Gå til innhold

Microsoft- dømt til å tape next-gen krigen?


embrace_m3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men det er sant det han sier, ihvertfall når det gjelder personer som ikke spiller så mye eller ikke følger så mye med i spillutviklingen. Disse vil sannsynligvis kjøpe ps3 hvis de har hatt ps2.

 

Ja, det kan godt stemme. Jeg for min del har aldri likt XBox noe særlig, men slo til på en X360 på grunn av det brede spillutvalget som var da jeg kjøpte den, og hadde PS3 hadd like bra utvalg og like god pris hadde jeg nok gått for den istedet grunnet at jeg liker PS veldig godt fra før.

Lenke til kommentar

Så lenge Xbox 360 leverer varene bedre enn PS3 så blir det nok ikke MS som taper krigen.

Condemned 2 Xbox 360 vs Playstation 3 comparison er kommet ut, og du verden og stor forskjell det er. Jeg kommer ikke til å poste link eller vise bildene, det for noen andre ta seg av. Mod blir så forbanna om vi gjør det.

Lenke til kommentar
Men det er sant det han sier, ihvertfall når det gjelder personer som ikke spiller så mye eller ikke følger så mye med i spillutviklingen. Disse vil sannsynligvis kjøpe ps3 hvis de har hatt ps2.

 

Ja, det kan godt stemme. Jeg for min del har aldri likt XBox noe særlig, men slo til på en X360 på grunn av det brede spillutvalget som var da jeg kjøpte den, og hadde PS3 hadd like bra utvalg og like god pris hadde jeg nok gått for den istedet grunnet at jeg liker PS veldig godt fra før.

Da gjorde du det rette og lureste. Merkelojalitet er noe dritt, men for all del, det finnes jo? Hvis Dinsdale mener det sånn som jeg oppfattet det så tror jeg han er på jordet.

Lenke til kommentar

Det store spørsmålet er hvorfor PS3 solgte bedre enn boxen i utgangspunktet.

Det er jo INGEN spillmessige grunner til å velge den fremfor boxen. Dette er et klassisk tilfelle av at folk kjøper det merkenavnet de har hørt om, uten å sjekke uderliggende fakta.

 

Videre anser jeg det som høyst sannsynlig at MS vil fortsette å kjøpe opp de beste spillene slik at PS3 fortsetter å være en dumpingplass for fellesplattformspill og spill som ikke er bra nok til at MS gidder å kjøpe de opp og gjøre de ekslusive for boxen.

Lenke til kommentar

Selv om jeg vanligvis ikke sletter innlegg i tråder jeg deltar i, så har jeg slettet et par her pga personfokus. At folk kommer med lite gjennomtenkt argumentasjon er ingen unnskyldning for å komme med meningsløse innelgg eller personkarateristikker tilbake. Reaksjoner taes på PM

 

Og til Metal_Man: Selv om man skulle være enig i den ytterset tvilsomme forutsetningen at det ikke er noen spillmessige grunner, så kan folk ha andre ting enn kun det i tankene når de kjøper konsoll, støy, oldbarhet, multimedie-muligheter osv.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hvorfor er det så sinnsykt vanskelig å skjønne at en del av de 120 millionene av ps2 eiere har vært fornøyde med maskinen og spillene og derfor vil velge ps3 i stedet for wii eller xbox 360?

 

Hvor mange av de 120 millionene du snakker om som faktisk har kjøpt seg en PS3 i dag kan vi heller diskutere.

Lojal til en konsoll? Herregud, det er en spill konsoll og ikke livet deres.

 

Er du lojal til Tine og ikke Q fordi du har drikket Tine melk hele ditt liv og kan derfor ikke gå over til et annet produkt?

Er du lojal om du har hatt Nokia telefon i mange år, så gå over til et annet merke?

 

Skulle alle være så forbanna lojale, så ville ingen kjøpt IPhone i dag eller solgt BMW bilen sin og kjøpt seg et annet merke. Folk er lojale til lommeboka, ikke produktet.

Folk flest vil ha kvalitet og lav pris, merke er ikke så viktig.

Skulle Sony satse på lojalitet av de 120 millionene PS2 brukere, er PS3 dømt til å tape.

 

 

Hvis du ønsker å forstå hvorfor folk er lojale mot et produkt så anbefaler jeg å lese om merkevarebygging. Her er et par linker, så vill du lettere fatte hva UrgeloL prøver å poengtere: http://www.va-interactive.com/inbusiness/e...t/branding.html

http://en.wikipedia.org/wiki/Brand_engagement

Lenke til kommentar

I løpet av 2008 så vil tilbudet på gode spilltitler til PS3 være like bra som XBOX360. Husk at XBOX360 har vært 1 år lenger på markedet og at de nye største spilltitlene vil bli lansert på begge plattformene. De ekslusive titlene vil være like mange på hver plattform. Så da blir argumentet om at XBOX360 har fler og bedre spill enn PS3 ikke aktuellt lenger.

 

Sony har ikke tapt penger på playstation da de har fått melket mer ut av PS2 enn det Microsoft fikk ut av XBOX etter lanseringen av ny konsoll !

Endret av Phantomwar
Lenke til kommentar

Dere sier at "de som har PS2 vil sikkert kjøpe PS3" men da spør jeg dere, var det 120 millioner hardcore gamere eller var det en miks mellom hardcore og casual?

 

Svarer enkelt selv, det var en blanding av hardcore og casual.

 

Så la meg spørre, hvilken enhet er det som sikter seg inn på akkurat det casual markedet?

 

Nemlig.

 

Så hvor mange tror dere faktisk velger Wii fremfor PS3 fordi de ser mer PS2 i Wii enn de gjør i PS3? Da tenker jeg ikke teknisk men party spill og familie spill delen.

 

Det er nok de som vil velge PS3 ja, men per i dag har PS3 distansert seg fra det markedet som ga PS2 det enorme salget, den har rullet rundt og overlatt det ene og alene til Wii. Det ser man jo ganske tydelig på salgstallene til Wii som stiger over alle tak for tiden. Klart å tydelig at enkelte i PS2 markedet har valgt en Wii istede.

 

Så jeg tror ikke at de 120 millioner PS2 enheter har en døyt å si for PS3 sine salgstall, PS3 har ikke sjangse per i dag til å konkurere med Wii ikke bare med tanke på spillutvalget mot den type marked men og med tanke på pris på enheten.

 

Så har man det evinnelige snakket om at X360 har brukt sine kort og har ingen spill igjenne for folk å se frem til. Jeg vet ikke hvor de som påstår dette har hodet sitt men det er i alle fall ikke på denne siden av logikken. Spill som Gears of War 2, Fable 2, Ninja Gaiden 2, Alan Wake og Banjo Kazooie 3 vitner ikke om en konsoll som legger seg rundt og godtar at PS3 valser over den.

 

Alt i alt, både PS3 OG X360 har spill i 2008 som kommer og er verd å se frem til, og begge har potensialer til å gjøre det brukbart i året som kommer. Alt kommer ann på spillene og hvor godt de appelerer til massen.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar

Jeg tror nok at det er liv laga for både X360 og PS3.

Kjøp av eksklusive titler til X360 tror jeg nok vil avta da utgiverene nok er mer tjent på å få utgitt spillene på begge konsollene, da dette vil føre til høyere salgstall. Basert på antall PS3`er som er solgt i det siste og at det sikkert kommer til å selge mer, tror jeg utgiverene tjener mer penger på å selge X antall millioner spill på PS3 i tillegg til X360, enn hva de kan få i kroner og øre av Microsoft for å gjøre et spill eksklusivt for X360.

Endret av langtongting
Lenke til kommentar
Så jeg tror ikke at de 120 millioner PS2 enheter har en døyt å si for PS3 sine salgstall

 

Det kan jeg kategorisk avvise som feil. Absolutt all tidligere erfaring viser at merkevare og kjennskap til tidligere produkter har innvirkning.

 

AtW

 

Jeg tror mange av de 120 millionene PS2 brukerne ikke har sett behovet for å oppgradere til PS3 enda da spillutvalget på PS2 har fortsatt vært bra, de venter til at spillutvalget blir bedre og favorittspillene blir lansert på PS3 samt at prisen blir mer akseptabel. Det kan være at en del av de mange PS2 brukerne har kjøpt seg en billig Wii i påvente av at PS3 får etablert seg i markedet. Det at Sony ikke droppet PS2 kort tid etter PS3 lanseringen vitner om en langsiktig strategi om å ta vare på fansen selv om en ny konsoll blir lansert. Her feilet Microsoft....

 

Blir spennende å se effekten etterhvert når oppfølgerne til de klassiske PS2 titlene ikke blir lansert til PS2 men på PS3.

 

Det at dagens PS2 eiere får med en spiller som vant next-gen videoformatet med på kjøpet når de kjøper PS3 er også en fordel. Jeg husker selv at jeg kjøpte PS2 i sin tid bla. fordi jeg fikk med en rimelig DVD spiller på kjøpet som var datidens next-gen videoformat.

Endret av Phantomwar
Lenke til kommentar
Selv om Microsoft har bæsja skikkelig på leggen ved å bruke dvd som lagrings medium. Spill er allerede på 4 dvd plater nå, mens Sony da bruker Blu-Ray...

Nå er det ikke slik at etter Lost Odyssey trenger alle spill 4 DVD plater eller mer. Lost Odyssey er et JRPG spill som har timevis av HD FMV materiale og det er dette som tar så stor plass. Det er heller et lite problem å spre den type spill over flere DVD plater.

Lenke til kommentar

Jeg vil også ta med at det er sannsynlig stor fare for at PS3 vil selge veldig bra, ene og alene når Gran Turismo 5 kommer. Gran Turismo (1) solgte 10,5 millioner kopier til PS1 og Gran Turismo 3 solgte 14.87 millioner kopier til PS2. Her vil nok mange anskaffe seg PS3 den dagen GT5 blir sluppet.

Jeg husker at det var enormt mange som bare måtte ha PS2 pga Gran Turismo 3 i sine dager. Meg selv inkludert.

Endret av langtongting
Lenke til kommentar

GT er en serie som selger konsoller. PS3 vil selge mye mer enn X360 i 2008, men det blir spennende å se hva som skjer på E3 og andre begivenheter. MS bør ha noe i ermet. Sony er mye klarere og forutsigbar iår, noe som er bra, ifjor var det MS som var det.

 

Når det gjelder lojalitet til en konsoll vil jeg alltid mene det er idiotisk, uansett. Jeg skjønner det, tro meg, jeg kan merkevarebygging. Men det er annerledes når det er to produkter på markedet enn om det er ti. Men selvfølgelig, har man gode erfaringer med en konsoll, veier det tungt.

Lenke til kommentar
Jeg vil også ta med at det er sannsynlig stor fare for at PS3 vil selge veldig bra, ene og alene når Gran Turismo 5 kommer. Gran Turismo (1) solgte 10,5 millioner kopier til PS1 og Gran Turismo 3 solgte 14.87 millioner kopier til PS2. Her vil nok mange anskaffe seg PS3 den dagen GT5 blir sluppet.

Jeg husker at det var enormt mange som bare måtte ha PS2 pga Gran Turismo 3 i sine dager. Meg selv inkludert.

 

Og GT4 solgte bare halvparten av det GT3 gjorde. Så det er ingen garanti for at GT5 vil selge like bra som de tidligere spillene. Det har også fått mer konkurranse fra Forza blant annet som sim entusiaster ser ut til å foretrekke siden det er mer realistisk.

 

GT5 prologue tok jo ikke akkurat av i Japan så ingenting er sikkert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...