Gå til innhold

Mohammad det mest brukte navnet i Oslo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Spre innvandrerne rundt i landet. Oslo har nok innvandrere.

Du er klar over at det bryter med sentrale menneskerettigheter?

Nå snakker jeg ikke om å tvangsflytte de som bor der. Heller flytte de som kommer til Norge. Norge skal jo selvfølgelig ikke ta i mot flere innvandrere enn vi strengt tatt trenger,vi vil ikke har "Oslo tilstander" over hele Norge.

Lenke til kommentar
Det ser ut til at de som har fryktet islamsk flertall i Norge ikke har vært helt på bærtur. Om man teller med forskjellige skrivemåter for Mohammad så er det allerede det mest populære navnet på nyfødte gutter i Oslo.

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostland...ingen/1.4654172

 

Jo, du er åpenbart på bærtur. :!: Det er mange ganger fler nyfødte gutter som ikke får navnet Mohammad, men som blir døpt Kritian, Alexander, osv., så å fremstille Mohammad som et slags flertall i den store mengden blir for dumt.

 

Ifølge Statistisk Sentralbyrå er "mohammad" nr. 6 på listen

 

http://www.ssb.no/vis/navn/art-2008-01-28-01.html

Lenke til kommentar
Spre innvandrerne rundt i landet. Oslo har nok innvandrere.

Du er klar over at det bryter med sentrale menneskerettigheter?

Nå snakker jeg ikke om å tvangsflytte de som bor der. Heller flytte de som kommer til Norge. Norge skal jo selvfølgelig ikke ta i mot flere innvandrere enn vi strengt tatt trenger,vi vil ikke har "Oslo tilstander" over hele Norge.

Kan du forklare nærmere? Vil du tvangsbosette nye innvandrere i bygdenorge, eller?

Lenke til kommentar

Jeg antar man snakker om innvandrerer/asylsøkere som får støtte fra staten til bolig. At disse da fortrinsvis skal få støtte litt spredt rundt om i landet, så kan de selv velge om de vil reise fra den (evt. delvis)sponsede leiligheten for å flytte til andre steder der det er med innvandrere..?

Lenke til kommentar
Det ser ut til at de som har fryktet islamsk flertall i Norge ikke har vært helt på bærtur. Om man teller med forskjellige skrivemåter for Mohammad så er det allerede det mest populære navnet på nyfødte gutter i Oslo.

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostland...ingen/1.4654172

 

Jo, du er åpenbart på bærtur. :!: Det er mange ganger fler nyfødte gutter som ikke får navnet Mohammad, men som blir døpt Kritian, Alexander, osv., så å fremstille Mohammad som et slags flertall i den store mengden blir for dumt.

 

Ifølge Statistisk Sentralbyrå er "mohammad" nr. 6 på listen

 

http://www.ssb.no/vis/navn/art-2008-01-28-01.html

Jeg anbefaler deg å lese alt det jeg skrev en gang til. Du kan også prøve å lese hele siden hos SSB du linker til. Nest siste setning der er "Hvis vi slår sammen absolutt alle mulige skrivemåter av Mohammad, blir dette det mest brukte guttenavnet i Oslo"

Lenke til kommentar
Hvis vi slår sammen absolutt alle mulige skrivemåter av Mohammad, blir dette det mest brukte guttenavnet i Oslo

 

Mest brukte enkeltnavnet, ja. Men det betyr ikke at Mohammad er flest i antall personer, slik du forsøker å gi skremselbilde av.

 

For å illustrere det; 1000 stk. Kristian, 1000 stk. Espen, 1000 stk. Pål, 1000 stk. Morten, osv. med norske navn, opp imot 2000 Muhammad (og andre skrivermåter rundt dette). At en gruppe mennesker nesten unisont benytter samme navn vil selvfølgelig også medføre at det blir det mest brukte enkeltnavnet.

 

Det har ikke noe relevans med måten du fremstiller; at det blir født flere gutter i antall av muslimsk herkomst i Oslo, enn av etnisk norske fødte guttebarn.

 

"Norskfødte gutter" som helhet (uansett døpenavn) er i stort flertall, så slutt med slik dårlig skræmselpropaganda.

Lenke til kommentar

Er jo flott med litt variasjon. De bibelske navnene har jo dominert lenge (skal ikke snakke for høyt da en av ungene mine heter Marcus). At det blir flere nordmenn med navnet Mohammed gjør meg fint lite. De blir født og oppvokst i det norske samfunnet.

 

For de som ønsker å snakke økonomiske fordeler/ulemper, hvordan bidrar barn av innvandrere egentlig i dette landet? Er de mer trygdet enn barn av etnisk norske?

 

Jeg regner ikke med at folk er så korttenkte at bruker fakta om folk som har immigrert til landet som fakta rundt folk som er født av dem som immigrerte til landet.

 

Når det kommer til navnet Kim (som endel norske gutter heter), er dette navnet hentet fra Korea egentlig? Kan det bli slik at etnisk norske kanskje gir barna sine navnet Mohammed? (For å svare på dette, det finnes etnisk norske kvinner som har gitt barnet sitt navnet Mohammed, da barnets far er muslim).

 

Beklager, men jeg kommer nok ikke til å løpe og gjemme meg under en stein fordi nyfødte i større grad får navnet Mohammed.

Lenke til kommentar
Spre innvandrerne rundt i landet. Oslo har nok innvandrere.

Du er klar over at det bryter med sentrale menneskerettigheter?

 

Å bo i Oslo er ingen menneskerett.

Artikkel 13.

 

1. Enhver har rett til å bevege seg fritt og til fritt å velge oppholdssted innenfor en stats grenser.

 

Følgelig er det en menneskerettighet å bo i Oslo om du bor i Norge.

Lenke til kommentar
Det ser ut til at de som har fryktet islamsk flertall i Norge ikke har vært helt på bærtur.

 

Jo, de er på bærtur. Det er bare ca. 1,5% av befolkninga som er muslimer. Lang vei til flertall med andre ord. Å frykte noe som er så usannsynlig må sies å være totalt absurd.

 

 

Vil Norge gå gjennom den samme utviklingen som man allerede har hatt i rest-jugoslavia? Hvordan kan vi eventuelt hindre det?

 

Nei. Hvorfor skulle Norge det?

Lenke til kommentar

Jada, trangsynt kar du tydeligvis. Står jo at det er alle mulige skrivemåter av Muhammed som enkeltnavn, noe som sikkert vil være rundt 10-12 skrivemåter. Dessuten er det større sannsynlig at en muslimsk som blir født får navnet Muhammed, enn at en kristen gutt som blir født blir kalt Jesus, rett og slett fordi det ikke er norsk tradisjon og gi religiøse navn til unger.

 

Et eksempel tatt fra en annen tråd om akkurat det samme:

1000 gutter heter Muhamed (alle forskjellige skrivemåter), men det er 1000 som heter Per (skrvet på denne måten), 1000 som heter Kristian (skrvet på denne måten), 1000 som heter Jens (skrevet på denne måten) og 1000 som heter Bjørn (skrevet på denne måten). Betyr jo ikke at størsteparten av alle guttebarn som blir født er muslimer.

Lenke til kommentar

For ikke å snakke om at selv om Muhammed er et religiøst navn, så er det også et vanlig navn. Det er med andre ord ikke et 1:1 forhold mellom religiøse muslimer og folk som heter Muhammed.

 

Men faktisk tankevirksomhet har man jo aldri vært vant til fra høyrefløyen. (Eller venstrefløyen for den saks skyld.)

Endret av tofagerl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...