Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Carspotting - Sett noe flott i det siste?


Anbefalte innlegg

To amg'er i dag. En ZZ-registrert C63 på Gardermoen, og en EL-registrert SLS i Oslo :)

 

Fikk tatt noen dårlige bilder, men sleit med å få lasta opp her.. Regner med at folk har sett disse før uansett.

EL- AMG :o Skjønner jo at jeg ikke har fulgt med de siste årene..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

To amg'er i dag. En ZZ-registrert C63 på Gardermoen, og en EL-registrert SLS i Oslo :)

 

Fikk tatt noen dårlige bilder, men sleit med å få lasta opp her.. Regner med at folk har sett disse før uansett.

EL- AMG :o Skjønner jo at jeg ikke har fulgt med de siste årene..

 

Fru Stordalen har/hadde også en sånn som jeg har sett henne parkere på samme eiendom i Bygdøy Alle, men hennes mener jeg var i en spenstigere farge (denne var svart).

 

Fikk forresten en rask titt inn i P.Stordalens private garasje på Bygdøy i fjor sommer, og om leiligheten min hadde hatt panoramavinduer med like god sjøutsikt som bilene hans har, så hadde nok verdien (på leiligheten min) vært 10-doblet ...

Lenke til kommentar

Såppass ja?

 

"Alle AMG´er har rå lyd fra en heftig motor"

Myth is now busted! :S

Jah, faktisk. Hadde vært kult å få tatt et bilde, men da er jeg redd jeg hadde mista jobben ellerno  :ph34r:  Garasjen var forøvrig også betydelig REINERE enn leigligheten min, hehe.

 

Edit: Ellers er jo de EL-SLS'ene ganske spreke de også da. Selv om det er dårlig med lyd.. Drar vel greit fra de vanlige Tesla Model S i hvertfall.

Endret av frohmage
Lenke til kommentar

Er vel lite som drar fra tesla p85d, Makan til valuta for pengene skal man lete lenge etter.  700hk , 0-100 på 3 sekunder. nesten 1000 newton meter, fra du trykker pedalen. (ingen turtall)  Autopilot, kjørekomfort og minst 35 mil rekkevidde. I tillegg får du alle fordeler som det er med elbil.  Når bilen har ytelsen til en heftig lamborghini, bagasjevolum på nesten 900 liter og utstyret til en mercedes s klasse. I tillegg er det gratis å hurtiglade bilen med drivstoff i hele verden og det er nesten ingen bevegelige deler i motoren som gjør at du slipper unna dyre reperasjoner med registerreim, girkasse, clutch osv   og prisen er under millionen skjønner jeg ikke hvorfor ikke flere vurderer denne ;)

Endret av Phinex
Lenke til kommentar

 

Såppass ja?

 

"Alle AMG´er har rå lyd fra en heftig motor"

Myth is now busted! :S

Jah, faktisk. Hadde vært kult å få tatt et bilde, men da er jeg redd jeg hadde mista jobben ellerno  :ph34r:  Garasjen var forøvrig også betydelig REINERE enn leigligheten min, hehe.

 

Edit: Ellers er jo de EL-SLS'ene ganske spreke de også da. Selv om det er dårlig med lyd.. Drar vel greit fra de vanlige Tesla Model S i hvertfall.

 

Drar til og med greit fra bensin-SLS;

 

Lenke til kommentar

Er vel lite som drar fra tesla p85d, Makan til valuta for pengene skal man lete lenge etter.  700hk , 0-100 på 3 sekunder. nesten 1000 newton meter, fra du trykker pedalen. (ingen turtall)  Autopilot, kjørekomfort og minst 35 mil rekkevidde. I tillegg får du alle fordeler som det er med elbil.  Når bilen har ytelsen til en heftig lamborghini, bagasjevolum på nesten 900 liter og utstyret til en mercedes s klasse. I tillegg er det gratis å hurtiglade bilen med drivstoff i hele verden og det er nesten ingen bevegelige deler i motoren som gjør at du slipper unna dyre reperasjoner med registerreim, girkasse, clutch osv   og prisen er under millionen skjønner jeg ikke hvorfor ikke flere vurderer denne ;)

Jada, den går fælt.

Men den har elendige seter, selv med de oppgraderte setene.

Utstyr som i en S-klasse? HAHAHA

Hva gjelder motoren er det riktig at man slipper registerreim og en del annet, men det er da ikke uten grunn at de har byttet svært mange drivlinjer på disse bilene..

 

Bagasjerommets volum i D-utgavene er forresten vesentlig dårligere enn i de uten D.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt rått hvor fort skiltene i Asker/Bærum forsvinner. Min mor har en CF-registrert bil som ble kjøpt i 2007. Ser fortsatt den dag i dag helt nye biler på CF-skilter.

Bærum har gått igjennom BR og BS, og er nå på BT på samme tid. Litt flaut at folk faktisk bevisst drar til Asker/Bærum for å handle bil så de får BT-skilter. BS er jo så klart ikke kult lenger, så nå må de jo melde skiltene stjålet, så eldre biler også kan få BT!

 

Var en artikkel i VG (tror) jeg som sa at biler med BS/BT er mer attraktive på bruktmarkedet, og at du ofte kan få høyere pris.

 

On-topic:

Porsche GT2 i Lillestrøm :)

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Var en artikkel i VG (tror) jeg som sa at biler med BS/BT er mer attraktive på bruktmarkedet, og at du ofte kan få høyere pris. 

Den leste jeg også. Såvidt jeg kan huske la de frem en teori om at folk velger dette nettop for å fremstå som de kommer fra et område som er kjent for å være "økonomisk sterkt".

 

Sjøl er jeg fra Tønsberg, og da jeg var mindre mener jeg å ha hørt rykter om at nyere bruktbiler med LH-skilter (det de brukte i tbg på den tiden) var mere ettertraktet fordi folk helst ikke ville vise at de hadde kjøpt bilen brukt.

 

Beklager OT ..

Lenke til kommentar

Helt rått hvor fort skiltene i Asker/Bærum forsvinner. Min mor har en CF-registrert bil som ble kjøpt i 2007. Ser fortsatt den dag i dag helt nye biler på CF-skilter.

Bærum har gått igjennom BR og BS, og er nå på BT på samme tid. Litt flaut at folk faktisk bevisst drar til Asker/Bærum for å handle bil så de får BT-skilter. BS er jo så klart ikke kult lenger, så nå må de jo melde skiltene stjålet, så eldre biler også kan få BT!

 

Var en artikkel i VG (tror) jeg som sa at biler med BS/BT er mer attraktive på bruktmarkedet, og at du ofte kan få høyere pris.

 

On-topic:

Porsche GT2 i Lillestrøm :)

Du trenger ikke dra fysisk til Bærum lenger, din lokale BT kan nå bestille ønsket skilt ved nyregistrering.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...