Gå til innhold

SE nye flaggskip: XPERIA X1 Diskuter den her!


Abba91

Anbefalte innlegg

Det er flere software-tastatur tilgjengelig og en haug med tredjeparts tastatur-løsninger. Flere av disse gir deg en tastaturlayout som en "vanlig" mobil og da er det greit å trykke med en finger. Personlig foretrekker jeg å bruke hardware-tastaturet, det tar et millisekund å slå ut og er kanonraskt å skrive på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Har problemer med SPB Mobile Shell: Den har "hengt seg" mhp. hvor mange uleste eposter og SMS jeg har... Har forsøkt soft reset - det har virket tidligere - men ikke denne gangen. Noen som vet hvordan dette løses? Er jo ellers godt fornøyd med SPB...

Lenke til kommentar
Hei!

Har problemer med SPB Mobile Shell: Den har "hengt seg" mhp. hvor mange uleste eposter og SMS jeg har... Har forsøkt soft reset - det har virket tidligere - men ikke denne gangen. Noen som vet hvordan dette løses? Er jo ellers godt fornøyd med SPB...

Backup av innstillingene, avinstallere og installere på nytt?? Går vel i og for seg ganske fort..

Lenke til kommentar

brukte telefonen for første hele dag igår. (fikk den igår men den dagen gikk med til testing og lading).

 

telefonen lå til lading helt til jeg dro på jobb og batteriet gikk tomt i 21-tiden på kvelden. jeg ble egentlig skuffet over at batteriet holdt såpass kort tid. greit nok at jeg kanskje har lekt litt mer med den for å bli litt kjent med den men jeg hadde ærlig talt sett for meg at batteriet i det minste ville holde en dag.

Lenke til kommentar

Det høres nesten umulig ut! Jeg lader nå hver 3. til 4. dag og har normalt sett WiFi av, men 3G/HSDPA/Bluetooth på. Bluetooth er kontinuerlig tilkoblet ei SE-klokke og til handsfreen i bilen når jeg er i den. Jeg bruker telefonen relativt mye, både kalenderen/notatliste og samtaler og er storfornøyd med batterikapasiteten. Du får bruke den noen dager til og se om det blir forbedringer.

Lenke til kommentar
brukte telefonen for første hele dag igår. (fikk den igår men den dagen gikk med til testing og lading).

 

telefonen lå til lading helt til jeg dro på jobb og batteriet gikk tomt i 21-tiden på kvelden. jeg ble egentlig skuffet over at batteriet holdt såpass kort tid. greit nok at jeg kanskje har lekt litt mer med den for å bli litt kjent med den men jeg hadde ærlig talt sett for meg at batteriet i det minste ville holde en dag.

 

Har opplevd at mobilen tømmer seg i løpet av en halv dag, selv med opprinnelig fullt batteri og absolutt ingen bruk. Jeg aner ikke hvorfor, ingen programmer som driver å går i bakgrunnen, men den går fra 100% til tomt, av å bare ligge på bordet i noen timer, nesten som om strømmen bare fordamper i løse lufta. Det som funker for meg er å bare restarte den, og lade på nytt. Tror det er noe som går galt under selve ladingen. Batteriet fungerer helt ok, setter den til lading, tar den ut og så skjer det. Men som sagt, litt irriterende, men kan fikses med en soft-reset.

Lenke til kommentar

Jeg har min i alt fra 2-4 dager alt etter hvor mye bruk.Bt står på hele tiden og er sammenkobla med Sony Ericsson Mbw-150.

 

Men jeg lurer på noe.Har noen funnet en side med temaer til denne mobilen?Altså windows mobile 6,1 temaer?

 

Har funnet noen men de holder ikke på bildene som skal være som bakgrunn og er dermed helt unyttige.

 

Håper noen har svar på hvor jeg kan finne dette?

Lenke til kommentar
kan fikses med en soft-reset.

 

har tatt en soft reset nå da den hadde like kort levetid igår. blir et forsøk med hard reset imorgen hvis det er like kort idag. bortsett fra det med kort levetid på batteriet er jeg strålende fornøyd med telefonen.

 

edit: pleier dere forresten å huke av på at telefonen skal skru seg av etter x minutter hvis den ikke er aktiv? (Innstillinger -> Strøm -> Avansert)

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Jeg har erfart at XPERIA har ekstremt dårlig signalmottak. Jeg jobber på båt slik at dette lett kan sammenlignes med andre telefoner når vi nærmer oss land.

F.eks en K850i fikk signal på ca 50 kms avstand fra land,mens min XPERIA først fikk dekning 30 km fra. Alle andre telefonen i rorhuset hadde dekning lenge før min.. Jeg syns dette var veldig irriterende. Andre som har samme erfaringen og finnes det noe innstilling for dette?

Lenke til kommentar

Noen som har installert Youtubeplay på XPERIA?

Jeg forsøkte,men telefonen krasjet når jeg åpnet programmet.

Må programmet overføres fra PC direkte til telefonminnet?

Jeg overførte direkte minnekort og installerte derfra.

Forsøkte også å installere et program som gir displayutseende lik iPhone. Dette krasjet også under oppstart.

Lenke til kommentar

jeg installerte det i forigårs. la det inn på minnekortet og installere det derfra. installasjonen gikk fint. eneste med det programmet er at videoen "lugger" litt de første to sekundene men etter det går det glatt.

 

det hjalp faktisk å ta en soft reset og det ser ut som det har gjort susen med hensyn til kort levetid på batteriet.

Lenke til kommentar
jeg installerte det i forigårs. la det inn på minnekortet og installere det derfra. installasjonen gikk fint. eneste med det programmet er at videoen "lugger" litt de første to sekundene men etter det går det glatt.

 

det hjalp faktisk å ta en soft reset og det ser ut som det har gjort susen med hensyn til kort levetid på batteriet.

 

Installasjonen gikk fint hos meg også og ikonet dukket opp i program-menyen. Problemet var at telefonen krasjet når jeg forsøkte å åpne det. dvs jeg må ta ut batteriet for å få liv i telefonen igjen.

 

Hva er en soft reset?

Lenke til kommentar

tar du av batteridekselet å¨baksiden og trykker en knapp. (sjekk denne siden for bilder).

 

her er quote fra en annen side på hva det er og hva som skiller soft reset og factory reset.

A Soft-reset - the process of resetting all the settings of the phone to the factory default! No applications are deleted!

A Hard-reset is like formatting a drive! It does format the memory. Everything that has been installed after the first use of the phone is deleted! It will recover the memory of the phone to the state you purchased it! It is done by inputing the following code: *#7370# NOTE: The battery must be full or the charger has to be connected to the phone so that it does not run out of power and make the phone unusable.

 

edit: hvilke videoformater støttes i Windows mobile/Xperia egentlig?

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...