Gå til innhold

Hvorfor har Wii blitt en suksess? skjønner ikke det..


SaReX

Anbefalte innlegg

Det er egentlig dumt at folk tror at de er aktive. Man trenger ikke røre seg mye for å peke på skjermen! Og fler spill i seg selv trenger man ikke bevege moten mye for å spille.

Selvsagt er det avhengig av hvilket spill det er. Men Wii Sports følger med maskinen, og det er mer moro jo mer du beveger deg. Og Mario & Sonic at the Olympic Games er enda værre. Jeg og en kamerat spilte det en helg. Holdt på å rive av oss armene, men fy så morsomt.

 

Uansett kommer det an på spilleren, men jeg kan love deg at jo mer du beveger deg, des mer moro har du det.

 

 

Når det gjelder grunnen til Wii sin suksess er det to hovedgrunner:

- Kontrollene

- Markedsføring

 

Helt i fra dag en har Wii skilt seg fra konkurrentene med sine kontrollere. Den er noe nytt og unikt på flere måter, noe som ofte vekker interessene til folk. Bare se på f.eks. Eye Toy og Buzz. Med Wii blir spill en mer fysisk aktivitet, og du lever deg mer inn i spillet. Innlevelse på det nivået er på mange måter like så kraftig som pen grafikk.

 

Nintendo har også klart å markedsføre Wii langt bedre enn hva de gjorde med GC og N64. Reklamene har fokusert på at spill er mer en familieorientert opplevelse, noe som flere enn en kan gjøre samtidig. Det at de også viser at man må opp på to for å spille, tror jeg også er en viktig faktor. Stereotypen for en gamer har jo som kjent vært en som sitter i kjelleren i mørket og ligger utstrakt på sofaen med kontrollen i fanget.

 

Det at folk også ser andre spiller Wii blant venner og kjente har også hjulpet mye. Personlig har jeg aldri hørt eldre snakket om en spillkonsoll riktig slik som om Wii. En anne ting er vel også gratis PR fra eldresenter og annen positiv presse verden over.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ps3en og 360 har mer spill en du sier der Andrull

Jeg snakket for det meste om spill som er verdt å spille. ;)

 

 

PS3:

Resident Evil 5 kommer ikke til pc - Du får 4'ern til Wii isteden, det får holde

Haze kommer nok ikke til pc med det første - Nei takk

Killzone 2 kommer ikke til pc - Nei takk

MGS 4 kommer ikke til pc - Kanskje, men foreløpig nei takk

Resistance 2 kommer ikke til pc - aldri hørt om

Uncharted 2 kommer ikke til pc - Muligens

Gran Turismo 5 kommer ikke til pc - Nei takk, har nok av slike halv-simulator bilspill til PC

Battlefield Bad Company ikke til pc -Ja takk!

Burnout Paradise ikke til pc - i]Du har flatout 2, som er akkurat samme konsept og like bra[/i]

GTA IV kommer ikke til pc med det første - Ja takk

 

Samma gjelder 360:

Resident Evil 5 kommer ikke til pc - Du får 4'ern til Wii isteden, det får holde

Ninja gaiden 2 ikke til pc - Nei takk

Fable 2 ikke til pc med det første- Nei takk

Banjo Kazooie 3 ikke til pc - Muligens

Battlefield Bad Company ikke til pc - Ja takk!

Burnout Paradise ikke til pc - Du har flatout 2, som er akkurat samme konsept og like bra

 

Så selv om du ikke akkurat har samme spill på PC, så har du i mange tilfeller ganske like spill som er like gode. Av de jeg kan savne i listen din så er det som sagt , Battlefield Bad Company og GTA IV, dog kommer det nok til PC etterhvert, men det er nok best til konsoll ja.

 

For min del så er Crysis uten tvil verdt hele PC-opplevelsen. Dog blir det en del off topic.

Får grafikken til PS3 og 360 til å virke elendig. :D

 

 

Det er egentlig dumt at folk tror at de er aktive. Man trenger ikke røre seg mye for å peke på skjermen! Og fler spill i seg selv trenger man ikke bevege moten mye for å spille.

Det er så aktivt som du selv ønsker å få det til å være. Du ka nbli riemlig svett etter en god boksekamp...

Lenke til kommentar
Burnout Paradise ikke til pc - Du har flatout 2, som er akkurat samme konsept og like bra

 

Veldig enig her! Synes den store frie byen og den åpne følelsen man får i Flatout 2 overgår Burnout Paradise lett ;) Samme gjelder den enkle mp i Flatout 2 hvor man lett inviterer eller joiner andre spillere.

 

Ellers får man vel bare si, your loss ;) Om man går glipp av alle de spillene der så går man glipp av meget mye.

Lenke til kommentar

Mener Wii har mange gode spill, som er laget av Nintendo. Men de mangler store titler i den kommende tiden, greit Nintendo gir ut både Mario Kart og Smash Bros Brawl. Likevel har konkurrentene mye flere kommende titler. Likevel er det Pcen som sliter en del for tiden.

 

Masse spill kommer bare på konsoll, og ikke på pcen. Flere blir ikke noe av osv. Rett og slett fordi konsollene prioriteres. Det syntes jeg er like greit, konsoll fortjener å få flere spill enn pc :D

Endret av master_al
Lenke til kommentar

Spillmessig er Wii noe av det verste som er sluppet på markedet for min del. Så jeg tror grunnen til at den selger så bra er rett og slett party spill faktoren med Wii play i spissen. Typisk familie underholdning for folk som egentlig ikke bryr seg om spill.

Selv har jeg Wii, og jeg kjøpte den for party spill faktoren, men er dritt lei det. Har såvidt brukt den til noe annet enn everybody votes siden februar 2007.

Har Zelda som er et bra spill selv om det blir veldig repeterendes etter en stund, med å benytte gadget fra hule A igjennom halve hule b hvor du finner en ny gadget som du bruker igjennom siste halvdel av hule b og så halve hule c hvor du finner en ny gadget og slik fortsetter det med å bruke den nye gadgeten igjennom en halv hule hvor du fant den og halve neste hule.

 

Mario Galaxies kommer i hus så snart jeg er ferdig med de andre spillene jeg spiller på xbox 360, da Mario alltid er morsomt så lenge han holder seg til plattform sjangeren. Dessverre er det mange spill på venteliste nå :(

Lenke til kommentar

Wii er ikke BARE casual games, dessuten så ser jeg ikke hva som er galt med casual games? Det skader ikke hardcore spillermakedet, og skaffer spillindustrien mer penger noe jeg finner positivt! Jeg mener, casual gamers laster i alle fall ikke ned spill.

 

Men det var jo helt off-topic. Masse folk som har postet lister på lister av spill til konsoller som ikke engang er interessant for diskusjonen. Latterlig hvor vanskelig folk har for å holde topic, inkludert meg selv nå.

 

Joda, Wii er i mine øyne den beste konsollen fra den siste generasjonen siden jeg uansett kan kjøpe de andre konsollenes spill på data. De jeg ikke kan kjøpe er ikke verdt det. Jeg mener, Halo er ikke verdt å kjøpe Xbox for.

Lenke til kommentar

Nå beståt, takk gudene for det, Xbox 360 av mer enn Halo 3. Om du ikke synes det er verd å investere i en Xbox 360 for Mass Effect så er du vel ikke interesert i RPG spill.

 

Det er dog ingen tvil om at blant spillselskapene er det Nintendo som har gjort mest for å definere markedet. D-Paden, analogstikken og nå bevegelse kombinert med IR. Det er ingen tvil om at Nintendo har hadt veldig mye å si for defineringen av markedet selv om de ikke er den mest selgende i alle generasjoner. Derfor synes jeg det er fint at Nintendo tør å ta andre veier fremfor å følge mainstream veien.

Lenke til kommentar
Ps3en og 360 har mer spill en du sier der Andrull

Jeg snakket for det meste om spill som er verdt å spille. ;)

 

 

PS3:

Resident Evil 5 kommer ikke til pc - Du får 4'ern til Wii isteden, det får holde

Haze kommer nok ikke til pc med det første - Nei takk

Killzone 2 kommer ikke til pc - Nei takk

MGS 4 kommer ikke til pc - Kanskje, men foreløpig nei takk

Resistance 2 kommer ikke til pc - aldri hørt om

Uncharted 2 kommer ikke til pc - Muligens

Gran Turismo 5 kommer ikke til pc - Nei takk, har nok av slike halv-simulator bilspill til PC

Battlefield Bad Company ikke til pc -Ja takk!

Burnout Paradise ikke til pc - i]Du har flatout 2, som er akkurat samme konsept og like bra[/i]

GTA IV kommer ikke til pc med det første - Ja takk

 

Samma gjelder 360:

Resident Evil 5 kommer ikke til pc - Du får 4'ern til Wii isteden, det får holde

Ninja gaiden 2 ikke til pc - Nei takk

Fable 2 ikke til pc med det første- Nei takk

Banjo Kazooie 3 ikke til pc - Muligens

Battlefield Bad Company ikke til pc - Ja takk!

Burnout Paradise ikke til pc - Du har flatout 2, som er akkurat samme konsept og like bra

 

Så selv om du ikke akkurat har samme spill på PC, så har du i mange tilfeller ganske like spill som er like gode. Av de jeg kan savne i listen din så er det som sagt , Battlefield Bad Company og GTA IV, dog kommer det nok til PC etterhvert, men det er nok best til konsoll ja.

 

For min del så er Crysis uten tvil verdt hele PC-opplevelsen. Dog blir det en del off topic.

Får grafikken til PS3 og 360 til å virke elendig. :D

 

 

Det er egentlig dumt at folk tror at de er aktive. Man trenger ikke røre seg mye for å peke på skjermen! Og fler spill i seg selv trenger man ikke bevege moten mye for å spille.

Det er så aktivt som du selv ønsker å få det til å være. Du ka nbli riemlig svett etter en god boksekamp...

 

Okei. Håper det kommer et slags wii sports 2 med flere sporter og at de har gjort det sånn at man faktisk må rikke litt på seg for å gjøre ting. Det høres ut som jeg hater det, men jeg syns wii sports og andre spill er mega morsomt og bra lagd! :thumbup:

Lenke til kommentar
Wii er ikke BARE casual games, dessuten så ser jeg ikke hva som er galt med casual games? Det skader ikke hardcore spillermakedet, og skaffer spillindustrien mer penger noe jeg finner positivt! Jeg mener, casual gamers laster i alle fall ikke ned spill.

 

Hey, jeg er en casual spiller, og stolt av det! Det hindrer meg ikke i å ha en 360 i tillegg til Wii. Hva så om det hadde skadet hardcore markedet forresten? Jo mer skade jeg kan forvolde, jo bedre. Sånn ser jeg på det. Muahahahaha

Lenke til kommentar
Wii er ikke BARE casual games, dessuten så ser jeg ikke hva som er galt med casual games? Det skader ikke hardcore spillermakedet, og skaffer spillindustrien mer penger noe jeg finner positivt! Jeg mener, casual gamers laster i alle fall ikke ned spill.

 

Hey, jeg er en casual spiller, og stolt av det! Det hindrer meg ikke i å ha en 360 i tillegg til Wii. Hva så om det hadde skadet hardcore markedet forresten? Jo mer skade jeg kan forvolde, jo bedre. Sånn ser jeg på det. Muahahahaha

 

Hva ligger egentlig i casual gamer? Jeg kjøper haugevis av spill. Men jeg spiller ikke gjennom alle, langt i fra. Jeg blir heller aldri særlig god i spill, ettersom jeg går lei og har funnet en erstatning lenge før dette er en realitet.Er jeg casual eller hardcore da? :hmm:

 

OT (egentlig ikke, ser jeg etthvert som jeg skriver)

Wii selger bra pga. casual gamers, ja. Men den har ikke så dårlig spillutvalg som mange later til å mene. Føler det er veldig populært på forumet for tiden å si at Wii ikke har noen gode spill, unntatt Nintendos. Ok, helt greit - maskinen har ikke det beste utvalget for hardcore gamere. Men jeg synes allikevel at PS3 har et enda lavere antall kvalitetsspill. Jeg synes det er idiotisk å liste opp masse gode spill til konsollene, ettersom dette er subjektivt og bla bla.

 

Maskinen har mange spill som er lette å plukke opp, engasjerende og morsomme. Disse har også vanligvis flerespillermuligheter, noe som er garantert å by på en hyggelig stund. Jeg skulle selvfølgelig selv ønske, (som hardcore gamer *kremt) at partyspillene tok en liten pause, og at vi fikk flere "skikkelige" spill, men det er ikke noe å gjøre med det.

Lenke til kommentar
Og til hvilken pris andrull:

 

 

Langt over 12000kr får å spille det bra nok ;)

 

 

Men heldigvis er jo ikke grafikk alt, Nintendo tenker nytt og det er jo dritbra ;)

Jeg drar Crysis utmerket for en total utgift av 2500kr...

Jeg betalte 4000kr for skjermkortetmitt for et år siden og drar Crysis utmerket. Solgte også mitt gammle for 1500kr, så trengte jeg bare å legge ut med 2500kr.

I tillegg så kan jeg naturlgivis også spille alle andre spill utmerket, noe som ikke er negativt det heller.

 

Men for all del, jeg betaler gjerne litt ekstra for å få best mulig opplevelse. Ikke det at jeg ser på 2500kr som en spesielt voldsom sum med penger.

Lenke til kommentar
Og til hvilken pris andrull:

 

 

Langt over 12000kr får å spille det bra nok ;)

 

 

Men heldigvis er jo ikke grafikk alt, Nintendo tenker nytt og det er jo dritbra ;)

Jeg drar Crysis utmerket for en total utgift av 2500kr...

Jeg betalte 4000kr for skjermkortetmitt for et år siden og drar Crysis utmerket. Solgte også mitt gammle for 1500kr, så trengte jeg bare å legge ut med 2500kr.

I tillegg så kan jeg naturlgivis også spille alle andre spill utmerket, noe som ikke er negativt det heller.

 

Men for all del, jeg betaler gjerne litt ekstra for å få best mulig opplevelse. Ikke det at jeg ser på 2500kr som en spesielt voldsom sum med penger.

Samma er det med meg og, jeg betalte 5000kr for få HDTV, PS3 og 360 :p er nok billigere for meg det siden jeg må ha helt ny pc til 12000kr og mer for å dra visse spill bra nok, solgte dem gamle maskinene til ca 3600kr pluss Nintendo DS for 1500 og PSP 1500kr, plutselig 6600kr mindre til dem 3 store tingene ;)

Og kjøpte 2 wiier og fikk solgt den ene for 3500 :D

 

 

Wii er og blir noe stort i denne spillbransjen sier jeg bare ;)

Endret av Toman85
Lenke til kommentar

Fordelen min er jo da at jeg sitter med en maskin som jeg kan bruke til mye annet også da. ;)

For da har jeg ivhertfall en god PC. :)

 

finnes ikke noe mer frustrerende her i livet å sitte på en treg maskin, eller en maskin med forferdelig oppløsning/bildekvalitet. Da blar jeg uten problem opp et lapper ekstra.

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...