0 autocap inserttab scroll />

 

Forander height=35 til f.eks 70

trykk lagre, start telefonen på nytt, og vips...

 

Total Commander: http://tcce.s3.amazonaws.com/ce3/tcmdpocketarm.cab

Lenke til kommentar
Personlig har jeg brukt Xperia i snart ett halvt år.Og har enda ikke hatt inntrykk av att dette er en dårlig mobil på noen måte.Jeg liker måten SE har fått denne WM mobilen til og funke på.

Virker tungvindt i starten men etter tilvenning er den egentlig veldig digg.

 

Har hatt min ett år og er veldig fornøyd. Stabil, rask og sikker. Min beste telefon så langt :yes:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg registrerer at SE taper så det plystrer etter:

http://www.digi.no/834214/full-helomvending-i-mobilmarkedet

 

Ingen tvil om at SE sliter. Jeg har tidligere kun eid SE telefoner siden T68 kom men har etter å ha fått en elendig Xperia X1 måtte gå over til HTC. Som jeg forøvrig er strålende fornøyd med. Jeg har imidlertid bestemt meg for å gi SE en sjanse til. Jeg skal ha nye X10. Men det er absolutt siste sjanse. Hvis den ikke funker så gir jeg opp SE for godt. Mye pga mine elendige erfaringer med X1. X1 er den dårligste mobiltelefonen jeg har eid. Uten tvil.

 

Satio får lunken mottakelse og X2 får det man må kunne kalle helslakt. Jeg er derfor noe skeptisk men jeg håper virkelig SE får orden på X10.

Lenke til kommentar
Dette er den desidert dårligste mobiletelefonen jeg har eid. Og jeg har eid en lang rekke mobiler. Sist en htc touch diamond og før det en SE P1. At den har windows mobile visste jeg når jeg kjøpte den. Jeg var derfor forberedt på lagging, regelmessige soft resets, regelmessige heng og knotete navigering mellom menyer og valgmuligheter. Panelene til SE retter opp noen av windows mobiles store svakheter men ikke alle.

 

Disse problemene var jeg villig til å leve med for å å få en telefon som leverer stabil og pålitelig exchange synkronisering.

 

Jeg opplever å få en telefon som går i heng alt for ofte. Og på toppen av det hele sprekker plasten i chassiet. Over det hele. Jeg har sprekker store og små over hele telefonen. Og det er håpløst å finne paneler som er gode.

 

Så mitt råd til alle er, styr unna denne telefonen. Den har en elendig byggekvalitet og en programvare som er noe av det dårligste man kan ha i en mobil. Prisen er hinsides hva dette makkverket er verdt.

 

Som jeg har skrevet her.

Lenke til kommentar

Synd å høre at du ikke liker den. Min er også snart klar for å byttes ut.

 

Jeg har også sprekker. Panelene bruker jeg ikke. Jeg bruker SPB Shell som jeg synes funker veldig bra. Alt i alt min beste telefon så langt.

 

Jeg tenker også å bytte den ut med en SE X10, så vi får kanskje sammenligne brukererfaringer igjen....

:)

Endret av osmano
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har fått et problem med min X1:

Når tastaturet ikke er dratt ut er skjermen helt ok,men når jeg trekker det ut blir skjermen svart. Telefonen låser seg ikke eller slår seg av,men skjermen slutter å virke. Ingen ting hjelper. Ei heller å trykke tastaturet på plass igjen. Er det noen som har vært borti det samme eller vet om et triks?

Jeg er på reise og har ikke anledning til å levere inn telefonen på en god stund...

Lenke til kommentar

 

 

Nei, egentlig. Jeg går ut fra at du har prøve å soft-resette den, slå av ta ut batteri...slike ting. Ikke så mye annet du kan prøve hvis du ikke har mulighet for å ta back-up av telefonen.

 

Jeg snakket med support og spurte om reset. Der sa de at det ikke hadde noe for seg da dette med meget stor sannsynlighet var en mekanisk/elektrisk feil. Dårlig kontakt eller overledning. Jeg har levert telefonen inn. Data har jeg lagret på minnekortet med PIM back-up eller hva det nå heter. Genialt program..

Lenke til kommentar

Jag sende en mail till SE angående dems så stora variasjon i kvalitet på mobiler, fick svar om att det var noe de ikke kunde svara på.

Kanske de borde gøra ett bättre jobb med uppføljning och garanti? Har mest haft SE men nu orkar jag inte mera, och hoppas helre på andra konkurenter..betala flere tusen før en mobil med sprekker eller som ikke virker alltid är tragiskt.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Hei, har tenkt lenge på X1i og før jeg evt bestiller mobilen så hadde det vært fint å fått svar på noen spørsmål.

 

Hørte noe for en stund siden at det ikke er mulig å bruke tastaturet når du skriver SMS/MMS. Stemmer det?

 

Hadde egentlig flere spm men det var visst det eneste jeg kom på akkurat nå.

Er dette en grei pris og er det noen som har bestilt ifra Data Spesialisten før?

Lenke til kommentar

Tastaturet funker til ALL tekstinnskrivning på hele mobilen.Ikke noen unntak i sms og mms.

 

Jeg har brukt telefonen i litt over ett år nå og har akkurat bytta til X10 mini pro.

 

Skal nok ikke legge helt bort min kjære x1 enda heller for det er en fantastisk mobil.Ingen tvil.

 

Helt ok den prisen du viser til der.

Lenke til kommentar

Tror jeg kommer til å kjøpe den da.

Har lenge siklet etter X1 så er vel på tide jeg kjøper an =)

 

skal du ha denne for å leke litt med nye custom rom eller kjøper du denne for å bruke den som en vanlig mobil? du vet den har win 6.1 ikke sant?

 

trodde ikke noen hadde denne på lager lenger jeg hehe, fikk den selv julen 2008 og den var helt ok da for et halvt år. og nå leser jeg om kjøp av den sommer 2010 :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...