Gå til innhold

SE nye flaggskip: XPERIA X1 Diskuter den her!


Abba91

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

P990, den forrige SE-telefonen med fulltastatur hadde ingen spesifikke taster for de særnorske bokstavene. Dette var nok grunnet plassmangel. Der må man trykke flere ganger på A og O for å få frem ÆØÅ. Jeg har også notert meg at Touch Pro's tastatur har alle de nordiske bokstavene (ÆØÅ og ÄÖ) på den norske versjonen. Det må jo være noen som snart kan svare oss på hvilken løsning det blir på den norske X1.

Endret av osmano
Lenke til kommentar

Både jeg og RMNZR har jo svart på dette :)

 

Vi begge har kontakt med konsulentene hos SE.

 

Der sier de som følger at det vil ikke komme noen særegen modell til norge. altså, ÆØÅ ikke kommer til og komme på noen av modellene.. MEN, de har "shortcuts" til dette, slik som f.eks p990.

 

:)

Lenke til kommentar
siste svar fra min SE Konsulent :)

 

Du kan ikke endre fra engelsk til norsk operativsystem på windowstelefoner.. Det har microsoft satt en stopper for.

 

Alle programmer som kunden legger inn vil kunne være norske,så det er kun menyspråket som er engelsk:)

 

Noen slippdato i Norge?

Lenke til kommentar
Både jeg og RMNZR har jo svart på dette :)

 

Vi begge har kontakt med konsulentene hos SE.

 

Der sier de som følger at det vil ikke komme noen særegen modell til norge. altså, ÆØÅ ikke kommer til og komme på noen av modellene.. MEN, de har "shortcuts" til dette, slik som f.eks p990.

 

:)

 

Men det jeg lurer på er, blir det ÆØÅ eller ÄÖÅ ?

Lenke til kommentar

jeg skal ha det ja :) men blir jo litt stressa ettersom den blir utsatt hele tiden :)

 

Men nå som jeg har fått oppklart at det er snarveier til æøå på engelske utgaven og det ikke kommer dedikerte taster til denne på den norske utgaven så slipper jeg ihvertfall og vente til jul :)

 

Er også veldig nysgjerrig på størrelse, så håper jeg får en dummy snart...

Lenke til kommentar
Vel, engelsk OS gjør meg ingenting, snarere tvert om. Og jeg kjenner på meg at jeg sliter med å vente noe lengre. Når regner du med at du kan ha en X1 i _mine_ hender? ;)

 

Ikke sant :)

 

Jeg har to datoer, 20.10 og 3.11. Jeg fikk ikke svar hos leverandøren nå (etter 16.00), men purrer i morgen. Håper jo å ha tilgjengelig ved launch :)

Lenke til kommentar
Men det jeg lurer på er, blir det ÆØÅ eller ÄÖÅ ?

 

Hvis det i det hele tatt ligner på andre løsninger vil snarveiene gi deg alle.

 

Virker ikke som du er helt sikker på dette.....Er det bekreftet at det ikke bli dedikerte taster for nordiske bokstaver? Touch Pro har det....en HTC-telefon.....

Kjedelig å kjøpe den engelske versjone for å finne ut senere at det faktisk er ÆØÅ-taster.......mye mas dette men det er viktig poeng.....:-)

Lenke til kommentar

Vil tro at både konsulenten til RMNZR og jeg har goood peiling på produktene for firmaet de jobber for!

 

det er ikke EGNE taster for æøå, MEN!

 

Følg med!

 

De ligger snarveier for æøå på både den ENGELSKE utgaven og den NORSKE utgaven. ENESTE forskjell er SPRÅK! :)

 

Håper du finner mitt innlegg som et godt svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...