Gå til innhold

Acronis True Image 11 Home


Anbefalte innlegg

Så ville jeg teste om disse filene også var i orden, men det var de ikke.

Acronis kommer med følgende melding: this is not the last created volume of backup archive.

 

For ordens skyld. Jeg bruker Windows xp pro. Sp2

 

Mener du alltid må starte med siste CD-en/DVD-en. Prøver du med 1 eller 2, skal du får den meldinga.

 

 

Det var der jeg gjorde feil. Hjertelig takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Kan ATI også synkronisere mellom 2 harddisker? Jeg har en harddisk som jeg speiler ved å regelmessig synkroniserer fra den ene til den andre.

 

Kan ATI ta backup av den ene disken og oppdatere den andre (fil for fil og komplett oppdatering)? Vil ikke ha et image på backupdisken, men en fult fungerende kopi av hoveddisken.

 

Fungerer Home versjonen for lagring av backup bildefilen på eksternt media via LAN/WLAN eller må man kjøpe Workstation versjonen for det?

 

Jeg fikk en ny HP bærbar PC og tenkte meg ikke om før jeg slettet gjenopprettingspartisjonen. Jeg ville ha gjenopprettingen på DVD heller, men den partisjonen var nødvendig for å lage de DVDplatene. Dermed er jeg avhengig av et program som ATI til å lage dette.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar
Kan ATI også synkronisere mellom 2 harddisker? Jeg har en harddisk som jeg speiler ved å regelmessig synkroniserer fra den ene til den andre.

 

Kan ATI ta backup av den ene disken og oppdatere den andre (fil for fil og komplett oppdatering)? Vil ikke ha et image på backupdisken, men en fult fungerende kopi av hoveddisken.

 

Fungerer Home versjonen for lagring av backup bildefilen på eksternt media via LAN/WLAN eller må man kjøpe Workstation versjonen for det?

 

Jeg fikk en ny HP bærbar PC og tenkte meg ikke om før jeg slettet gjenopprettingspartisjonen. Jeg ville ha gjenopprettingen på DVD heller, men den partisjonen var nødvendig for å lage de DVDplatene. Dermed er jeg avhengig av et program som ATI til å lage dette.

 

Nei! Det er ikke laget for fil for fil synkronisering. Da må andre verktøy brukes. Det finnes en mengde brukbare verktøy fra gratis til ca 1000 lappen. Selv sverger jeg til rsync, ikke fordi det er enkelt - men fordi det i tillegg til sync også lagrer tidligere versjoner. Men husk at en fil for fil kopi ved synkronisering f.eks. ikke kan erstatte systempartisjon. Et systemimage inneholder også den nødvendige informasjon for å få systemet opp å gå (dvs skjulte filer/opplysninger).

 

Men speiler du fullstendig er det kun RAID 1 oppsett som er fornuftig.

 

Da kan lagre på ethvert medium som er synlig i nettet fra den maskinen som Acronis True Home er installert på. Jeg har ikke prøvd å lagre til DVD på noen av de andre maskinene mine, men til USB-disker rundt om kring og diverse andre nettshares. Skulle du ikke klare å lagre det direkte til DVD på en annen maskin, kan du lagre imaget ferdig splittet i størrelse for å plassere på DVD-er. Jeg gjør ofte det, i stedet for å brenne direkte.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...