Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-127711

Hvordan kan jeg få en hel side til å være svart i HTML? Og er det mulig å få til at bildelinker forstørres når man tar musa over?

Lenke til kommentar

Apropos diskusjonen om de mange mer eller mindre gledelige sidene ved Flash som har blusset opp etter iPad-lanseringen; trykket på en link til en eller annen nettavis i dag, med ClickToFlash var bildet under alt jeg så:

post-139385-1267834348,0875_thumb.png

 

John Gruber (Daring Fireball) skrev en artikkel om fulltekst RSS-feeds og deres effekter i dag, å pøse på med Flash-reklame blir ekstremversjonen for min del; nettsider uten en ordentlig RSS-feed kan det i alle fall hende jeg dropper innom ved en tilfeldighet – denne nettavisen forsvant jeg fra selv om jeg aktivt hadde gått inn for å komme dit.

Lenke til kommentar

Ble kanskje litt dårlig forklart, men ja, det er det jeg mener. Er slitsomt å måtte åpne så mange filer når man jobber med store mengder filer samtidig. Er på jakt etter noe ala Textmate som bildet under viser. Det jeg mener med dokumenttre er mappevisningen til venstre.

 

post-80766-1267972769,0238_thumb.png

Lenke til kommentar

Ble kanskje litt dårlig forklart, men ja, det er det jeg mener. Er slitsomt å måtte åpne så mange filer når man jobber med store mengder filer samtidig. Er på jakt etter noe ala Textmate som bildet under viser. Det jeg mener med dokumenttre er mappevisningen til venstre.

Hvor har du funnet det bildet der av TextMate? Det ser ikke slik ut her, så lurer på om du har funnet en eller annen spennende ny versjon? :p

 

Det finnes hopetall av editorer der ute som støtter dette; WebIDE (WebStorm), Aptana Studio og Intype er noen :)

Lenke til kommentar

Takk. Fant forresten ut at Notepad++ faktisk har en slik funksjon den også, men den var godt gjemt. Screenshottet var et av de første treffene på google med søkeord "textmate".

 

Også et spm: Er det noen som helst forskjell på disse css-selectorne? "ul#menu" og "#menu ul"?

Lenke til kommentar
Også et spm: Er det noen som helst forskjell på disse css-selectorne? "ul#menu" og "#menu ul"?

Ja

 

#menu ul peker til en ul inne i #menu

 

<ul id="menu">
<li>Hovedpunkt1
<ul class="submenu">
<li>Underpunkt1</li>
<li>Underpunkt2</li>
</ul></li>
<li>Hovedpunkt2</li>
<li>Hovedp....

 

her blir #menu ul {} det samme som ul#menu ul.submenu{}

Endret av Garreth
Lenke til kommentar

Ble kanskje litt dårlig forklart, men ja, det er det jeg mener. Er slitsomt å måtte åpne så mange filer når man jobber med store mengder filer samtidig. Er på jakt etter noe ala Textmate som bildet under viser. Det jeg mener med dokumenttre er mappevisningen til venstre.

 

post-80766-1267972769,0238_thumb.png

 

hva er galt med textmate? eller trenger du én til windows?

Lenke til kommentar

Hei, kjapt spørsmål:

Jeg får en rar bug med bakgrunnsbilde på en div. Det skal være en stor hvit boks som har et bakgrunnsbilde som marg på høyre side, men bakgrunnsbildet får noen rare pixel-bugs helt øverst. De reagerer også på mouseover. Jeg synes dette er veldig rart ettersom det ikke er noe innhold i boksen som tilsier at det skal skje noe rart med bakgrunnsbildet. Slik ser det ut:

 

http://project.uia.no/users/oyvink08/bug.jpg

 

Med mindre det er noe feil med skjermen min så er det en slags linje helt øverst i det grønne feltet som er litt lysere enn resten, men den er ikke jevn/konstant, den har mellomrom, prikker osv. Når jeg peker akkurat på den 1px høye "linjen" så flytter noen av pikslene på seg, og den blir også litt større noen steder.

 

Noen som vet hva dette er?

Endret av g0mpen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...