Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva mener dere om denne siden?

http://acer.paladinaltctrl.operaunite.com/...tent/index.html

 

 

Har ikke lagt til alt av innhold enda, men er den greit oversiktlig? Noe dere ville gjort annerledes?

 

 

Tekstene er noe jeg bare har rabla ned for å få noe innhold. Siden er noe jeg lager i forbindelse med en mappeinnlevering, så den skal ikke være permanent, mer for å vise frem hva vi kan av det vi har gjennomgått i forelesningene.

Lenke til kommentar

Sånn blir det iallfall i Python, men da må du kjøre var.split(', ') (er vel explode(', ', $string) i PHP-verdenen) på HTMLen først.

 

import re
var = '<A HREF="/d/person/horowitz_paul.html">Paul Horowitz</A>'
pattern = re.compile('<a href="?([^\s^"]+)">(.+)</a>', re.IGNORECASE)
print pattern.findall(var)[0][1]
Out: Paul Horowitz

 

 

…men seriøst, man parser ikkje HTML/XML med regex.

I Python-verdenen har du BeautifulSoup og ElementTree, fins heilt sikkert noko lignande til alle andre språk.

from BeautifulSoup import BeautifulSoup
html = '<A HREF="/d/person/horowitz_paul.html">Paul Horowitz</A>, <A HREF="/d/person/hill_winfield.html">Winfield Hill</A>'
html = BeautifulSoup(html)
for elm in html.findall('a', {'href': True}):
  print elm.contents.pop()

Lenke til kommentar

Jeg har rotet meg opp i en Informasjonsteknologi 2-eksamen (hah) i morgen, og siden jeg har vært ute av utviklingsgamet i sånn ca to år er det naturligvis et par-tre ting som ikke er helt på stell. Dessuten virker det som om vi må lage en hjemmeside med lydeffekter. Herlig.

 

Uansett, hva er for tiden de anerkjente måtene å:

* legge til bakgrunnslyd

* vise filmklipp uten å bruke flash (hadde ikke ALA en artikkel for et år tilbake ellerno?)

* gi muligheten til å spille av et enkelt lydklipp

 

Databasebruk i PHP5 med PDO virker forøvrig ganske kos, men det virker veldig lite utbredt, og jeg har vanskelig med å finne informasjon på internetten annet enn PHP-manualen. Er det noen spesiell grunn til det?

Lenke til kommentar
Jeg har rotet meg opp i en Informasjonsteknologi 2-eksamen (hah) i morgen, og siden jeg har vært ute av utviklingsgamet i sånn ca to år er det naturligvis et par-tre ting som ikke er helt på stell. Dessuten virker det som om vi må lage en hjemmeside med lydeffekter. Herlig.

 

Uansett, hva er for tiden de anerkjente måtene å:

* legge til bakgrunnslyd

* vise filmklipp uten å bruke flash (hadde ikke ALA en artikkel for et år tilbake ellerno?)

* gi muligheten til å spille av et enkelt lydklipp

 

Databasebruk i PHP5 med PDO virker forøvrig ganske kos, men det virker veldig lite utbredt, og jeg har vanskelig med å finne informasjon på internetten annet enn PHP-manualen. Er det noen spesiell grunn til det?

Skal man spille av lyd/video må man vel bruke <object> og satse på at han som prøver å ser på siden har en nettleser-plugin som støtter det.

 

I HTML5 kommer det masse morsomme saker som fikser det da :)

Lenke til kommentar
Jeg har rotet meg opp i en Informasjonsteknologi 2-eksamen (hah) i morgen, og siden jeg har vært ute av utviklingsgamet i sånn ca to år er det naturligvis et par-tre ting som ikke er helt på stell. Dessuten virker det som om vi må lage en hjemmeside med lydeffekter. Herlig.

 

Uansett, hva er for tiden de anerkjente måtene å:

* legge til bakgrunnslyd

* vise filmklipp uten å bruke flash (hadde ikke ALA en artikkel for et år tilbake ellerno?)

* gi muligheten til å spille av et enkelt lydklipp

 

Databasebruk i PHP5 med PDO virker forøvrig ganske kos, men det virker veldig lite utbredt, og jeg har vanskelig med å finne informasjon på internetten annet enn PHP-manualen. Er det noen spesiell grunn til det?

 

Denne siden tar for seg embedding (valid html 4.01 strict-kode) av forskjellige formater, tipper du kan bruke en av dem til video- og lydklipp.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Gidder ikke å åpne en ny tråd, så spør bare her:

 

Jeg holder på med lynda.com sin tutorial om html, og har holdt på en Dreamveaver en stund nå, og når jeg skriver "<font face="sans-serif"> f.eks (noe som har med font å gjøre) så får jeg opp en boks som spør meg om jeg skal bytte typen på dokumentet. Trykker jeg ja så får jeg mulighet til å velge mellom flere documenttyper, bl.a PHP og ASP JavaScript. Hvordan kan jeg få denne til å ikke komme opp hvor gang jeg refresher i Dreamveaver?

Lenke til kommentar
Gidder ikke å åpne en ny tråd, så spør bare her:

 

Jeg holder på med lynda.com sin tutorial om html, og har holdt på en Dreamveaver en stund nå, og når jeg skriver "<font face="sans-serif"> f.eks (noe som har med font å gjøre) så får jeg opp en boks som spør meg om jeg skal bytte typen på dokumentet. Trykker jeg ja så får jeg mulighet til å velge mellom flere documenttyper, bl.a PHP og ASP JavaScript. Hvordan kan jeg få denne til å ikke komme opp hvor gang jeg refresher i Dreamveaver?

 

Dersom du lærer å bruke <font>-tags på lynda.com, anbefalar eg deg å gå til http://w3schools.org eller http://htmldog.com i staden for å lære deg HTML og CSS. <font> var avleggs for mange år sidan. Mange.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...