Gå til innhold

SE nye flaggskip: XPERIA X1 Diskuter den her!


Abba91

Anbefalte innlegg

Så akkurat videoen som var nevnt over (

). Om telefonen er som vist i videoen så vil jeg nok snu i butikken. Fra du åpner tastaturet tar det 4-5 sekunder til telefonen har snudd bildet og er klar til bruk. Det er ALTFOR sakte. Samme på panels-menyen, panelene skal hoppe fint rundt fra horisontal til vertikal visning men det hakker og ser helt håpløst ut.

 

Hadde et håp om at SE skulle få ordentlig fart på denne (I motsetning til HTC Touch Diamond som, til tross for siste fw, fortsatt er for treg) men da jeg så videoen ble jeg skuffet. Noe sjangs for at den han pakker ut i videoen er pre-production evt med beta firmware?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så akkurat videoen som var nevnt over (
). Om telefonen er som vist i videoen så vil jeg nok snu i butikken. Fra du åpner tastaturet tar det 4-5 sekunder til telefonen har snudd bildet og er klar til bruk. Det er ALTFOR sakte. Samme på panels-menyen, panelene skal hoppe fint rundt fra horisontal til vertikal visning men det hakker og ser helt håpløst ut.

 

Hadde et håp om at SE skulle få ordentlig fart på denne (I motsetning til HTC Touch Diamond som, til tross for siste fw, fortsatt er for treg) men da jeg så videoen ble jeg skuffet. Noe sjangs for at den han pakker ut i videoen er pre-production evt med beta firmware?

 

Ser jo litt merkelig ut. Det ser ut til at det går fort noen ganger, og tregt andre, spesielt når han gjør det flere ganger etterhverandre.

 

Håper det blir en skikkelig review når den kommer ut så man finner ut av dette. 4K (uten binding) for en mob. er litt mye, men om den er kjapp nok skal jeg ha den uansett.

Endret av MultiForce
Lenke til kommentar
Så akkurat videoen som var nevnt over (
). Om telefonen er som vist i videoen så vil jeg nok snu i butikken. Fra du åpner tastaturet tar det 4-5 sekunder til telefonen har snudd bildet og er klar til bruk. Det er ALTFOR sakte. Samme på panels-menyen, panelene skal hoppe fint rundt fra horisontal til vertikal visning men det hakker og ser helt håpløst ut.

 

Hadde et håp om at SE skulle få ordentlig fart på denne (I motsetning til HTC Touch Diamond som, til tross for siste fw, fortsatt er for treg) men da jeg så videoen ble jeg skuffet. Noe sjangs for at den han pakker ut i videoen er pre-production evt med beta firmware?

 

Tar jo ikke mer enn 1-2 sekunder å snu skjermen, du blir sikkert forvirret av at han snur telefonen iblant før han drar ut tastaturet fordi telefonen har ikke acceleorometer. Og kan jo hende at det var en pre-release versjon, men rett etter oppstart på WM så går det nok ikke fortere enn det, kan gå fortere etter at telefonen har vært på en stund.

Lenke til kommentar

3500 med italk small.. Det var ikke helt galt... jeg ringer circa 1 time og 40 min vær måned, kanskje litt mindre.. Sender nok bittelitt mer en 100 meldinger.. men ikke mye.. Og 100MB surfing er vell 100 besøk på vg eller Amobil i måneden med Opera? Det hadde vært kjekt ja!

 

Endel som typer på at det blir dette abonnementet ja og Xperia X1 Black :dribble:

Lenke til kommentar
Så akkurat videoen som var nevnt over (
). Om telefonen er som vist i videoen så vil jeg nok snu i butikken. Fra du åpner tastaturet tar det 4-5 sekunder til telefonen har snudd bildet og er klar til bruk. Det er ALTFOR sakte. Samme på panels-menyen, panelene skal hoppe fint rundt fra horisontal til vertikal visning men det hakker og ser helt håpløst ut.

 

Hadde et håp om at SE skulle få ordentlig fart på denne (I motsetning til HTC Touch Diamond som, til tross for siste fw, fortsatt er for treg) men da jeg så videoen ble jeg skuffet. Noe sjangs for at den han pakker ut i videoen er pre-production evt med beta firmware?

 

Det finnes mange videoer på Youtube. Denne er kanskje en av de verste når det kommer til reaksjonstid. det finnes en video på unwired som ble lagt ut før denne hvor telefonen reagerer veldig kjapt, men det er jo umulig å vite hvilke versjoner det er. De økte jo ram fra 256 til 384 for ikke lenge siden. Det har vel noe med responsivitet å gjøre.

 

Her er linken fra the Unwired med Arne Hess :

 

http://www.theunwired.net/?item=videoview-...xperia-x1-built

Lenke til kommentar

Håper SE setter igang 815 48 005 (X1) snart så man kan få svar på om det går an å "mekke til" ÆØÅ på den engelske utgaven. Forsøkte nummeret utover dagen, men bare opptatt.

 

Jeg vil heller ha engelsk språk enn norsk uansett, men ÆØÅ gjør jo hverdagen litt enklere da :p

Endret av MultiForce
Lenke til kommentar
Håper SE setter igang 815 48 005 (X1) snart så man kan få svar på om det går an å "mekke til" ÆØÅ på den engelske utgaven. Forsøkte nummeret utover dagen, men bare opptatt.

 

Jeg vil heller ha engelsk språk enn norsk uansett, men ÆØÅ gjør jo hverdagen litt enklere da :p

Fint. Hold oss oppdatert på hva de sier da?....:-)

Lenke til kommentar
Håper SE setter igang 815 48 005 (X1) snart så man kan få svar på om det går an å "mekke til" ÆØÅ på den engelske utgaven. Forsøkte nummeret utover dagen, men bare opptatt.

 

Jeg vil heller ha engelsk språk enn norsk uansett, men ÆØÅ gjør jo hverdagen litt enklere da :p

Fint. Hold oss oppdatert på hva de sier da?....:-)

 

Det skal jeg, men jeg tror det ender med grøt, 1 stk. bestilling i denne mnd. og en ny en i januar.

 

Dette var det jeg fikk fra den "vanlige" supporten:

 

Hei XXXXX!

 

Takk for din henvendelse til Sony Ericsson Call Center.

 

 

Sony Ericsson X1 er planlagt lansert i løpet av 4. kvartal i år, men vi har dessverre ingen nærmere informasjon foreløpig. Som ettermarkedssupport kan vi dessverre kun henvise til hjemmesiden for informasjon om fremtidige produkter.

 

 

 

Med vennlig hilsen

XXXXXXXX

Sony Ericsson Call Center

 

E-mail: [email protected]

Web: www.sonyericsson.no

Telefon: 815 00 840

Endret av MultiForce
Lenke til kommentar

Jeg sendte mail til Sony Ericcson i går angående tastaturløsning og om hvorvidt det var mulig å skrive de særnorske tegnene på en eller annen måte. I dag fikk jeg til svar:

 

"Sony Ericsson X1 er planlagt lansert i løpet av 4. kvartal i år, men vi har dessverre ingen nærmere informasjon foreløpig. Som ettermarkedssupport kan vi dessverre kun henvise til hjemmesiden for informasjon om fremtidige produkter."

 

Dette er svakt, SE!

Endret av apwr
Lenke til kommentar
Iflg. en forhandler jeg pratet med er den bekreftet i Norsk utgave 30. oktober i år. Prisen er ca 4300,- +mva +fortjeneste til butikken.

 

Dette stemmer nok ikke. Dem engelske utgaven er bekreftet til norge den 30.oktober, mens den norske versjonen er ventet i Q1 2009.

Lenke til kommentar

JEg får min Xperia fra SVerige på fredag, en kompis som skal kjøpe den for meg og komme over emd den så gleder meg veldig. Klarer meg fint med den svenske versjonen, men det jeg lurer litt på er om jeg finner ut jeg skal oppdatere software på den når ny software kommer (ikke skifte språk), vil den slette alt som ligger på telefonen da av innstillinger osv osv? Den gjør jo ikke det på vangelig SE-tlf|er men vet den gjorde det på min P1i. Noen som har peiling? Eller vet hvordan det er når man oppgraderer software på HTC sine, dem har jo samme brukergrensesnitt. Kjekt å vite før man plutselig mister alt, hehe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...