Gå til innhold

SE nye flaggskip: XPERIA X1 Diskuter den her!


Abba91

Anbefalte innlegg

dette var et svar til RMNZR

 

Syns dere var litt tverr bare, hehehe :)

 

Men da kan jeg jo introdusere meg: Jeg heter Henrik Karlsen, jeg er butikksjef på Veita Elektro i Tromsø. Ikke verdensnavle (verken byen eller butikken, aller minst butikken), men jeg har nære og gode kontakter hos de fleste. (HTC, Samsung, SE, Nokia, Pioneer, Panasonic, osv)

 

Martin Almvik fra Sony Ericsson delte jeg en øl med senest nå på tirsdag, og da grillet jeg han om X1. Det er fra han jeg har info om dette med keyboard :)

 

Du har Martin som konsulent du også ja :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
JIPPIIIII!!!! Da var min Xperia kjøpt. En kompis i Stockholm som kjøpte den for meg idag som kommer til meg ikveld, så nå har jeg fått meg nytt leketøy. Kosta bare 5600 norske deg, kjekt med den svenske kursen, hehe :-D

 

Ohh... sweeeetttt... du må ta bilde av tastaturet da, jeg er forsatt skeptisk skjø

Lenke til kommentar
Hei

Fra nettprat på mobil.se akkurat nå fikk jeg dette svaret:

Kåre: Vil den norske versjonen komme med egne taster for Æ, Ø og Å?

Joakim Liljedahl Hej. I Norge kommer vi initialt att släppa en version med Engelskt tangentbord. Först nästa år kommer en med Norska tangenter.

 

Woops! :-)

Lenke til kommentar
JIPPIIIII!!!! Da var min Xperia kjøpt. En kompis i Stockholm som kjøpte den for meg idag som kommer til meg ikveld, så nå har jeg fått meg nytt leketøy. Kosta bare 5600 norske deg, kjekt med den svenske kursen, hehe :-D

 

Vil det si at du kan leve med svenske menyer og tastatur? Jeg tenkte akkurat på det samme siden jeg er fra Østfold og vi er litt sånn halvsvensker...:-)

 

Det står forresten at de har problemer med leveransene allerede da etterspørselen har oversteget deres forhåndsprognoser og at de mest sannsynlig kun vil klare å levere til de som har forhåndsbestilt....

 

Det kan jo bety at du er litt heldig....

Lenke til kommentar

Snipper fra mailutveksling jeg:

 

"Det er veldig enkelt og greit å skrive æøå.. Du skriver f.eks. A for en æ og trykker på den knappen som ligger ved siden av space, som har symbolene àü på seg. Der finner du alle spesialtegn:) herlig herlig æøå æøå æøå æøå:-)

 

Sent from my Sony Ericsson XPERIAT X1.

 

-----Original Message-----

From: Veita Elektro <xxx>

Sent: 10. oktober 2008 13:34

To: Martin Almvik <xxx>

Subject: Re: Et lite nyhetsbrev

 

Men da kan du svare meg på hvordan du får æøå :)

 

Motherfucker...."

Lenke til kommentar
Snipper fra mailutveksling jeg:

 

"Det er veldig enkelt og greit å skrive æøå.. Du skriver f.eks. A for en æ og trykker på den knappen som ligger ved siden av space, som har symbolene àü på seg. Der finner du alle spesialtegn:) herlig herlig æøå æøå æøå æøå:-)

 

Sent from my Sony Ericsson XPERIAT X1.

 

-----Original Message-----

From: Veita Elektro <xxx>

Sent: 10. oktober 2008 13:34

To: Martin Almvik <xxx>

Subject: Re: Et lite nyhetsbrev

 

Men da kan du svare meg på hvordan du får æøå :)

 

Motherfucker...."

 

Æ = a + blå-knapp.

 

hvordan blir Å?

 

Å = a + (2 x blå-knapp) ?

Lenke til kommentar
Martin er oppegående han altså :) Men han var ikke klar over at C902 hadde Need for Speed med tiltfunksjon :p

 

 

...sier han som ikke visste at Xperia X1 hadde fire flerfargede LEDs rundt kanten for å varsle om hendelser a`la lysringen på Touch Diamond ;)

 

Øyh, jeg jobber i det minste ikke hos SE :p

 

Btw, release er forskyvet en uke. Ikke 24.10, men nærmere 30.10...

Lenke til kommentar
jeg vil heller ikke slutte med æ, ø, og å, og har derfor problemer med å tro på det 2mmen og RMNZR sier, selv om det sikkert er sant.

om det blir bekreftet ifra enda flere hold, så spørs det om jeg blir å vente på den norske, selv om jeg foretrekker norske menyer osv.

Enig med siste taler :-)

 

Enig. Må nok ha de bokstavene, både p.g.a. språket, og vanen som er vond å vende.

Lenke til kommentar
Snipper fra mailutveksling jeg:

 

"Det er veldig enkelt og greit å skrive æøå.. Du skriver f.eks. A for en æ og trykker på den knappen som ligger ved siden av space, som har symbolene àü på seg. Der finner du alle spesialtegn:) herlig herlig æøå æøå æøå æøå:-)

 

Sent from my Sony Ericsson XPERIAT X1.

 

-----Original Message-----

From: Veita Elektro <xxx>

Sent: 10. oktober 2008 13:34

To: Martin Almvik <xxx>

Subject: Re: Et lite nyhetsbrev

 

Men da kan du svare meg på hvordan du får æøå :)

 

Motherfucker...."

 

Æ = a + blå-knapp.

 

hvordan blir Å?

 

Å = a + (2 x blå-knapp) ?

 

Slenger meg på her.....Litt forvirrende. Er det blå knapp, àü-knapp eller sym-knapp som brukes for de alternative bokstavene?

 

Noen som har den riktige løsningen for alle tre bokstavene?

 

Jada...vi maser fælt nå.......:-)

Endret av osmano
Lenke til kommentar

 

Sjå det.. alltd morro med litt lesestoff om mobilen.. Søren meg hardt og vente circa 1 måned før jeg får tak i mobilen.. Du som skulle få den svenske versjonen i dag.. Ikke vær beskjeden med tilbakemeldinger om hva du syntes om den :thumbup: hehe.. Er spent på hva du syntes!

Endret av Lionel_Luthor
Lenke til kommentar

 

Interessant å lese testen fra Sverige, men syntes ikke det var noe positivt å lese den nederste teksten i artikkelen:

Om man ställer den mot andra typer av telefoner visar sig svagheterna hos Windows Mobile.

Vid en jämförelse med exempelvis Nokias smartphones får man finna sig i ett långsammare system

och sämre batteritid.

Lenke til kommentar

Ny bruker som har fulgt debatten deres en stund. Var innom Elkjøp i dag for å spørre om de visste noen dato for når de hadde X1 klar i butikk, samt antatt pris. Som vanlig svarer de at den er "rett rundt hjørnet". Angående pris fikk jeg litt sjokk. De fortalte at den kommer uten operatør lås i starten og at den da vil koste fra kr. 8000+. Dersom du i tillegg lagde kontrakt med Telenor frihet vil den komme på kr. 6000+. Det er jaggu ett par tusen mer enn jeg forventet.. Over jul vil den komme med operatørlås og bedre sponsing visstnok.

Lenke til kommentar
Ny bruker som har fulgt debatten deres en stund. Var innom Elkjøp i dag for å spørre om de visste noen dato for når de hadde X1 klar i butikk, samt antatt pris. Som vanlig svarer de at den er "rett rundt hjørnet". Angående pris fikk jeg litt sjokk. De fortalte at den kommer uten operatør lås i starten og at den da vil koste fra kr. 8000+. Dersom du i tillegg lagde kontrakt med Telenor frihet vil den komme på kr. 6000+. Det er jaggu ett par tusen mer enn jeg forventet.. Over jul vil den komme med operatørlås og bedre sponsing visstnok.

Det er jo rart siden den finnes i bestilling (engelsk versjon) hos norske nettbutikker fra 5789,- uten abb.

 

https://prisguiden.no/product.php?pro...iew=productinfo

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...