Gå til innhold

Acronis True Image 11 Home


Anbefalte innlegg

Brukte alltid norton ghost før back in the day men så kom vista og norton var sein med å få det til å funger så jeg prøvde ut dette programmet her og det har fungert 100% for meg. Enkelt og kjapt. 5 min recovery på fresh xp install med drivers +updates, sparer du 45 min på å manuelt installer xp og drivers (1time+ hvis du skal ha alle oppdateringene og). Anbefales.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmmm... programmet ser bra ut det, og jeg ser etter et stødig slikt program - men for meg er det absolutt kritisk at programmet har ulighet for å boote opp fra diskentt/CD/USB for å installere en image-fil.

 

Jeg forstår ikke helt om den CDen man lager kan boote opp, eller om den gjør noe via windows som allerede ligger der. Jeg bare ligger merke til at det interfacet var jo å og si identisk til windows login skjermen...

 

Hvis noen kan gå god for at man kan boote opp fra CD med dette, slik at man kan restore et system som har blitt helt slettet, så kan jeg gi det et forsøk :)

 

-Stigma

 

Hei stigma, jepp du lager en "rescue cd" dvs en cd du booter opp i fra og får tilgang til å recover et image eller lage et image. (evnt oppdatere et image med filer av nyere dato en sist etc) så du er ikke avhengi av å start det i fra windows.

Endret av Unreal_
Lenke til kommentar

Har brukt Aconis i ett par år nå - veldig fornøyd, jeg kjøpte versjon 9.0 (til mitt 975 system). Da mitt P35 kom i hus viste deg seg at ver. 9.0 ikke var kompatibel med P35.

 

Skrev en 'klage-mail' til Acronis og påpekte dette, noe de til å begynne med nektet for var tilfelle.. Til slutt måtte de innrømme - bevisene var overveldene (google.com).

 

Skrev da at jeg syntes dette var litt dårlig, om anmodet i det minste om en oppgadering til ver.11 til redusert pris. (ver. 10 viste seg heller ikke kompatibel).

 

Min anmoding ble ikke tatt til følge - noe jeg synes var litt dårlig service. Skal sies at jeg hadde brukt ver. 9.0 under ett år - forventer at innkjøpt prog.vare skal vare litt lengre.

 

Så nå bruker jeg Drive Image XML og er fornøyd med det (like greit som Acronis & gratis).

Lenke til kommentar

D eneste backup programmet jeg har vært fornøyd med er "Image for Windows", men det koster $38.94 D eneste jeg ikke er fornøyd med er at d ikke er noen mulighet for (boot cd).

D jeg liker med dette programmet er at d er så simplet og lettvint ikke alt (dill dalle, juggele).

 

[EDIT: D vise seg at d er en gammel version(1.70) av programmet jeg har brukt og jeg ikke har peiling på di nye mylighetene eller stabilitet osv. på di nye versionene]

Endret av Snurre
Lenke til kommentar
Jeg får en merkelig feilmelding ved avslutting av Windows XP på to ulike maskiner med dette programmet (built 8053), et eller annet om "kunne ikke lese fra floppy/A:" :thumbdown:

Fant ingen feilmelding i hendelseslista til xp, men fikk fanget den med et fotokamera som skjøt i serie :mrgreen:

 

Ja jo mer dill dall, jo større sjanse for bugs og ting som slår feil... +menneskelige feil...

Endret av Snurre
Lenke til kommentar
D jeg savnet i Artikelen er en skikkelig test av backup programmet, ikke bare avinstaller et program. men defragmenter harddisken til 0% fragmentert med "perferktdisk" og deretter formater den og test om den kan tilbakestille d i samme stand med boot cd-en.

 

Hei, etter å ha brukte dette i åresvis nå (fra versjon 3 eller noe sånt) så leser denne bit for bit, og ikke fil for fil. Defragmentering osv følger med. Det er i alle fall min erfaring med dette.

 

Ønsker man bare å gjennopprette en enkelt fil fra et image, kan man bare gå inn å hente den ut som om den lå på maskina. Bare dobbelklikk på imagefila med en maskin som har acronis installert.

Lenke til kommentar

Er det mulig å gjenopprette fra en korrupt harddisk hvis man ikke har lagd noen form for sikkerhetskopi før den ble korrupt?

 

Fulgte den sida om gjenoppretting og lagde en CD og boota fra den, men når jeg måtte velge en TIB-fil (som jeg ikke har laga) stopper det der..? Kan de TIB-filene lages nå, eller er det umulig å gjenopprette fra harddisken nå?

Endret av chargoo
Lenke til kommentar

Du kan selvfølgelig ikke gjennoprette alle dine data med en et program på en CD. Poenget er å lage backup først. Som da blir en fil med filnavn.tib

 

Skjer feil i ettertid kan du legge inn imaget, enten på systemdisk eller andre data. Husk å legge image filen på annen harddisk eller medie, så imagefila kan brukes om harddisk kræsjer.

 

CDen er til for å kunne kjøre restore på data om operativsystemet ikke starter, disken har kræsja, eller du bytter harddisk.

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar
Jeg har ikke tatt backup før harddisken min ble korrupt, og da er dette programme nytteløst?

 

kjære deg programme er ikke nytteløst, det er bare du som ikke har lært deg noen om data enda, og alle må feile før man lykkes.

 

Programmet er faktisk nyttefult om man vet hvordan man bruker d og vet hvordan backup fungerer... Man kan ikke ta opp forsikkring på en bil man allerede har krasjet.

Endret av Snurre
Lenke til kommentar
Jeg har ikke tatt backup før harddisken min ble korrupt, og da er dette programme nytteløst?

 

kjære deg programme er ikke nytteløst, det er bare du som ikke har lært deg noen om data enda, og alle må feile før man lykkes.

 

Programmet er faktisk nyttefult om man vet hvordan man bruker d og vet hvordan backup fungerer... Man kan ikke ta opp forsikkring på en bil man allerede har krasjet.

 

Og hvis du bare hadde tatt deg tiden til å lest hva som står der så hadde du sett at jeg ikke sier programmet er nytteløst. Jeg spør om det er det I DEN SITUASJONEN jeg er i. Et enkelt "Ja" hadde holdt i massevis. Programmet er sikkert supert det.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke tatt backup før harddisken min ble korrupt, og da er dette programme nytteløst?

 

kjære deg programme er ikke nytteløst, det er bare du som ikke har lært deg noen om data enda, og alle må feile før man lykkes.

 

Programmet er faktisk nyttefult om man vet hvordan man bruker d og vet hvordan backup fungerer... Man kan ikke ta opp forsikkring på en bil man allerede har krasjet.

 

Og hvis du bare hadde tatt deg tiden til å lest hva som står der så hadde du sett at jeg ikke sier programmet er nytteløst. Jeg spør om det er det I DEN SITUASJONEN jeg er i. Et enkelt "Ja" hadde holdt i massevis. Programmet er sikkert supert det.

 

 

ok beklager at jeg var slem mot deg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...