Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, har laget ett nettsted i forbindelse med fotball-vm. Rent teknisk er jeg fornøyd med siden, tror den skal validere, utf-8, gzipping av alt ikke binært innhold, lettvekter, og ikke alt for mange filer involvert(dvs få http-requests).

 

Siden er kodet i xhtml, men forhandler med nettleser om hvilken standard som skal benyttes når sidene presenteres til brukeren. Hovedsakelig får IE html 4.01, og alle andre får xhtml. Dersom siden presenteres i xhmlt serveres den som application/xhtml+xml.

 

Jeg er opptatt av teknologi og har prøvd å leke meg litt med css3 og svg på denne siden.

 

Jeg er altså utvikler og ikke designer, så derfor har siden et potensiale for å bli forbedret visuelt.

 

Domenet er sør-afrika.no. I flere søkemotorer så listes dette domenet som xn--sr-afrika-l8a.no. Dette er en mindre pen adresse, og jeg forstår godt personer som unngår et slikt domene. Har også problemer med å sjekke pagerank, samt få google-analytics til å fungere smooth. Er det noen andre som har erfaringer med et domenenavn som inneholder æ, ø eller å?

 

Jeg tar gjerne imot kritikk på siden. Kritikk på ting i internet explorer vil bli mest sansynlig bli ignorert. Dette er et hobby/referanse prosjekt med fokus på teknologi. Har kodet med tanke på standarder, og ikke nettlesere.

 

http://sør-afrika.no

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Hva er den enkleste måten å lage sitt eget design i Wordpress? Har god peiling på HTMl og CSS, men lite peiling på PHP. Det skal være en svært enkel side så burde ikke være noe hokkus pokkus.. :)

Lenke til kommentar

Hei folkens! Har et kjapt spørsmål om HTML5. Er det meningen at vi skal anvende CSS på <header>, <footer> osv. som om det var <div class="header">, <div class="footer"> osv. (kanskje eksplisitt spesifisere "display: block;") eller er disse tag-ene rent semantiske og skal ikke røres av CSS?

 

Hvis førstnevnte: Er det noen browsere som påstår å støtte HTML5 som har problemer med dette?

Endret av Øsse
Lenke til kommentar

Hei folkens! Har et kjapt spørsmål om HTML5. Er det meningen at vi skal anvende CSS på <header>, <footer> osv. som om det var <div class="header">, <div class="footer"> osv. (kanskje eksplisitt spesifisere "display: block;") eller er disse tag-ene rent semantiske og skal ikke røres av CSS?

 

Hvis førstnevnte: Er det noen browsere som påstår å støtte HTML5 som har problemer med dette?

1. Det er semantiske elementer

2. De skal ha css

3. Du trenger nok ikke sette display: block på blocklevel elementer som header, footer, og aside.

 

IE har vel noe problemer med html5, men kan løses med noe js mener jeg å huske.

Lenke til kommentar

Hello allmighty designers!

Nå aner ikke jeg om dette er rett tråd eller forum for å spørre om dette, så moderator kan enten slette eller flytte meg.

Min mor er kunstner og driver med maleri, samt har en elendig hjemmeside. Hun ønsker å friske den opp, så jeg lurer på om det er noen av dere som vet av noen som gjør dette for en billig penge?

På forhånd takk. :)

Endret av k_flaathe
Lenke til kommentar

Hello allmighty designers!

Nå aner ikke jeg om dette er rett tråd eller forum for å spørre om dette, så moderator kan enten slette eller flytte meg.

Min mor er kunstner og driver med maleri, samt har en elendig hjemmeside. Hun ønsker å friske den opp, så jeg lurer på om det er noen av dere som vet av noen som gjør dette for en billig penge?

På forhånd takk. :)

 

Kjenner du noen som har gått medier og kommunikasjon eller lignende?

Synd det er ferie nå, hvis ikke hadde det sikkert gådd ant å fådd en elevbedrift til å gjøre dette.. Googla litt og fant noe som heter "Billig Hjemmeside", 2 studenter som driver.. Sikkert bra nok for moren din :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tja, vann over hodet vil jeg ikke påstå vi tok oss, men det var vel diverse skole, jobb og litt mangel på innhold, samt kvalifiserte skribenter som gjorde at det ble lagt på is. Men jeg må innrømme at det hadde vært gøy å innvolvere seg i noe slikt noe igjen, men det spørs om vi får det til nå heller da. Men gøy hadde det vært :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Kan denne siden være til nytte for deg dsbilling?

 

Edit: Fant en annen side som muligens kan være mer aktuell.

http://www.perbang.dk/rgb/

Skriv inn NCS fargenavn i boksen Color Search til høyre. Klikker du så på hex-verdien i resultatet så får du opp et hav med konverteringsmuligheter, inkludert RGB og CMYK.

 

Har imidlertid ingen formening om påliteligheten til disse verktøyene så du får prøve de litt ut og se om de er brukbare. :)

Endret av BlueBench
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...