Gå til innhold

Mohammad det mest brukte navnet i Oslo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bommerang, nå har du virkelig bommet.

 

Det bor flere millioner muslimer i Tyskland (sikkert mange av de som heter Muhammed), og sist jeg sjekket så var ikke Tysklands flagg grønn med halvmåne. Hvis Tyskland klarte å bevare sin identitet etter at halve Tyrkia flyttet dit på 60- og 70-tallet, så tror jeg nok at Norge klarer seg fint med de få muslimene som bor her. Så vær så snill, med sukker opp på toppen, slutt å innbille deg ting og skape fremmendfrykt uten grunn. Det er slik tankegang som din som har fått halve verden opp ned på hode.

Endret av jascko
Lenke til kommentar

Tyskland er langt mer muslimifisert enn Norge, og du ser jo problemene som følger med det. Store nazi-grupperinger vokser opp, volden og kriminaliteten øker i takt med økt uenighet om hva som er god moral. Når en stor del av befolkningen setter Koranen over Loven, går det til Helvete med samfunnet.

 

Det finnes større problemer, hva så? Skal vi alltid kun tenke på ett problem - det største?

 

Innvandrerne står for hvor mange prosent av kriminaliteten i Oslo, sa du?

 

[sitat fra slettet post fjernet av moderator]

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Tyskland er ikke på noe som helst måte "muslimfisert" og nazismen har alltid vært et problem for Tyskland, lenge før muslimer kom til Tyskland. Nazi ideologien er basert på rasehat og rasediskriminering og ikke på religion-hat eller religion-diskriminering. Tyskland ba selv disse muslimene å komme til landet for å arbeide siden de manglet arbeidskraft, og hadde det ikke vært for innvandrere så hadde hele Tyskland stoppet opp. Det samme kan skje med Norge, som forøvrig også mangler arbeidskraft, hvis vi fjerner og stopper inntaket av innvandrere. Det henger sammen med den økonomiske veksten i Norge, og den generelle holdningen til nordmenn som ikke gidder å ta vaske jobber men overlater de til innvandrere.

 

De fleste muslimer som bor i Norge er det som kalles for "moderate" muslimer. De fleste driter i religion like mye som nordmenn gjør nå til dags. Det du henviser til er ekstremister og terrorister, de er i mindretall og eksisterer i hver enkelt religion. Eksepler fra i Irland, fra Baskerland i Spania osv. Det du prøver på her er å generalisere alle muslimer, noe som oftest skjer med folk som mangler kunnskap. Jeg tror du skal sitte deg ned og åpne par historie bøker å lese litt om middelalderen. Der kan du blant annet lese hva de kristne gjorde i 1000 år før du begynner å gå løs på muslimer. Samtidig hadde du godt av å lese andre relaterte stoffer om muslimer, i stede bare å fokusere på det negative. I hvert samfunn, inkludert det norske, finnes det dritsekker og gode mennesker. Jeg dømmer mennesker individuelt ut i fra personlighet. Stigmatisering og generalisering har jeg lite til overs.

 

[sitat fra slettet post fjernet av moderator]

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
samfunnet vårt er tross alt bygget på den kristne kulturarven.

 

hmm.. abort, homofile samboende prester :hmm:

 

kan du nevne 4-5 kristene egenskaper som kjennetegner vårt kjære fedreland?

 

Det heter kristne, ikke kristene.

 

1. Butikkene stengt på søndag

2. Julefeiring delvis preget av kristendom

3. Kristen formålsparagraf

4. Janteloven. Alle er likeverdige.

Lenke til kommentar
Så drit i Tyskland og flagg. Det jeg sier er at et slikt kulturkræsj skader balansen i samfunnet. Jeg er ikke rasist, men jeg hater Islam og Islam hater Vesten. De innvandrerne som kommer til oss må INTEGRERES og bli norske først. Ja, vi trenger arbeidskraft, men ikke prioriter dypt religiøse mennesker med stort potensiale til å begå forbrytelser. Det finnes arbeidskraft i Polen også.

 

Jeg sier ikke at alle muslimer er like ille, men å være seriøs muslim burde i seg selv være nok til å stenge grensene. Det har ingen ting med hudfarge eller rasisme å gjøre. Vi ønsker ikke et samfunn hvor folk setter en eventyrbok over loven.

 

Hva de kristne gjorde for tusen år siden er irrelevant. Jeg er mot kristendom også, men samfunnet vårt er tross alt bygget på den kristne kulturarven.

 

Jeg har heller ikke benektet at alle innvandrere burde integreres. Men det er opp til de norske politikere å finne ut. Da skulle du i utgangspunktet startet en tråd som omhandler kritikk til de norske parlamentsmedlemmer og de øvrige politikere, angående mislykket integreringspolitikk, i stede for å hammre løs på muslimer. Men jeg skjønner ikke hvor du har fått det bildet inn i hodet ditt at de norske muslimer prøver å sette shia loven fremfor den norske grunnloven? At par gale imamer ned i Oslo har sagt noe sånt resulterer ikke at resten av det muslimske samfunnet bli å følge etter. Bare for å sammenligne, så er ikke de kristne prester noe bedre. De har også sine ugjerninger uten at resten av det kristelige verden har fulgt etter.

 

Jeg tror du har gått deg litt blind på grunn av det håpløse amerikanske propagandaen. La de maktsyke amerikanere drive en ensom olje-kamp og svartmale muslimer bare for at de selv har gått fri for oljen. Vi i Norge er ikke truet av muslimer på noe som helst måte. Ja det finnes galninger som sitter 10.000 km unna Norge å truer med både det ene og det andre, men for meg er dem bare tullinger. Jeg kjenner så mange muslimer og vet deres preferanser, og i mine øyer representerer ikke de noe større fare enn når en nordmann klikker og dreper sin kone og begge sine barn. Det har vi gode eksempler på.. Det kan du ikke benekte.

 

Hva muslimer gjør i sine egne land er ikke vår problem. De har sine preferanser, sine verdier og sitt syn på livet og verden. De tror at deres verdier er de riktig like mye som vi i Vesten tror på våre verdier. Det finnes ikke en universell moralsk rett.

 

De muslimer som kommer til Norge blir ilagt restriksjoner for å tilpasse seg vår kultur og våre verdier. De fleste gjør det, noen faller utenfor. De som ikke gjør det finner fort ut at de ikke kommer til å lykkes. Antall muslimer her til lands er veldig liten i forhold til andre Vesteuropeiske land. Jeg tror du bekymrer deg for mye for så lite. Du må ikke falle i samme fella som mange andre har gjort. Først undersøk grundig om et problem er reel før du drar slike radikale konklusjoner. Norsk kultur kommer ikke til å bli endret på grunn av muslimer. Hvis den norske kultur forsvinner etter hvert så kommer den til å forsvinne av helt andre grunner.

Endret av jascko
Lenke til kommentar

Sharia, ikke shia. Hvis man tror på Allah, vil man forsøke å blidgjøre han heller enn Jens Stoltenberg.

 

Det er vel også lett for deg å si at muslimene ikke utgjør noen trussel. Du bor utenfor Ring 3, tenkte jeg det ikke. Har noen i familien din blitt voldtatt? Ranet på t-banen?

 

Antall muslimer her til lands er veldig liten i forhold til andre Vesteuropeiske land, men så er vi et faen så lite land i forhold også.

Lenke til kommentar
Sharia, ikke shia. Hvis man tror på Allah, vil man forsøke å blidgjøre han heller enn Jens Stoltenberg.

 

Det er vel også lett for deg å si at muslimene ikke utgjør noen trussel. Du bor utenfor Ring 3, tenkte jeg det ikke. Har noen i familien din blitt voldtatt? Ranet på t-banen?

 

Antall muslimer her til lands er veldig liten i forhold til andre Vesteuropeiske land, men så er vi et faen så lite land i forhold også.

 

I det norske språket kalles det sharia loven, over alt ellers forkorter muslimer det til "shia" loven.

 

Under krigen i Bosnia mistet jeg min bror, min far, 2 søskenbarn og ca 15 av mine nærmeste kamerater. Da tar jeg ikke i betraktning at jeg selv gikk gjennom et helvette under krigen. Det var gjort av tilhørere av den ortodokse kirken- serbere. Det betyr, ut i fra din filosofi, at jeg burde hate russere, grekere, bulgarere og rumenere, siden alle de hører det samme religion. Men jeg gjør ikke det. Jeg hater mennene som utførte disse gjerninger, uavhengig av religion. Normale mennesker som hører til denne religion har ikke gjort meg en dritt.

 

Uansett hvor bitter du må føle deg så er jeg det tre dobbelte. Likevel, hater ikke jeg folk som ikke er skyldig i min bitterhet.

Endret av jascko
Lenke til kommentar

En del poster er flyttet hit fra en annen tråd om samme emnet.

 

Underveis forsvant en del poster. Det gjaldt slike som følte for å be mostanderen om å "ta pillene sine" eller som fokuserte på person med utsagn av typen "Å ja, du er muslim", eller "Du er rasist". Moderator er for ordens skyld enig i at folks ståsted er relevant for deres argumenter. Men det viser seg i praksis at personrettede argumenter bare fører vondt med seg her på forumet, og derfor har vi satt toleranseknappen på "Lav" for den slags.

 

Som alltid når innlegg slettes bryter det opp sammenhengen i tråden, og noen svare blir hengende i luften. Det er bare å beklage. Jeg har prøvet å beholde innlegg det ikke vare noe galt med, og heller redigert vekk sitater av slettede poster.

 

Synspunkter og reaksjoner på moderering tas som vanlig på PM, ikke her i tråden.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Er det noen som enda ikke har skjønt at det er pga. alle muslimene som lever av det norske velferdssystemet at man har vært nødt til å holde minstepensjonen så lav?

 

Kan du dokumentere påstanden?

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...