Gå til innhold

SE nye flaggskip: XPERIA X1 Diskuter den her!


Abba91

Anbefalte innlegg

Ny bruker som har fulgt debatten deres en stund. Var innom Elkjøp i dag for å spørre om de visste noen dato for når de hadde X1 klar i butikk, samt antatt pris. Som vanlig svarer de at den er "rett rundt hjørnet". Angående pris fikk jeg litt sjokk. De fortalte at den kommer uten operatør lås i starten og at den da vil koste fra kr. 8000+. Dersom du i tillegg lagde kontrakt med Telenor frihet vil den komme på kr. 6000+. Det er jaggu ett par tusen mer enn jeg forventet.. Over jul vil den komme med operatørlås og bedre sponsing visstnok.

Det er jo rart siden den finnes i bestilling (engelsk versjon) hos norske nettbutikker fra 5789,- uten abb.

 

https://prisguiden.no/product.php?pro...iew=productinfo

 

5799 internett pris på elkjop.no! tullball på han karen i butikken da.. det er jo akkurat samme prisen de betaler inn for den.. men er jo som regel dyrere i butikkene da..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som overrasker meg er at det er så himla mye hemmelighold og grunnlag for spekulasjoner rundt denne saken. SE bryter på en måte med ett av de hellige markedsføringsprinsippene ved ikke å gi ut den infoen de sitter med når de kan det. Det lekker litt her og litt der. Utrolig irriterende. Ett mf prinsipp er lik produktinfo til alle aktører, slik at alle skal ha lik mulighet til å finne f.eks best pris. Har egentlig lyst til å si til SE "se til f... å få ut informasjonen om dato, språk, med eller uten norske taster, pris, osv..nå..Hvor vanskelig kan det være? De gjør seg selv en bjørnetjeneste tror jeg, siden man blir irritert og mister tillit. Dårlig utgangspunkt for en hyggelig handel i hvertfall.

På tross av all denne eder og galle jeg måtte få ut, så gleder jeg meg til å få telefonen i henda da:)

Endret av tomfly
Lenke til kommentar
Det som overrasker meg er at det er så himla mye hemmelighold og grunnlag for spekulasjoner rundt denne saken. SE bryter på en måte med ett av de hellige markedsføringsprinsippene ved ikke å gi ut den infoen de sitter med når de kan det. Det lekker litt her og litt der.

Du har vel ikke tilfeldigvis hørt noe om Apples lanseringer? Apple har bevist at hemmelighold med små rykter som svirrer er utrolig effektiv markedsføring, det fører til mye snakk og mye blest om produktene. Iphone må jo være det mest omtalte teknologiproduktet noensinne, både før og etter lansering.

 

Men en pris på 8000 er det INGEN som kommer til å føre, med mindre de ønsker å bli sittende med telefonen på lager vel og merke... :)

Håper vi fører den med den prisen så jeg kan få en av de som blir til overs. :p

Endret av hernil
Lenke til kommentar
I denne nettbutikken står det at de har Xperia X1 på lager og pr.telefonnr. Noen som vet om det er tilfelle? X1 finnes ikke i deres lokale butikker.

Det ser jo slik ut. Jeg sjekket på Elkjøp også. De har den også på lager i nettbutikk.(Lefdal og Elkjøp bruker stort sett å ha de samme varene) Prisen er jo også bra i forhold til det som ellers finnes på nett. Skal du slå til?

Endret av osmano
Lenke til kommentar
I denne nettbutikken står det at de har Xperia X1 på lager og pr.telefonnr. Noen som vet om det er tilfelle? X1 finnes ikke i deres lokale butikker.

Det ser jo slik ut. Jeg sjekket på Elkjøp også. De har den også på lager i nettbutikk.(Lefdal og Elkjøp bruker stort sett å ha de samme varene) Prisen er jo også bra i forhold til det som ellers finnes på nett. Skal du slå til?

 

Vurdere det sterkt ja.. hadde vært fantastisk vist de har den på lager... Må bare sjekke at jeg har råd til og betale den

Lenke til kommentar

jeg har bestemt meg for at jeg ikke blir å vente til 2009 for å _kanskje_ få norsk tastatur.

og fordi jeg er god nok i massevis i engelsk til å beherske et engels operativsystem, så blir

jeg å gå for den første engelske utgaven, selv om en norsk hadde vært å foretrekke.

 

jeg blir å kjøpe min på www.ownersbuy.no 4300kr, mot videreføring av abonementet som

jeg har, og har hatt i mange år ;)

Lenke til kommentar
jeg har bestemt meg for at jeg ikke blir å vente til 2009 for å _kanskje_ få norsk tastatur.

og fordi jeg er god nok i massevis i engelsk til å beherske et engels operativsystem, så blir

jeg å gå for den første engelske utgaven, selv om en norsk hadde vært å foretrekke.

 

jeg blir å kjøpe min på www.ownersbuy.no 4300kr, mot videreføring av abonementet som

jeg har, og har hatt i mange år ;)

 

Jeg hadde norsk OS på min WM 5, men så la jeg inn WM 6.1 Engelsk ROM og det gjorde bare livet lettere. Med tanke på at du velger WM så satser jeg på at du vil ha en del programmer, og hvis du får noen problemer med disse programmene så står det som oftest forklart på engelsk på diverse forum sider, og da er det mye lettere å finne fram ;)

Lenke til kommentar
I denne nettbutikken står det at de har Xperia X1 på lager og pr.telefonnr. Noen som vet om det er tilfelle? X1 finnes ikke i deres lokale butikker.

Det ser jo slik ut. Jeg sjekket på Elkjøp også. De har den også på lager i nettbutikk.(Lefdal og Elkjøp bruker stort sett å ha de samme varene) Prisen er jo også bra i forhold til det som ellers finnes på nett. Skal du slå til?

 

Fristende å slå til, men hadde egentlig tenkt meg den norske utgaven; Raskere å skrive med tastatur som/hvis den får æ-ø-å-taster, enn å kjøpe den engelske, for ikke å bli 100% fornøyd. Skal du bestille en?

Lenke til kommentar
I denne nettbutikken står det at de har Xperia X1 på lager og pr.telefonnr. Noen som vet om det er tilfelle? X1 finnes ikke i deres lokale butikker.

Det ser jo slik ut. Jeg sjekket på Elkjøp også. De har den også på lager i nettbutikk.(Lefdal og Elkjøp bruker stort sett å ha de samme varene) Prisen er jo også bra i forhold til det som ellers finnes på nett. Skal du slå til?

 

Fristende å slå til, men hadde egentlig tenkt meg den norske utgaven; Raskere å skrive med tastatur som/hvis den får æ-ø-å-taster, enn å kjøpe den engelske, for ikke å bli 100% fornøyd. Skal du bestille en?

 

Kommer an på hvor lenge du skal ha den det, om du trekker fra den tiden det tar før du får den "norske" ;)

Lenke til kommentar
Hmm.. Spennende at elkjøp og lefdal har den inne på lager! Men de opplyser jo ikke om at det er engelsk versjon? Dvs at hvis jeg kjøper den, så kan jeg teste den litt. Også levere den tilbake, og få pengene igjen siden det ikke var norsk språk!

 

Det spørs om du vil få så mye hell med det, tar du sjansen?

Lenke til kommentar
Hvis jeg kjøper en tlf hos Elkjøp/lefdal og det ikke er norsk språk på den, og de ikke opplyser om dette. Så tror jeg jeg har loven på min side, hvis jeg ønsker å bytte den tilbake.

Tja, det er ikke noe som gir deg full returrett pga. dette.

En butikk må opplyse om noe hvis produktet du kjøper har en helt annen bruksmåte/funksjon enn de andre.

Nå er det faktisk ikke alle andre telefoner som har norsk språk engang, så jeg ser ikke helt den. Mulig andre har en annen synsvinkel?

 

Uansett så kommer det ikke norsk versjon enda, da alle leverandørene i Norge kun har opprettet og vil selge engelsk, så må du ha norsk språk er det vel bare å vente 3-4 måneder.

Lenke til kommentar

Om man kjøper telefonen, og finner ut at det er noe som man ikke liker med den, så har man 14 dagers angrerett, så fremt man kan levere varen tilbake i tilnærmet lik tilstand som man fikk den. Dette gjelder i allefall kjøp via postordre, innebærende internettkjøp. Jeg tror dette gjelder kjøp i butikk også, men er ikke helt sikker på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...