Gå til innhold

Småprat om/rundt Age of Conan


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har nettopp startet forfra igjen, hva mener du med at levlingen er verre? Kan ikke huske at det er verre nå. Tortage gikk jo kjempe fort. Og jeg er rimelig sikker på veien mot 80 blir kjekkere denne gang, siden det er flere instancer og quest\områder nå.

 

Tillat meg å elaborere: (vegg med tekst i spoiler)

 

 

#1. Mobs angriper i packs, (pull 1 og flere fra helt ville distanser vil komme til for å hjelpe, mens andre like i nærheten står å klør seg i ræva) Med andre ord det er nesten umulig å pulle fordi du aldri vet hva som kommer etter deg. (Problem fra release.)

 

#2. Noen mobs har minions. Greit nok, men det er ikke kult når det er 2 mobs og hver har 3 minions. Gjerne kombinert med #1. (Problem fra release)

 

#3. Mobs gjør ulik skade, selv om de er på samme level (f.eks 2 level 58 castermobs tar deg lett, mens du spiser 5 level 58 melee mobs til frokost) (problem fra release, som de hevder er endret på)

 

#4. Spillet favoriserer caster-klasser. Hvis du virkelig vil cruise deg gjennom spillet velger du en caster klasse.

 

#5. Combosystemet. Jammen det er jo så genialt, sier du? NEI! Et spill som er å fokusert på slåssingen skal ikke ha en spiller som kun følger med på hotbaren sin og venter på at neste knapp på comboen skal bli grønn. TETRIS kan jeg faen meg spille offline.

 

#6. Tankesystemet er muligens det mest forvirrende og håpløse jeg har vært borti. Bom på en jævla combo og se gruppa di bli spist opp uten at du kan gjøre noe som helst. Jeg hadde tenkt å levle i instancer, men ga fort opp da det var umulig å lære seg å tanke i dette spillet. Spørre om hjelp var håpløst. Enten fordi du fikk 5 forskjellige svar fra 4 tanks, eller at du fikk tilbakemeldinger som "i never have problem tanking in an instance, l2p noob".

 

#7. Ingen theorycraft. Greit, det er noe synsing på forumet, men det er ingen som gidder å kjøre en eneste test når en ability eller combo blir endret på. Dette gjør at det er umulig å sette opp brukbare builds. Det at Funcom holder tilbake info gjør ikke saken enklere. (de har løftet litt på sløret, men det er fortsatt et stykke å gå.)

 

#8. "Green is the new grey" Økonomien er helt på jordet, og ingen innsats er blitt gjort for å endre dette. Crafting bortkastet tid.

 

#9. UI'en er håpløs. Mods til UI finnes ikke, eller de gjør bare vondt verre.

 

#10. Gear er fortsatt meningsløst, i hvertfall under levling. Kan ikke se at jeg ser forskjell på overlevelesevnen, skaden osv. Kan hende dette er annerledes på level 80, men det spiller ingen rolle da jeg har mistet all lyst til å spille dette spillet mer.

 

Kunne sikkert nevnt noe om AoC verdenen og hva jeg ikke liker med den, men jeg kjenner at det er på tide å la dette fare nå. Alle disse punktene er etter min mening saker som skulle ha vært fikset i fjor, men som fortsatt er et problem. Ser at mange er glade for nytt content, men gleden av dette blir borte når spillet har så mange mangler.

 

 

Fint du kommer med meninger, men må si jeg er helt uenig med deg bortsett fra nr 4. Tror du har tatt litt hardt i her, du wiper ikke om du bommer på en kombo mens du tanker. Ser ut som det er mangelen på erfaring som er problemet ditt her. Spiller tank selv og har ingen problemer med å tanke bosser. Eneste jeg kan klage på er at du ikke kan tanke flere mobs samtidig, men det løser du med å ha offtank.

Lenke til kommentar
#1. Mobs angriper i packs, (pull 1 og flere fra helt ville distanser vil komme til for å hjelpe, mens andre like i nærheten står å klør seg i ræva) Med andre ord det er nesten umulig å pulle fordi du aldri vet hva som kommer etter deg. (Problem fra release.)
AI-en i AoC har noe som kalles social aggro. Det skjer hovedsakelig på humanoid mobs. Man får gjerne 2-3 stk på seg, eller 4-5 hvis man er uforsiktig. Det er en utfordring, men jeg synes det gjør spillet interessant
#2. Noen mobs har minions. Greit nok, men det er ikke kult når det er 2 mobs og hver har 3 minions. Gjerne kombinert med #1. (Problem fra release)
Dette problemet har jeg såvidt vært borti, aldri nok til at det er et problem
#3. Mobs gjør ulik skade, selv om de er på samme level (f.eks 2 level 58 castermobs tar deg lett, mens du spiser 5 level 58 melee mobs til frokost) (problem fra release, som de hevder er endret på)
De har endret på skaden, men caster-mobs/ranged mobs er hakket verre enn melee
#4. Spillet favoriserer caster-klasser. Hvis du virkelig vil cruise deg gjennom spillet velger du en caster klasse.
Helt enig, men melee-klassene er morsomme å spille. Jeg har levelet opp en Bear Shaman og det finnes ikke så mange melee klasser som har det hardere. Kanskje Assassin.
#5. Combosystemet. Jammen det er jo så genialt, sier du? NEI! Et spill som er å fokusert på slåssingen skal ikke ha en spiller som kun følger med på hotbaren sin og venter på at neste knapp på comboen skal bli grønn. TETRIS kan jeg faen meg spille offline.
Litt enig, men de har gjort comboene kortere, så det er ikke så vanskelig akkurat.
#6. Tankesystemet er muligens det mest forvirrende og håpløse jeg har vært borti. Bom på en jævla combo og se gruppa di bli spist opp uten at du kan gjøre noe som helst. Jeg hadde tenkt å levle i instancer, men ga fort opp da det var umulig å lære seg å tanke i dette spillet. Spørre om hjelp var håpløst. Enten fordi du fikk 5 forskjellige svar fra 4 tanks, eller at du fikk tilbakemeldinger som "i never have problem tanking in an instance, l2p noob".
Jeg har raidet i et guild i 10 måneder nå, og det er kun de som ikke har tanket i det hele tatt som har store problemer. Det ble definitivt lettere i siste patchen hvor caster-damagen ble redusert ganske kraftig.
#7. Ingen theorycraft. Greit, det er noe synsing på forumet, men det er ingen som gidder å kjøre en eneste test når en ability eller combo blir endret på. Dette gjør at det er umulig å sette opp brukbare builds. Det at Funcom holder tilbake info gjør ikke saken enklere. (de har løftet litt på sløret, men det er fortsatt et stykke å gå.)
Umulig å sette opp bra builds var litt å ta i. Du får en build som er 80-90% ved å se hva andre gjør (mange som poster builds). Enig i at communitien rundt dette i AoC er litt liten. Infoen blir gjerne holdt på guild-level, så det kan lønne seg å finne seg et bra guild. ;)
#8. "Green is the new grey" Økonomien er helt på jordet, og ingen innsats er blitt gjort for å endre dette. Crafting bortkastet tid.
Det er MERKBAR forskjell på gear etter patch 1.05. All damage blir scalet utfra f.eks våpen damage, som igjen gjør at når det er 20% forskjell i damage på to våpen gjør det utslag. (20% mellom grønt og blått våpen f.eks)
#9. UI'en er håpløs. Mods til UI finnes ikke, eller de gjør bare vondt verre.
Dårligere UI enn WoW, men brukandes. Personlig bruker jeg en mod som gir meg litt flere knapper, ser ikke helt problemet her...
#10. Gear er fortsatt meningsløst, i hvertfall under levling. Kan ikke se at jeg ser forskjell på overlevelesevnen, skaden osv. Kan hende dette er annerledes på level 80, men det spiller ingen rolle da jeg har mistet all lyst til å spille dette spillet mer.
Dette er endret i patch 1.05, blått gear er merkbart bedre enn grønt gear. Raid-gear er vesentlig bedre enn blått gear igjen...
Kunne sikkert nevnt noe om AoC verdenen og hva jeg ikke liker med den, men jeg kjenner at det er på tide å la dette fare nå. Alle disse punktene er etter min mening saker som skulle ha vært fikset i fjor, men som fortsatt er et problem. Ser at mange er glade for nytt content, men gleden av dette blir borte når spillet har så mange mangler.
Lenke til kommentar
Når ble denne skrevet?

 

1,2,3,5,6,7,8,9,10 stemmer ikke med virkeligheten. 4 stemmer derimot veldig godt.

 

 

Jeg begynte å spille igjen dagen etter 1.05 kom ut, fordi jeg hadde hørt så mye bra om den patchen. Selv om det er endringer på papiret kan jeg ikke se at dette har noen innvirkning på spillopplevelsen (og frustrasjonen) Dette er egne observasjoner, og kanskje skulle jeg ha laget en film for å illustrere hva jeg mener.

Endret av Grimbo
Lenke til kommentar

Jeg sluttet å spille i høst grunnet mange av de problemene du nevner over, men bestemte meg for å gi spillet en ny sjanse i januar. Siden den tid har jeg ikke sett meg tilbake.

 

Det er kanskje ikke perfekt, men det er jaggu meg ikke noe dårlig spill med tanke på at det kun er et år gammelt. Problemet er at folk sammenligner det hele tiden med gullkalven WoW som er 5 år gammelt og justert og perfeksjonert til fingerspissene.

 

Finn deg et guild og gi spillet en sjanse (med åpent sinn), så vil du nok synes at det har blitt et ganske så fin-fint spill.

Hvis du ikke liker det, så er det bare å finne noe annet å spille (Starcraft II kommer sikkert ut til vinteren). :)

Lenke til kommentar

Jeg var i Black Castle i går for første gang, det gikk overraskende bra. Er level 29 TOS.

En ting jeg ikke helt skjønte var at noen ganger gikk jeg tom for mana med en gang og andre ganger kunne jeg både heale og gjøre skade uten noen mana problemer...

Det var og veldig uvant å ikke ha noe "threat-meter" eller "dps-meter".

Er og litt usikker på om jeg skal stå nærme "tanken" eller stå på litt avstand, og hva den egentlig rollen min er når det var en priest of mitra i gruppa mi...

Lenke til kommentar
Jeg var i Black Castle i går for første gang, det gikk overraskende bra. Er level 29 TOS.

En ting jeg ikke helt skjønte var at noen ganger gikk jeg tom for mana med en gang og andre ganger kunne jeg både heale og gjøre skade uten noen mana problemer...

Det var og veldig uvant å ikke ha noe "threat-meter" eller "dps-meter".

Er og litt usikker på om jeg skal stå nærme "tanken" eller stå på litt avstand, og hva den egentlig rollen min er når det var en priest of mitra i gruppa mi...

ToS er en hybrid healer/dps klasse.

 

En character kan kun ha en cone-heal gående på seg, så ingen grunn til å spam-caste den. "Big" healen kan en character få en av pr healer klasse pr minutt.

 

Du burde stå nærme tanken din, sånn at hvis du får aggro så trenger ikke tanken løpe så langt for å få tilbake aggro.

Lenke til kommentar

Conq er en tank (mest brukt til off-tanking).

 

De er gjerne veldig populære i raid ettersom de er eneste klassen som har battleressurection. Med riktig spec kan de også gjøre bra med damage, men etter patch 1.05 så skal de visstnok ikke være så bra...

 

ToS har til tider ligget på toppen av DPS-lista, så ikke rart du synes de gjør bra damage. Det er forresten vanlig at du får mana problemer som ToS. (Grunnen til at du ikke alltid går tom for manaen er at du sikkert har featet en ability som gjør heals billige å caste etter en av damage spellsa dine..)

Lenke til kommentar

Nå er healingen litt anderledes i AoC enn de fleste andre spill, healingen er for det meste to HoTs og en stor heal.

 

ToS er ikke lenger på toppen av DPS lista, men fortsatt høyt oppe. De gjorde forresten mest damage i en gruppe med 5 melee charactere fordi da kunne Storm Crown proc'e fra alle melee folka. Storm Crown ble nerfet til helvete i 1.05. ;)

 

ToS var forresten den healer klassen med dårligst survivability, så de var svært bra i PvP, men mot gode spillere var de ikke OP. De kill-steala noe jævelig da :D

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar
...

ToS var forresten den healer klassen med dårligst survivability, så de var svært bra i PvP, men mot gode spillere var de ikke OP. De kill-steala noe jævelig da :D

 

ToS ikke OP? Hvordan kan du si noe sånnt? :p En ToS kunne rulle ansiktet i tastaturet og fremdeles drepe en god motstander..

Lenke til kommentar
...

ToS var forresten den healer klassen med dårligst survivability, så de var svært bra i PvP, men mot gode spillere var de ikke OP. De kill-steala noe jævelig da :D

 

ToS ikke OP? Hvordan kan du si noe sånnt? :p En ToS kunne rulle ansiktet i tastaturet og fremdeles drepe en god motstander..

 

Jeg så en jævelig god ToS spiller mot en helt ok Ranger, og ToS-en hadde store problemer med å overleve mer enn de 10 første sekundene av kampen. Dette er noen måneder siden. I mellomtiden har vel ToS blitt kraftigere, og så blitt nerfet igjen.

 

Jeg var en middelmådig Bear Shaman og den samme Rangeren hadde ikke sjangs på å ta meg ut. Eneste grunnen til at han ikke gikk ned var at jeg var dårlig med CC-en min. ;)

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar
Conq er en tank (mest brukt til off-tanking).

 

De er gjerne veldig populære i raid ettersom de er eneste klassen som har battleressurection. Med riktig spec kan de også gjøre bra med damage, men etter patch 1.05 så skal de visstnok ikke være så bra...

 

ToS har til tider ligget på toppen av DPS-lista, så ikke rart du synes de gjør bra damage. Det er forresten vanlig at du får mana problemer som ToS. (Grunnen til at du ikke alltid går tom for manaen er at du sikkert har featet en ability som gjør heals billige å caste etter en av damage spellsa dine..)

Trodde Conq var DPS jeg :p Jaja, første MMO spillet mitt så er vel lov til å ta feil ^^

Siden jeg trodde conq var dps klasse har jeg da valgt at han skal gjøre mer skade i single player questene. Har dette mye å si? Innser nå at jeg kanskje skulle valgt noe annet =/

Lenke til kommentar

Tror nok det går bra. Conq som dual-wielder har hatt svært bra DPS i tidligere patcher, på linje med Barbarians, eller over, så du var nok ikke så veldig på jordet. ;)

 

En av de morsommere stundene jeg har hatt i AoC var første gangen jeg levelet opp til 80 med Bear Shamanen min. Teamet masse med en dual-wield conquerer, det var et veldig bra team. Han kunne være i frenzy stance hele tida. :)

 

Teamet litt med en conq i Onyx chambers og Atzel fortress, og så lenge han var speccet brute (tohåndsvåpen), så var tankingen bra. Dualwield speccet var han DPS i 10-20 sekunder i Frenzy stance og så tank i 10-20 sekunder i defensive stance når han fikk aggro. Det gikk stort sett bra. :D

Lenke til kommentar

Ja, da har jeg bestemt meg for å gi Age of Conan en ny sjangse til å imponere. Bestemte meg for å benytte meg av den 2 gratisuker-kampanjen de kjører. Har en Conq på level 40-ett eller annet, men tror kanskje jeg har lyst til å starte noe nytt - bare for å komme helt inn i spillet igjen. Litt usikker på hva jeg har lyst til å rolle, men jeg tror kanskje jeg har lyst til å prøve en DPS-caster.

Lenke til kommentar
Tror nok det går bra. Conq som dual-wielder har hatt svært bra DPS i tidligere patcher, på linje med Barbarians, eller over, så du var nok ikke så veldig på jordet. ;)

 

En av de morsommere stundene jeg har hatt i AoC var første gangen jeg levelet opp til 80 med Bear Shamanen min. Teamet masse med en dual-wield conquerer, det var et veldig bra team. Han kunne være i frenzy stance hele tida. :)

 

Teamet litt med en conq i Onyx chambers og Atzel fortress, og så lenge han var speccet brute (tohåndsvåpen), så var tankingen bra. Dualwield speccet var han DPS i 10-20 sekunder i Frenzy stance og så tank i 10-20 sekunder i defensive stance når han fikk aggro. Det gikk stort sett bra. :D

Hva er best mellom dual wield og 2h for en conq da? Har aldri funnet meg tilrette med noen av dem. Foreløpig skifter jeg mellom begge i kamp for å lirke av forskjellige combos :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...