Gå til innhold

Hvorfor har Wii blitt en suksess? skjønner ikke det..


SaReX

Anbefalte innlegg

Wii har blitt en stor suksess. Wii selger også utrolig bra for tiden, langt bedre enn Xbox360 og PS3, og etterspørelen er stor! Men hvorfor? Wii har jo et utrolig dårlig spillutvalg (jaa, jeg vet at Wii har storspill som Zelda, Mario, Metroid, MarioKart & SmashBros)Men jeg har fått intrykk av at bortsett fra spill som Nintendo selv lager, så er det veldig mye crappy ute & går.

 

Hvorfor tror du Wii har blitt en så stor suksess?

Har en mistanke om at Wii Sport har fått salget veldig mye opp for Wii?

 

NB. Dette er ikke kritikk mot Nintendo, da jeg selv er veldig glad i Nintendo.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Wii har blitt en stor suksess. Wii selger også utrolig bra for tiden, langt bedre enn Xbox360 og PS3, og etterspørelen er stor! Men hvorfor? Wii har jo et utrolig dårlig spillutvalg (jaa, jeg vet at Wii har storspill som Zelda, Mario, Metroid, MarioKart & SmashBros)Men jeg har fått intrykk av at bortsett fra spill som Nintendo selv lager, så er det veldig mye crappy ute & går.

 

Hvorfor tror du Wii har blitt en så stor suksess?

Har en mistanke om at Wii Sport har fått salget veldig mye opp for Wii?

 

NB. Dette er ikke kritikk mot Nintendo, da jeg selv er veldig glad i Nintendo.

 

Ikke glem at Wii også har gode Resident Evil-titler på gang, og No More Heroes kommer snart. Er ikke bare Nintendo.

 

Vel, det er ikke alle som vil kjøpe en kjempedyr PS3 med ikke så særlig mye bedre utvalg av spill. Heller ikke alle som er ute etter selve FPS-maskinen Xbox 360.

 

Wii er rett og slett morsomst og mest versatile (husker ikke norsk ord). i alle fall mener jeg at det er det billigste og morsomste alternativet til en spillkonsoll.

Lenke til kommentar

Vel, svaret er ganske enkelt faktisk, Wii har klart å appelerer til casual markedet og folk som normalt sett egentlig ikke spiller noe særlig eller kanskje aldri i det hele og det store.

 

Det er der Wii har fått sin suksess og det er derfor Wii selger godt i dag, den går på et helt annet markedet enn de 2 andre.

Lenke til kommentar

Wii er nok blitt en så stor suksess fordi den har et nyskapende kontrollsystem. Også må vi jo også huske på at det er en Nintendo :)

 

Jeg kunne godt tenke meg en Wii selv, men jeg har nok med å prøve å anskaffe spill til Xbox 360, så hvis jeg drar en konsoll til inn i huset, så er jeg redd det blir kjempetrist for lommeboka.

Lenke til kommentar
Wii har blitt en stor suksess. Men hvorfor?

 

Det er vel sikkert for å gjøre dommedagsprofetene her på forumet til skamme tenker jeg. Først skulle Wii ikke selge i det hele tatt. Så kom den til å selge første ukene. Så kom den til å selge første mpnedene. Så skulle den selge første året, men så var det slutt. Nå er det vel hevet over enhver tvil at den kommer til å forbli den mestselgende. Det bunner nok ut i at spill-nerder er i mindretall, mens casual folket er i så overveldende flertall at geeksa knapt kan fatte det.

Lenke til kommentar

Ja husker dommedagsprofetenes store utsagn:

 

Wii lanseres:

 

Ja den blir å selge godt til i Mars men DA kommer PS3 og DEN BLIR den beste

 

PS3 lanseres, Wii fortsetter å selge:

 

Bare gi PS3 litt tid så BLIR den å stange ut Wii med en gang.

 

3 månder etter PS3 lanseringen, Wii fortsetter å selge:

 

Bare vent til det kommer noen stortitler til PS3, DA blir den å knuse Wii

 

7 månder etter PS3 lansering, Wii fortsetter å selge:

 

Bare vent til neste år, DA blir PS3 å knuse Wii.

 

I dag, Wii fortsetter å selge. Gleder meg til neste dommedagsprofeti. Snakker om profetenes dårligste feilmargin, tenk å ha en feilmargin på 100%? Lover ikke godt.

Lenke til kommentar

Ja, nintendo har hatt suksess med Wii og DS, og fått mange "nye" kjøpere. Allikevel ser vi at Ps3 og xbox 360 selger, og de selger ikke dårlig. Så er liten tvil om at Wii har utvidet markedet og konsentrerer seg om pick up and play konseptet. Det jeg har sett av spill, bortsett fra noen nintendo spill og remakes, er rett å slett uinteressant for min del. Så de som liker konsollen og spillene som kommer til den får bare kose seg. I mens skal jeg spille "spill" slik jeg ønsker dem.

Lenke til kommentar

Kan hende dette bare gjelder meg men :tease: Kjøpte i hovedsak wii pga wii sports, det og ei kasse pils med venner er noe ps3 eller xbox ikke har sjangsen i havet til å konkurrere mot. Men i ettertid har jeg kosa meg med gamle nintendo spill, gh3 og resident evil. Liker måten man styrer på, det er en mer leken måte å spille på enn med de "gamle" kontrolltypene. :roll:

Lenke til kommentar
Wii har blitt en stor suksess. Men hvorfor?

 

Det er vel sikkert for å gjøre dommedagsprofetene her på forumet til skamme tenker jeg. Først skulle Wii ikke selge i det hele tatt. Så kom den til å selge første ukene. Så kom den til å selge første mpnedene. Så skulle den selge første året, men så var det slutt. Nå er det vel hevet over enhver tvil at den kommer til å forbli den mestselgende. Det bunner nok ut i at spill-nerder er i mindretall, mens casual folket er i så overveldende flertall at geeksa knapt kan fatte det.

 

Er ingen tvil om at Wii-salget har kommet som et skjokk. Har på følelsen at dette kommer til å fortsette hele 2008 også.

Lenke til kommentar
Wii er nok blitt en så stor suksess fordi den har et nyskapende kontrollsystem. Også må vi jo også huske på at det er en Nintendo :)

 

Jeg kunne godt tenke meg en Wii selv, men jeg har nok med å prøve å anskaffe spill til Xbox 360, så hvis jeg drar en konsoll til inn i huset, så er jeg redd det blir kjempetrist for lommeboka.

 

Ja, det er Nintendo. Både på godt & vondt, Nintendo solgte veldig få GameCube og N64 konsoller i forhold til PS1 & 2. At Nintendo skulle greie å snu den trenden kom nok som en stor overaskelse for oss alle. Særlig MS og Sony.

 

Men jeg mener fortsatt at Nintendo kunne spyttet litt mer penger inn i HW til Wii. Den koster omtrendt det samme som Xbox360 Arcade.

Lenke til kommentar

Etter det jeg har fått hørt fra folk som jobber på EB Games, og andre butikker som selger Wii, så er Wii det enaste spillkonsolen de har solgt som foreldrene faktisk liker å kjøpe til ungene.

Vanligvis kjøper de XBox og PS pga mas, og "ønsker".

 

Men foreldrene har fått det med seg at Wii har svært barnevennelig spill, og den holder ungene i bevelgelse isteden for å ha dem sittende på sovaen og trykke i seg ostepops.

 

Idag var jeg i EB Games, og overhørte en dame som kjøpte til datterene sine. Og hun sa til selgeren: "Det er fint at den holder dem aktiv, imotsettning til de andre maskinene."

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Etter det jeg har fått hørt fra folk som jobber på EB Games, og andre butikker som selger Wii, så er Wii det enaste spillkonsolen de har solgt som foreldrene faktisk liker å kjøpe til ungene.

Vanligvis kjøper de XBox og PS pga mas, og "ønsker".

 

Men foreldrene har fått det med seg at Wii har svært barnevennelig spill, og den holder ungene i bevelgelse isteden for å ha dem sittende på sovaen og trykke i seg ostepops.

 

Idag var jeg i EB Games, og overhørte en dame som kjøpte til datterene sine. Og hun sa til selgeren: "Det er fint at den holder dem aktiv, imotsettning til de andre maskinene."

 

Det er egentlig dumt at folk tror at de er aktive. Man trenger ikke røre seg mye for å peke på skjermen! Og fler spill i seg selv trenger man ikke bevege moten mye for å spille.

 

Etter det jeg har fått hørt fra folk som jobber på EB Games, og andre butikker som selger Wii, så er Wii det enaste spillkonsolen de har solgt som foreldrene faktisk liker å kjøpe til ungene.

Vanligvis kjøper de XBox og PS pga mas, og "ønsker".

 

Men foreldrene har fått det med seg at Wii har svært barnevennelig spill, og den holder ungene i bevelgelse isteden for å ha dem sittende på sovaen og trykke i seg ostepops.

 

Idag var jeg i EB Games, og overhørte en dame som kjøpte til datterene sine. Og hun sa til selgeren: "Det er fint at den holder dem aktiv, imotsettning til de andre maskinene."

 

Det er egentlig dumt at folk tror at de er aktive. Man trenger ikke røre seg mye for å peke på skjermen! Og fler spill i seg selv trenger man ikke bevege wii moten mye for å spille.

Lenke til kommentar
Wii er nok blitt en så

Men jeg mener fortsatt at Nintendo kunne spyttet litt mer penger inn i HW til Wii. Den koster omtrendt det samme som Xbox360 Arcade.

Helt enig. Nintendo tjener jo nesten FOR mye penger på Wii. :p (som solgte i pluss selv på lanseringdagen, noe ikke PS3 eller Xbox 360 gjorde)

 

Litt høyere oppløsning og/eller AA på visse titler hadde perfeksjonert mye. :)(se Super Mario galaxy og Zelda Twilight Princess)

 

Nå snakker jeg nok sikkert ikke for alle, men for min del ble Wii en suksess rett og slett fordi de har langt flere større titler enn Xbox 360 eller PS3 som ikke ka nskaffes til PC. Er jo sikkert mange som sitter på en grei nok PC, og som får spillt de fleste skytespillene, strategispillene osv..

For i motsetning til Xbox og PS3, så kommer ingen av titlene på Wii til PC. (naturligvis)

Og for å ikke gå glipp av et så "stort" spillutvalgt, så måtte det nesten bli Wii.

 

I tillegg er Wii noe nytt vi ikke har brukt/sett før. (kontrolleren)

Føler ikke at jeg får noen ny opplevelse når jeg spiller PS3 eller Xbox 360... En del bedre grafikk en forgjengerene, ja, men på den andre siden så har den dårligere enn PC.

(for min del altså)

 

Så da blir det:

- PC til FPS spill, "grafikk-spill", Strategi-spill og generelt de fleste spill.

- Wii til typisk morsomme party spill, og når en skal nyte noen timer med klassikerene Zelda og Mario.

 

Hva jeg en da med Xbox 360 eller PS3?

- Eneste grunnen til Xbox 360 må nok vært Halo 3 og GTA 4. (mligens også Mass effect)

- Eneste grunnen til PS3 for min del må være Blu-Ray og GTA 4. (og noen få ekstra titler jeg ikke kommer på i farten)

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Ps3en og 360 har mer spill en du sier der Andrull

 

PS3:

Resident Evil 5 kommer ikke til pc

Haze kommer nok ikke til pc med det første

Killzone 2 kommer ikke til pc

MGS 4 kommer ikke til pc

Resistance 2 kommer ikke til pc

Uncharted 2 kommer ikke til pc

Gran Turismo 5 kommer ikke til pc

Battlefield Bad Company ikke til pc

Burnout Paradise ikke til pc

GTA IV kommer ikke til pc med det første

 

Samma gjelder 360:

Resident Evil 5 kommer ikke til pc

Ninja gaiden 2 ikke til pc

Fable 2 ikke til pc med det første

Banjo Kazooie 3 ikke til pc

Battlefield Bad Company ikke til pc

Burnout Paradise ikke til pc

GTA IV kommer ikke til pc med det første

 

Vanvittig off-topic men tilbake til ontopic

 

Det som skyldes att Wii har solgt så jævla bra dem får nye kunder som har nesten aldri spilt ett spill før, og etter dem har sett av Wii Sports og andre spill så ser dem att det er gøy å spille Wii. Wii sikter seg til en ny målgruppe vel og merke, men fortsatt sånne som jeg setter fokus på hardcore-spillene som jeg har nevnt

 

Og flere sånne "casual spill" som er ute som for eks endless ocean og sikkert noen til som jeg ikke kommer på i farten

Jeg har selv Wii pga Galaxy, Zelda, Mario Kart og Super Smash Bros Brawl!

Jeg er storfornøyd med Wii akkurat som jeg er med Xbox 360 og Playstation 3

 

Og kansje det att Wii har blitt en så stor suksess er att spill handler ikke bare om grafikk, det handler om å legge hjertet i spill som for eks Super Mario Galaxy, bedre spill finnes det ikke omtrent! Nintendo har laget noe magiskt med Super Mario Galaxy synes jeg!

Og att Super Mario Galaxy får GOTY 2007 omtrent overalt fortjener det spillet virkeligt all den æren og heder!

Slår Crysis, Gears Of War, Bioshock og de synes jeg rent gameplaymessigt som er det viktigste innen spill

Endret av Toman85
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...