Gå til innhold

SE nye flaggskip: XPERIA X1 Diskuter den her!


Abba91

Anbefalte innlegg

Vil tro at både konsulenten til RMNZR og jeg har goood peiling på produktene for firmaet de jobber for!

 

det er ikke EGNE taster for æøå, MEN!

 

Følg med!

 

De ligger snarveier for æøå på både den ENGELSKE utgaven og den NORSKE utgaven. ENESTE forskjell er SPRÅK! :)

 

Håper du finner mitt innlegg som et godt svar :)

Takk for raskt svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Virker ikke som du er helt sikker på dette.....Er det bekreftet at det ikke bli dedikerte taster for nordiske bokstaver? Touch Pro har det....en HTC-telefon.....

Kjedelig å kjøpe den engelske versjone for å finne ut senere at det faktisk er ÆØÅ-taster.......mye mas dette men det er viktig poeng.....:-)

 

Jeg er sikker på dette. Det jeg dog prøvde å beskrive er hvordan det bruker å ligge mange språkavhengige tegn under f.eks symbolsknappen :)

Lenke til kommentar
Virker ikke som du er helt sikker på dette.....Er det bekreftet at det ikke bli dedikerte taster for nordiske bokstaver? Touch Pro har det....en HTC-telefon.....

Kjedelig å kjøpe den engelske versjone for å finne ut senere at det faktisk er ÆØÅ-taster.......mye mas dette men det er viktig poeng.....:-)

 

Jeg er sikker på dette. Det jeg dog prøvde å beskrive er hvordan det bruker å ligge mange språkavhengige tegn under f.eks symbolsknappen :)

 

Det høres ut som en tungvindt løsning. Bokstaven Å er jo mye i bruk.....

Lenke til kommentar

http://www.nyteknik.se/multimedia/archive/...stor_33747a.jpg

 

ut i fra dette bildet, så ser det ut som den har äö (hvor er å forresten)?

hvis det er slik type som kommer til norge, så er vi like langt da eller hur?

 

en ting som er "kjedelig" med WM kontra S60 er at når man skal sende sms, hvis jeg skal sende melding til "ronaldo", så kan jeg ikke bare skrive "ro" så enter? eller tar jeg feil nå, mener at det ikke var mulig og at når man taster enter, så får man opp hele kontaktlista

 

si at man skal taste inn 4, kan man holde inn J eller må man bruke "fn" + j ?

Endret av Ohny
Lenke til kommentar
Halla Henrik! ;)

 

Sikker på det med særnorske tegn? Blir det _ALDRI_ tilgjengelig i Norge? De lager jo telefonen med svenske tegn:

 

1398188778.jpg

 

Her er bildet av det svenske tastaturet. Å er der også

 

er jo ikke så stress med engelsk tastatur, er jo bare å skrie aa,oo og ae. Er hvertfall ikke ofte jeg bruker dem...

Lenke til kommentar
Halla Henrik! ;)

 

Sikker på det med særnorske tegn? Blir det _ALDRI_ tilgjengelig i Norge? De lager jo telefonen med svenske tegn:

 

1398188778.jpg

 

Her er bildet av det svenske tastaturet. Å er der også

 

er jo ikke så stress med engelsk tastatur, er jo bare å skrie aa,oo og ae. Er hvertfall ikke ofte jeg bruker dem...

 

Jeg skriver ganske mye og synes det er viktig....men for all del, det er jo opp til hver enkelt.:-)

Lenke til kommentar
jeg vil heller ikke slutte med æ, ø, og å, og har derfor problemer med å tro på det 2mmen og RMNZR sier, selv om det sikkert er sant.

om det blir bekreftet ifra enda flere hold, så spørs det om jeg blir å vente på den norske, selv om jeg foretrekker norske menyer osv.

Enig med siste taler :-)

Lenke til kommentar

....og saken fortsetter.....har vært på xda-developer og spurt en nordmann (Mobilguruen) som har kjøpt den svenske versjonen. Han vil prøve å gå inn i systemet på sin telefon for å få den til å vise ÆØÅ når han trykker ÄÖÅ Vet ikke om det er mulig men jeg skal følge med.......

....jeg spurte imidlertid også om vårt lille diskusjonstema, og her er det han svarte (på eng. fordi det er et intern. forum):

 

"All I know is that the Sony Ericsson has told me that the version sold here in Norway "now" is going to be an english version with english language, letters and keyboard.

The phone that will be available oktober 30 wil have æ, ø and å from the fn key using o for ø, æ and å from a.

 

After christmas it will be released with Norwegian language, letters but they will not confirm if it is own Norwegian keys on the keyboard.

They spoke about that you might use the fn key.

I hope they will put the special æ ø å keys as they have done in sweden"

 

Dette bekrefter langt på vei det som 2mmen og RMNZR hevder, men med en liten forskjell. Man kan få ÆØÅ ved å bruke FN-tasten. Mulig jeg misforstod de to herrer, men de sa at man fikk de særnorske bokstavene ved å trykke på symboltasten.

Hvis man kan bruke fn-tasten blir det mer som P990 og litt mere akseptabelt å gå for den engelske versjonen.

 

Vi kommer da nærmere en X1 hver dag som går...;-)

Lenke til kommentar

skjønner du virkelig ikke det? eller synes du bare det er dumt?

selv om to stykker kommer med likens opplysninger, så kjenner jeg ingen

av dem, og jeg vil virkelig tro at denne telefonen kommer med særnorske tegn.

 

da velger jeg å vente på informasjon fra flere hold, i frykt for at disse kvasiofissielle

uttalelsene er sanne.

 

de fleste av oss har sikkert tenkt tanken en gang, "hvorfor gjorde jeg det der".

det er bare å tenke litt videre, så kan man svare på det, selv om svaret blir teit.

jeg tror det er en slik uttalelse du har kommet med nå.

 

*endring*

dette var et svar til RMNZR

Endret av tha stoffi
Lenke til kommentar

osmano : han skriver jo det samme vi har sagt i hele dag :) at det er en "snarvei" for og få opp særegne tegn... det er tydeligvis FN ifølge den brukeren du har postet fra xda (ellernoe) :)

 

dette gjelder begge versjonene. både den engelske og den norske (kilde: konsulent i sony ericsson)

 

Men for guds skyld, vent på den norske dere :) og få norsk meny!

 

Men ha samme løsning som den engelske versjonen :)

Lenke til kommentar
dette var et svar til RMNZR

 

Syns dere var litt tverr bare, hehehe :)

 

Men da kan jeg jo introdusere meg: Jeg heter Henrik Karlsen, jeg er butikksjef på Veita Elektro i Tromsø. Ikke verdensnavle (verken byen eller butikken, aller minst butikken), men jeg har nære og gode kontakter hos de fleste. (HTC, Samsung, SE, Nokia, Pioneer, Panasonic, osv)

 

Martin Almvik fra Sony Ericsson delte jeg en øl med senest nå på tirsdag, og da grillet jeg han om X1. Det er fra han jeg har info om dette med keyboard :)

Lenke til kommentar

Det er nok litt av vårt ønske til å ha det minst like bra som de i Sverige (helst mye bedre da ;) )

Det er vanskelig å akseptere at den svenske utgaven har egne taster for de bokstavene, mens vi må "nøye" oss med en snarvei (muligens fn tasten + tast).

Tanker som da er umulig å fjerne er : "Men...er det ikke bare å forrandre litt på den svenske utgaven så blir alle fornøyde?" og "Hvorfor får de, men ikke vi?" :roll:

Jeg må ærlig innrømme at jeg så helst at denne kom med særnorske taster, selv om all fakta peker andre vei, hehe.

Endret av flashlass
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...