Gå til innhold

SE nye flaggskip: XPERIA X1 Diskuter den her!


Abba91

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du legger inn de ønskede sms varslene i samme mappe som resten av sms varslene altså under windows( ikke under rings).

Da kommer de på listen over sms varsel neste gang du åpner denne listen.

 

Hei

 

Kan man lage personlige paneler til denne telefonen? Bruker til daglig Spb mobil shell, men ønsker en hurtig, fingervennlig måte å aktivere/deaktiver wifi. Kan man stille inn wifi til å deaktivere seg selv, etter en gitt tid når det ikke er i bruk?

Lenke til kommentar
Hei

 

Kan man lage personlige paneler til denne telefonen? Bruker til daglig Spb mobil shell, men ønsker en hurtig, fingervennlig måte å aktivere/deaktiver wifi. Kan man stille inn wifi til å deaktivere seg selv, etter en gitt tid når det ikke er i bruk?

 

Innstillinger>tilkoblinger>Wi-fi>Meny(nede til høyre)>Avansert.. "Turn off Wi-fi if not connected in:"

 

Angående fingervennlig aktivering/deaktivering av Wi-fi: Hvilken versjon av Spb MS bruker du? Gratis-versjonen fra SE eller kjøpt Spb MS 3? Hvis sistnevnte, så har du mulighet til å legge til snarvei for det på today-siden.

Screen01.bmpScreen02.bmp

Jeg vil anbefale deg på det sterkeste å kjøpe MS 3, koster rundt 120.

Lenke til kommentar
jeg synes den bruker litt lang tid på å koble seg opp til GPS-sattelitter. noen måte å få fart på dette?

Etter min erfaring kommer det litt an på hvilken GPS-applikasjon du bruker. Jeg har erfart at Igo8 er veldig rask å finne satelitter, TomTom litt tregere og Google Maps veldig treg. Det kommer også an litt hvor du er og været. Er det overskyet går det tregere....

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Telefonen min har turna heeelt.. Ingen lyd fra noen av høytalerene..

Har prøvd å spille av musikk, ringe til den og med den, men ingen lyd at all..

Skjønner absolutt ingenting, den funka frem til noen timer siden uten problemer..

Har installert ny rom nå for å sjekke om det ville fjerne problemet, men det gjorde det ikke.

Kan høytalerene mine ha sprengt uten videre? jeg blir gal av det her..

 

Edit, nå kommer det lyd når alarmen kommer og når noen ringer.. men ingen lyd når jeg prøver å snakke med personen som ringer osv..

 

Edit 2,

Nå funker det.. Telefonen trodde at øreproppene var plugga i, så måtte ta de ut og inn et par ganger:)

Endret av Chainman
Lenke til kommentar

Hadde samme problem på min HTC Touch Diamond. Måtte rense headphones-porten forholdsvis ofte for at den skulle fungere som normalt.

 

Når det er sagt så er ikke min X1 helt ufeilbarlig den heller. Space-tasten begynner å tøyse. Enten får jeg ikke space i det hele tatt eller så kommer det en hel haug på en gang. Irriterende og jeg må vel sende den inn snart, men hater tanken på å leve med en lånetelefon.

Lenke til kommentar

Jeg sitter her med en SE experia X1 til en på jobb.

 

Skjermen hans har sluttet å fungere og han lurte på om jeg kunne hjelpe han med å få ut alle avtalene han hadde i kalenderen sin.

 

Har installert active sync 4.5 og forsøker å koble til telefonen via USB (vet at den er på pga den lager diverse lyder iblandt). Problemet er at active sync ikke reagerer når usb kabelen settes inn. I windows popper det opp masselagringsenhet og jeg kan browse minnekortet, men altså ikke noe liv i AS.

 

Har prøvd å gå inn på connection settings og tilkoble manuelt uten resultat.

 

Lurer derfor på om jeg må trykke på noe på telefonen eller om dette skal gå helt av seg selv. Virker ikke som om det får noe kontakt selv om windows får det. Noen andre tips til hvordan jeg kan gå frem?

 

Takk!

Lenke til kommentar

Telefonen har to modus (på settings -> Connections -> USB to PC), enten "Active Sync" (som kreves for sync med kalender og telefonbok med mer) eller "Disc Drive" (som gir raskere dataoverføring men ingen sync-mulighet). Antar telefonen står på "Disc Drive", og uten display kan det bli vanskelig å få den over i Active Sync-modus.

Lenke til kommentar

Var i starten av kjøpet ganske stasjonær i et område med god utsikt til basestasjon, og la ikke merke til problemet før nå i ferien.

 

Men min X1 har elendig dekning...

Å snakke i telefonen når en kjører, selv i byen, kan en glemme. Og når jeg er innedørs må jeg bort i vinduet for å få dekning.

Der andre har full dekning, har jeg typisk bare 2 prikker. Får kun 4 prikker når jeg har fritt utsyn til mast. Selv inne på Gardermoen var det kun 1 prikk.

 

Regner med at det ikke er så mye å gjøre selv, men bare å sende den inn for reklamasjon?

Lenke til kommentar

Fikk min i dag! Sleit lenge med å få av dekselet på baksida:P Trudde man skulle presse inn på sidene også skulle dekselet sprette ut:P

 

I ei av heftene som med fulgte stod det at batteriet var allerede litt oppladet. Også stod det ein annan plass at ein måtte bruke opp alt batteriet før man ladet den opp igjen.

 

Mitt spørsmål er da, skal eg bruke opp det lille batteriet som er igjen, eller bare sette den på lading? Eventuelt kor lenge skal den stå å lade?

Lenke til kommentar
på alle de telefonene jeg har hatt opp igjennom er det litt strøm på når telefonene kommer fra butikken. det sises at det beste er å brukt telefonen for å tømme batteriet helt, noe som ikke tar så lang tid, og lade det 12-14 timer første gangen.

 

Med den nye batteriteknologien er dette helt unødvendig. Batteriet har faktisk best av å bli klatt ladet, og slite mest ved å tømme det helt før hver lading. Så man trenger egentlig ikke bekymre seg for et moderne mobil batteri, det kan lades slik det måtte passe deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...