Gå til innhold

SE nye flaggskip: XPERIA X1 Diskuter den her!


Abba91

Anbefalte innlegg

sliter litt med at lydfiler har mistet "extension" og gått over til vanlige system filer. Hvordan kan jeg endre dem og få dem tilbake til .wav ??? Har ikke funnet utav dette. Skikkelig frustrerende

 

anybody ??

 

Last ned og installer Total Commander. Da kan du endre filnavnene slik det måtte passe deg. Ellers kan du vel overføre filene til pc, for deretter forandre de til .wav, for så å overføre dem til telefonen igjen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helvete, det er like før jeg lemper mobilen i veggen (jeg har faktisk måtte holde igjen et par ganger når frustrasjonen tar overhånd).

 

Har siste måneden kjørt standard rom med SPB på Xperiaen som fungerte greit første tiden. Men etterhvert begynte den å henge ganske mye slik at skjermen ble ekstremt lite responsiv. Måtte som regel holde trykk på skjermen i et halvt sekund for at den skulle reagere. Når jeg skrev meldinger dukket æøå opp mye tidligere enn alle andre bokstaver (som nevnt tidligere). Og etterhvert begynte den å skrive flere bokstaver to ganger.

Slik aat  en settningg  oftee ås  slikk  ut.

Så jeg reflashet den med standard rom igjen. Fremdeles bra buggy på skrivingen. Kjørte en hard reset, så så det ut til å fungere bra. Men tok ikke mange minuttene før den krashet 5 ganger på rad og var like treg som alltid. Jeg har ikke installert noe spesiell programvare, så jeg tenker at det kanskje kan være backupen min? har ca 1300 meldinger liggende, så kanskje det er det som gjør det?

 

Det mest plagsomme er når den skriver enkelte bokstaver dobbelt opp, men klarer ikke bestemme meg for om dette er hardware eller software relatert. Sukk. Hadde det bare vært noe skikkelig android hardware der ute...

Lenke til kommentar

Heia

 

Jeg har nå blitt en xperia bruker i nød. Mobilen hadde en lite tur i gulvet i dag(ca 1 meters fall). etter på måtte jeg ta ut batteriet for å få liv i den. Men touchen funka ikke. etter et par av og på fungeret den igjen.

 

Men det som er problemet et at når jeg trykker på skjermen på toppen blir det registret ca 0.5cm over eller under der jeg trykker. jo lenger ned på skjermen jeg trykker, jo mer nøyaktig blir det. har prøvd å kalibrer flere ganger, eneste det hjelper er å bytte om trykket blir registrert over eller under der jeg trykker.

 

er det noen her som har noen gode råd å komme med?

Så hadde jeg vært utrolig takknemlig

Lenke til kommentar
er det noen her som har noen gode råd å komme med?

Så hadde jeg vært utrolig takknemlig

 

Mitt råd blir nok at du må sende inn telefonen. Høres ut som skjermen fikk seg en trøkk når du mistet telefonen. Men Xperia er jo "kjent" for sin noe tvilsomme byggekvalitet, så jeg vil tippe at dette blir dekket av garantien, så lenge du ikke nevner uhellet du hadde... ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei. Akkurat kjøpt med Xperia Det jeg lurer på er:

Jeg vil kun bruke Wlan til data trafikk, men når Wlan er skrudd av så vil noen aplikasjoner automatisk koble seg opp til 3G\UTMS nett for å oppdatere f.eks været.

Men med det abonomentet jeg har så vil jeg ikke bruke noe datatrafikk over 3G\UTMS.

Hvordan kan jeg nekte mobilen i å gjøre dette?

 

Takker på forhånd for hjelp :)

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg bruker programmet NoData for å forhindre uønsket og fordyrende datatrafikk - anbefales!

Du finner det her - lykke til:

http://www.modaco.com/content/pocket-pc-so...utility-nodata/

 

 

Takk er for respos Wolf2 og thklinge.

 

Jeg instalerte dette programet på mobilen, men når jeg åpner programmet så er er det bare "firkant symboler". Kan se det står chess MMS\WAP\GPRS, men så er det kun etterfulgt av "firkanter"..

 

Normalt?

Lenke til kommentar
hei, eg har desverre ikkje tid til å lese alle 86 sidene men har eit sprørsmål.

 

eg har en engels xperia, kan eg få norsk språk på den??

 

Tja, du kan jo installere en ny ROM, eller gjøre som jeg, installere spb mobile shell 3,5 med norsk tekst. Så kan du flytte æ,ø og å til lettere tilgjengelige plasser. Les forumet her for mer info:

http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=470

Lenke til kommentar
etter jeg stilte inn til vintertid på søndag vises ikke det riktige klokkeslettet i noen av panelene, selv om riktig klokkeslett vises i systemklokken. noen andre som har slitt med dette?

 

Har samme problem :ermm: Men ingen løsning...

 

Husker jeg hadde det problemet, men har installert spb-time, og klarer ikke finne valget for vinter/sommer tid igjen. Oppdater meg hvor valget var, så muligens jeg kommer på hva som løste problemet for meg...

Lenke til kommentar
Helvete, det er like før jeg lemper mobilen i veggen (jeg har faktisk måtte holde igjen et par ganger når frustrasjonen tar overhånd).

 

Har siste måneden kjørt standard rom med SPB på Xperiaen som fungerte greit første tiden. Men etterhvert begynte den å henge ganske mye slik at skjermen ble ekstremt lite responsiv. Måtte som regel holde trykk på skjermen i et halvt sekund for at den skulle reagere. Når jeg skrev meldinger dukket æøå opp mye tidligere enn alle andre bokstaver (som nevnt tidligere). Og etterhvert begynte den å skrive flere bokstaver to ganger.

Slik aat  en settningg  oftee ås  slikk  ut.

Så jeg reflashet den med standard rom igjen. Fremdeles bra buggy på skrivingen. Kjørte en hard reset, så så det ut til å fungere bra. Men tok ikke mange minuttene før den krashet 5 ganger på rad og var like treg som alltid. Jeg har ikke installert noe spesiell programvare, så jeg tenker at det kanskje kan være backupen min? har ca 1300 meldinger liggende, så kanskje det er det som gjør det?

 

Det mest plagsomme er når den skriver enkelte bokstaver dobbelt opp, men klarer ikke bestemme meg for om dette er hardware eller software relatert. Sukk. Hadde det bare vært noe skikkelig android hardware der ute...

 

har min så og si helt orginal, og min skriver også sllik soom dettte oggavoog til err ikke mellomrrom medhelleer.

 

har lagt inn sw på nytt via oppdateringstjenesten men det hjalp lite. ringte til se men de ville ikke si at de hadde hørt om det før, og begynte å mase om fuktskader. det likte jeg lite. om tlf min har fått en fuktskade, så er den kommet der uten at det er min feil, for da må den tåle mindre enn den skal. uansett får man ikke noe slikt på garantien. hmf.

Lenke til kommentar

jeg har endelig funnet svaret på spørsmålet på de siste postene. dette ble funnet her. du gjør som følger:

 

I have a dutch version, and the checkbox is there, it is called 'zomertijd' (in english : Summertime')

 

In the panel, go to options.

check city 1, you'll get a list with cities, and above 2 textboxes.

 

Between the textboxes and the list, you should be able to find the checkbox that was mentioned.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Er det mulig å legge inn dette panelet som htc hd har som innbefatter dette aksjekursbildet?

Isåfall kan noen gi meg et lite vink om hvor jeg finner det :wow:

 

Hei folkens. Jeg gjentar spørsmålet til Andynator jeg.

Finnes det noen løsning for å vise aksjekurser på X1?

 

Mvh

kas

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...