Gå til innhold

Hva fikk deg til å kjøpe en Wii, og hva synes du om den?


Anbefalte innlegg

Selv hadde jeg en xbox360 og fikk den berømte Red Ring of Death. Konsollen ble sendt til reparasjon, og det tok tre måneder før den endelig kom tilbake i brukbar stand. (fikk den tilbake etter to måneder, men da virket den fremdeles ikke).

 

I mellomtiden savnet jeg å slenge meg ned på sofaen med et spill, og jeg så en Wii i aksjon på Spaceworld. Kort sagt så jeg over spillene de hadde der og gikk til kassen med Zelda i den ene hånden og en Wii i den andre. Det var ikke planlagt i det hele tatt, og strengt tatt hadde jeg ikke engang råd. Men Wii'en ble kjøpt inn, og jeg har aldri angret et sekund. Greit nok ble det en del nudler til middag resten av måneden, men det var helt klart verdt det.

 

Det hører med at xboksen endelig kom tilbake etter tre måneder til reparasjon, og selv om jeg hadde mye morro i Guitar Hero 3 og Mass Effect ble den ganske lite brukt helt til den knelte enda en gang. Wii'en derimot er i daglig bruk, og nå da xboksen knelte blir det nok gitar-spilling på Wii'en. Grafisk ser det kanskje ikke like bra ut, men hvem bryr seg når resten er så genialt? :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg liker inovative spill.. Så en wii for meg var akkuratt det jeg skulle ha... og, den første konsollen jeg kjøpte denne generasjonen.. Med sovepose såv jeg ute, og skaffet meg en tidlig.. Zelda var fantastisk.. Etter jeg var ferdig med det.. så angret jeg meg litt.. men, det var fordi det ikke fantes spill!

 

Nå som jeg har kommet tilbake, har jeg fått SMG og spilt det en god del.. og, det er helt fantastisk.. Og, angeren har forsvunnet helt fullstendig!! :)

Lenke til kommentar

Jeg har alltid likt nintendo, men jeg hadde aldri eid en spillkonsoll fra nintendo før, derfor ville jeg ha wii. Dessuten så reklamene som viste personer gjøre masse rart veldig lokkende ut. Jeg er fornøyd med konsollen, og spesielt spilla jeg har, men jeg synes at den har flere mangler, som for eksempel god internettstøtte.

Lenke til kommentar

Spillene selvfølgeligt!!!

Zelda, Super Mario Galaxy som jeg viste kom før Wiien ble utgitt, Mario Kart og Super Smash Bros Brawl, 4 store spill som er hovedgrunnen til jeg skaffa Wii til releasedagen ;)

Stod i kø 3 timer i sprutregn ved Elkjøp Giganten Forus :p

Sattan så kaldt det var der ute, men faen det var verdt det!!!

 

Jeg er storfornøyd med den som jeg er med 360 og PS3 samma att 360 min røyk idag, men heldigvis ingen storspill på lenge!

Lenke til kommentar

Twilight Princess. Såre enkelt. Er så innmari fan av den spilleserien. Samt at Gamecube var ikke interesang nok til å investere i (samt gammel) og jeg ville ha en ny konsoll med det nye Zelda spillet. Wii valget var enkelt.

 

Angrer ikke en dag på at jeg kjøpte hærligheten for jeg er Gameoman. Elsker å spille og med en Wii i huset har jeg passe med variasjon i samlingen min.

Lenke til kommentar

Satt oppe en kveld og så at jeg kunne få en wii inkludert metroid prime 3 for 2400kr inkludert frakt fra vgp. Et av mine bedre impulskjøp. Virtual Console var garantert og en av grunnene til at jeg trykket på buy-knappen. Vet man kan laste alt ned på emulatorer gratis, men jeg syntes det er digg å ha alt i en boks.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Kjøpte den på ren impuls for ett år siden, uten noen spesiell grunn. Anser det som ett bomkjøp i dag. Har ikke solgt den, Mario Galaxy var jo gøy, men det er det eneste spillet jeg har kjøpt til den siden januar i fjor...

Jeg vurderer å selge den, men foreløpig holder jeg på den i påvente av Okami, og jeg håper fortsatt på at det skal det komme noen interessante kvalitetspill til høsten.

Lenke til kommentar

jeg tenker å kjøpe en i dag, 360 ble akkurat send til service, og har lyst til å spille.

 

dette blir litt off topic, men kan noen være så hjelpsomme at de finner målene på kassa wii kommer i, eller bare forklare hvor stor den er? ikke noe pes å ta den på bussen i en pose og bære den en kilometere hjem fra buss plassen, eller?

 

edit: er den så liten som dete bildet bil ha det til? er wiien på boksen i 1-1 skala?

Nintendo_Wii_Console_boxed.jpg

Endret av datastol
Lenke til kommentar

Jeg har ikke mål på hvor stor boksen til Wii er. Men jeg hadde ingen problemer med å få den ned i en bærepose for så å bære den rundt halve Oslo sentrum i jakt på en butikk som hadde Zelda inne. Deretter var det T-banen hjem. Så jeg tror ikke at du skulle ha noen problemer med å få den med deg hjem. Jeg bar den langt mer enn en kilometer i hvert fall.

 

On topic: Jeg ble fristet til å kjøpe Wii på grunn av kontrollen som virket ganske spennende, samtidig som jeg var litt skeptisk til at det kunne være en gimmick. Til å begynne med så ble maskinen bare brukt innimellom. Selv om kontrollen var ganske artig, så oppdaget jeg ikke noen spill som jeg syntes brukte kontrollen skikkelig. Dette forandret seg med Resident Evil 4. I høst/vinter har den blitt brukt en god del, mest pga Super Mario og Metroid.

Lenke til kommentar

Twilig Princess var i hovudsak grunn nok til å rettferdigjøre kjøpet.Spillet var forsåvdit litt skuffende, men alt i alt hadde eg mange herlige timer her. Og det og ha ein grei avveklsing fra Xbox 360 gjorde godt, men dessverre var det sjeldent behov fra avveklsing fra sistnevnte da den fikk spill og goder i fleng.

 

Angrer vel egentlig ikkj ekjøpet i dag, ettersom det no har begynt å løsne litt på spillfronten der. No More Heroes er på vei i posten, og eg gleder meg kanskje litt for mye.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte min i februar ifjor. Jobber i elektrobutikk og da er det lett å bli fristet. Jeg hadde da gamle xbox som jeg aldri brukte (eller hadde brukt til noe særlig annet enn dvd) noen gang, og hadde egentlig ikke så mye interesse for spill. Syns spillene som kom var for like. Og siden kollegaen min var og er super nintendofan og jeg var det i gamle dager (hadde nintendo 8-bits) + at det så ut til å være noe helt nytt, kjøpte jeg wii. Har aldri angret siden.

 

 

Wii vekket spillinteressen i meg og i romjula kjøpte jeg meg også xbox 360. Idag er jeg hekta på Mass effect , samtidig som jeg også spiller zack and wiki som er dritkult.!

 

 

Alle burde kjøpe det spillet :new_woot:

Lenke til kommentar

Var vel mest Mario Galaxy som gjorde at jeg og samboeren kjøpte wii. Har også hatt en del morsomme stunder med Mario Party. Bortsett fra dette har ikke konsollen blitt brukt noe. Syns ikke utvalget av spill er noe spesielt bra. Bruker min PS3 mye mer! Blir nok å bruke Wii maskina mer når Mario Kart og Smash Bros kommer. :)

Endret av qweac
Lenke til kommentar

Ville spille Guitar Hero i romjula, og siden julepresangen til en kompis var forsinka, kjøpte jeg meg Wii, SMG og GH3. Hadde spilt det litt før, da to kompiser har, og syns det var ganske gøy. Angrer ikke i det hele tatt, men savner av og til en X360 eller PS3.

 

Spiller for tiden Prince of Persia: Rival Swords, GH3 og SMG mens jeg venter på Zack & Wiki skal komme i posten.

Lenke til kommentar

Jeg ville ha Zelda, Brawl, Metroid og Metal Slug Anthology. Det skal nevnes at jeg også eide en GameCube, så det føltes liksom litt som en selvfølgelighet at jeg kom til å kjøpe Wii. I tillegg virket Virtual Console veldig spennende. I ettertid viste Mario Galaxy seg å være en genistrek av et spill, selv om jeg ikke var så fokusert på det da jeg gikk til innkjøp (etter å ha ventet leeenge på at Elkjøp skulle få inn noen maskiner, så jeg kunne få brukt gavekortet mitt på 2500,-).

 

Så langt er jeg veldig fornøyd, og det forekommer meg at det bare blir enda bedre i år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...