Gå til innhold

SE nye flaggskip: XPERIA X1 Diskuter den her!


Abba91

Anbefalte innlegg

Vet det er en post om alle SE telefonene som ble lansert på wmc men det virket som alle snakket mest om XPERIA'n så her er en tråd alle kan diskutere denne nye herligheten.

 

Størrelse: 11,0 x 5,3 x 1,67 cm, 145 gram

Skjerm: 3", 800 x 480 piksler, 65k farger

Teknologi: GSM 850/900/1800/1900, UMTS 900/1700/1900/2100, Edge, HSDPA/HSUPA 3,6 Mbps

Maskinvare: Bluetooth, Wi-Fi, aGPS, USB

Ram: 384 MB

Minne: 400 MB, Micro-SD-støtte

Kamera: 3,2 megapiksler, autofokus, fotolys

Operativsystem: Windows Mobile 6 med Xperia-menyer

Annet: A2DP, Assisted GPS, Track ID, Microsoft-programvare som Internet Explorer.

 

En nice hands on: http://gizmodo.com/354853/video-first-hand...ssons-xperia-x1

post-147052-1202891878_thumb.jpg

post-147052-1202891902_thumb.jpg

post-147052-1202891916_thumb.jpg

Endret av Abba91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann, bra initiativ. Denne fortjener en egen tråd før eller seinere...

 

Er veldig spent på brukeropplevelsen her. SE prater om at fokuset på Experia serien skal være brukeropplevelsen, men skal dem hevde seg med WM6 må de virkelig komme opp med noe lurt.

 

Er spesiellt interessert i hvordan de løser dette med kontakter, sms, mms osv...fordi Windows Mobile pr default er VELDIG tungvindt når det kommer til dette. Der finnes tredjepartsprogrammer for kontakter...feks Finger Friendly Friends, men sms\mms er fremdeles litt vanskelig. Har HTC Touch Cruise idag og forsker litt på dette for tiden.

 

Hardware tastaturet er spennende, men med mindre det er en meeeeget bra implementering av æøå kan dette ende opp som bare irriterende. Blir spennende å se.

 

Håper at noen kan poste linker til videoer\reviews av denne der dem forhåpentlig vis tar opp dette. Det jeg har sett hittil er videoer der dem er mest interessert i å vise frem den der animasjonsmenyen sin...og den er ikke såååå imponerende. Men ideen med de forskjellige modusene er ikke så dum da. Blir nesten som multidesktops slik vi er vant til fra Linux og Mac OS.

Lenke til kommentar
Heisann, bra initiativ. Denne fortjener en egen tråd før eller seinere...

 

Er veldig spent på brukeropplevelsen her. SE prater om at fokuset på Experia serien skal være brukeropplevelsen, men skal dem hevde seg med WM6 må de virkelig komme opp med noe lurt.

 

Er spesiellt interessert i hvordan de løser dette med kontakter, sms, mms osv...fordi Windows Mobile pr default er VELDIG tungvindt når det kommer til dette. Der finnes tredjepartsprogrammer for kontakter...feks Finger Friendly Friends, men sms\mms er fremdeles litt vanskelig. Har HTC Touch Cruise idag og forsker litt på dette for tiden.

 

Hardware tastaturet er spennende, men med mindre det er en meeeeget bra implementering av æøå kan dette ende opp som bare irriterende. Blir spennende å se.

 

Håper at noen kan poste linker til videoer\reviews av denne der dem forhåpentlig vis tar opp dette. Det jeg har sett hittil er videoer der dem er mest interessert i å vise frem den der animasjonsmenyen sin...og den er ikke såååå imponerende. Men ideen med de forskjellige modusene er ikke så dum da. Blir nesten som multidesktops slik vi er vant til fra Linux og Mac OS.

 

Jeg tror kontaktene og sms kommer til å bli implentert i det nye meny systemet(bruker også finger friendly contacts), så det skal nok gå greit. Jeg blir litt nervøs når de bare viser denne animasjonen på hoved skjermen hele tiden, da virker det som den ikke har noe mer spesielt ved seg. Video reviews er nok langt inn i framtiden, men en nærmere hands-on og en release date kan nok være rundt hjørne ;)

Endret av Abba91
Lenke til kommentar
Stemmer det at det er 3.5 jack kombinert med en bra mp3-spiller blir nok denne handlet inn.

 

Det står ikke i specsa noe sted, men det var noen på Engadget forumet som sa at den skulle ha en 3.5 jack

 

I den ene videoen på youtube viser han faktisk minijack-tilkoblinen og kommenterer det ;)

 

Husker ikke hvilen det var, men man kan for eksempel se den i denne videoen

 

Det ser i alle fall ut som minijack, og det later til at den er på toppen at telefonen slik at man enklere kan ha den i lomma ved bruk...min n95 med utgang på siden var direkte slitsom i bruk...

 

Men gosh..."second half this year" er lenge å vente på en telefon. Mye arti kan skje på telefonfronten før den tid. Apple kan for eksempel komme med en sjokkerende oppgradert variant av iphone...hvem vet.

Lenke til kommentar
Stemmer det at det er 3.5 jack kombinert med en bra mp3-spiller blir nok denne handlet inn.

 

Det står ikke i specsa noe sted, men det var noen på Engadget forumet som sa at den skulle ha en 3.5 jack

 

I den ene videoen på youtube viser han faktisk minijack-tilkoblinen og kommenterer det ;)

 

Husker ikke hvilen det var, men man kan for eksempel se den i denne videoen

 

Det ser i alle fall ut som minijack, og det later til at den er på toppen at telefonen slik at man enklere kan ha den i lomma ved bruk...min n95 med utgang på siden var direkte slitsom i bruk...

 

Men gosh..."second half this year" er lenge å vente på en telefon. Mye arti kan skje på telefonfronten før den tid. Apple kan for eksempel komme med en sjokkerende oppgradert variant av iphone...hvem vet.

 

Enig med deg der...Mye kan skje før denne blir lansert. Er second half for hele verden eller er det bare i Norge?

Endret av Abba91
Lenke til kommentar
Stemmer det at det er 3.5 jack kombinert med en bra mp3-spiller blir nok denne handlet inn.

 

Det står ikke i specsa noe sted, men det var noen på Engadget forumet som sa at den skulle ha en 3.5 jack

 

I den ene videoen på youtube viser han faktisk minijack-tilkoblinen og kommenterer det ;)

 

Husker ikke hvilen det var, men man kan for eksempel se den i denne videoen

 

Det ser i alle fall ut som minijack, og det later til at den er på toppen at telefonen slik at man enklere kan ha den i lomma ved bruk...min n95 med utgang på siden var direkte slitsom i bruk...

 

Men gosh..."second half this year" er lenge å vente på en telefon. Mye arti kan skje på telefonfronten før den tid. Apple kan for eksempel komme med en sjokkerende oppgradert variant av iphone...hvem vet.

 

Enig med deg der...Mye kan skje før denne blir lansert. Er second half for hele verden eller er det bare i Norge?

 

Det kommer seff og litt ann på om det blir anderledes hardwaretastatur på den nordiske versjonen. Jeg vet at HTC (da qtek og imate her i norden) kom med æøå på hardware tastaturet, og det ble litt forsinkelser pga det...vi får se.

 

Håper bare ikke dette går veldig ut over leveringstiden...

 

Da Qtek 9100\Imate K-jam kom ut stod det mellom den og P990 for min del, men P990 ble så altfor forsinket, og da den endelig kom var den nesten utdatert. Får bare håpe dette ikke skjer nok en gang. Specsene ser rimelig bra ut da så det skal vel litt til for at denne er utdatert med det første, men det spørs jo hva resten av gjengen i bransjen har på ermet ;)

 

4. kvartal er jo innenfor second half da....og kanskje second half er en snill måte å si 4. kvartal på...foreløpig. Det undrer meg likevel litt at den er merket som "kommer snart" på nettsidene deres. Rimelig teit hvis det skal stå der i et års tid eller så...

Lenke til kommentar

Sitat Mobilen.no

 

"Vi får opplyst at det vil bli norske taster på telefonen når den kommer til Norge, men ser ikke helt hvordan Sony Ericsson skal få plass til dette. Vi vil derfor ikke bli overrasket om de norske tegnene er ekstrafunksjoner på eksisterende taster, slik at du må trykke en tileggstast for å få frem æ, ø eller å.

 

Alternativt kan Sony Ericsson løse dette ved å la disse tegnene dukke opp ved trippeltrykk på andre taster, slik de har gjort på tidligere qwerty-modeller."

 

Jess jess jess jess jess og JESS!!!

Endret av J.I.M.B.O
Lenke til kommentar
Stemmer det at det er 3.5 jack kombinert med en bra mp3-spiller blir nok denne handlet inn.

 

Det står ikke i specsa noe sted, men det var noen på Engadget forumet som sa at den skulle ha en 3.5 jack

 

I den ene videoen på youtube viser han faktisk minijack-tilkoblinen og kommenterer det ;)

 

Husker ikke hvilen det var, men man kan for eksempel se den i denne videoen

 

Det ser i alle fall ut som minijack, og det later til at den er på toppen at telefonen slik at man enklere kan ha den i lomma ved bruk...min n95 med utgang på siden var direkte slitsom i bruk...

 

Men gosh..."second half this year" er lenge å vente på en telefon. Mye arti kan skje på telefonfronten før den tid. Apple kan for eksempel komme med en sjokkerende oppgradert variant av iphone...hvem vet.

 

 

Det ser ut som et minijackuttak på toppen. Se her:

 

http://m3.idg.se/2.1022/1.144677

Lenke til kommentar

Endelig en telefon som har ALT!

 

Jeg har hatt Qtek/HTC de siste 3 årene og kommer aldri til å gå over til noe annet enn Windows Mobile.. Greit, iPhone er en morsom underholdningstelefon, men dersom man vil bruke telefonen både til jobb og underholdning, er HTC/windows mobile det eneste alternativet.

 

Jeg gleder meg så sykt til denne telefonen kommer og jeg skal helt garantert ha den så snart den finnes i butikkene. Selvfølgelig, kommer det noe mer spennende før Q3/Q4 2008 så vurderer jeg jo noe annet.. Utrolig lenge å vente da.. :(

Lenke til kommentar
Endelig en telefon som har ALT!

 

Jeg har hatt Qtek/HTC de siste 3 årene og kommer aldri til å gå over til noe annet enn Windows Mobile.. Greit, iPhone er en morsom underholdningstelefon, men dersom man vil bruke telefonen både til jobb og underholdning, er HTC/windows mobile det eneste alternativet.

 

Jeg gleder meg så sykt til denne telefonen kommer og jeg skal helt garantert ha den så snart den finnes i butikkene. Selvfølgelig, kommer det noe mer spennende før Q3/Q4 2008 så vurderer jeg jo noe annet.. Utrolig lenge å vente da.. :(

 

Det blir vel å vente et halvt år, eller mer. Men den som venter på noe godt, osv... :)

 

På den annen side kan det komme litt av hvert snadder i butikkene før den tiden er gått. Time will show.

Lenke til kommentar
Endelig en telefon som har ALT!

 

Jeg har hatt Qtek/HTC de siste 3 årene og kommer aldri til å gå over til noe annet enn Windows Mobile.. Greit, iPhone er en morsom underholdningstelefon, men dersom man vil bruke telefonen både til jobb og underholdning, er HTC/windows mobile det eneste alternativet.

 

Jeg gleder meg så sykt til denne telefonen kommer og jeg skal helt garantert ha den så snart den finnes i butikkene. Selvfølgelig, kommer det noe mer spennende før Q3/Q4 2008 så vurderer jeg jo noe annet.. Utrolig lenge å vente da.. :(

 

Det blir vel å vente et halvt år, eller mer. Men den som venter på noe godt, osv... :)

 

På den annen side kan det komme litt av hvert snadder i butikkene før den tiden er gått. Time will show.

 

Jepp, det jeg tenkte også.. Hadde iPhone f.eks. hatt 3G/HSDPA og qwerty-tastatur hadde jeg ikke tenkt meg om to ganger engang .. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...