Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Langt i fra, de kan være utdatert. De fleste teorier rundt hvordan søkemotorer virker og om semantikk er faktisk relativt gamle. Det som blir utdatert er typisk "hands-on" litteratur knyttet til helt spesifikke løsninger og teknologier.

 

Faktisk så sitter jeg med noe av det første Google publiserte om SEO, og det er til 90 % gyldig i dag også.

Lenke til kommentar
Langt i fra, de kan være utdatert. De fleste teorier rundt hvordan søkemotorer virker og om semantikk er faktisk relativt gamle. Det som blir utdatert er typisk "hands-on" litteratur knyttet til helt spesifikke løsninger og teknologier.

 

Faktisk så sitter jeg med noe av det første Google publiserte om SEO, og det er til 90 % gyldig i dag også.

Du forstår hva jeg mener.

Ofte finner du bedre informasjon på nett enn i lærebøker.

Men man må naturligvis være veldig kritisk på kildene sine.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Jeg har planer om å sette opp en web-side med en enkel publiseringsløsning og tenker at en eller annen for for CMS blir vel den letteste måten å gjøre dette på. Har sett litt på Wordpress, men det det ser ut til å være vanskelig å lage sitt eget tema, så hva mener dere? Hvilke CMS er enkle å tilpasse til eget design? :)

Lenke til kommentar

Har en mappeoppgave hvor jeg skal lage en webside.

 

Jeg sliter med å velge et tema for siden. Tankene har vært innom en norsk spillside for ett eller annet spill, en norsk side om en artist og til nøds en side om meg selv, bare for å ha noe å fylle ut siden med om jeg ikke finner på noe bedre.

 

Om jeg velger å skrive om en artist burde jeg jo slenge opp noen bilder, men jeg er usikker på hvor greit det egentlig er. Det er vel gjerne slik at det ikke bare er å bruke bilder som ligger på nett sånn uten videre. I tillegg skal siden ha tre videoer.

 

Om jeg skriver om et spill så kan jeg ta bilder og videoer selv. Her er jeg i grunn litt redd for hvor seriøs siden vil bli vurdert. Jeg går ut i fra at bilder og videoer jeg tar av et spill er greit å bruke uten å prate med utvikler/utgiver av spillet.

 

 

Noen som har tips eller andre innspill?

Endret av Alt-Ctrl
Lenke til kommentar

Det Haraldson skriver er helt riktig.

 

Steinmann: Det står i oppgaven at innholdet skal være reelt, spesielt bruken av Lorem ipsum er frabedt.

 

 

Tror jeg bare går for en side om et eller annet spill, så slipper jeg å tenke på opphavsrett med tanke på bilder og videoer.

 

Regner med at jeg kan bruke bilder og videoer jeg selv har tatt inne i et spill uten å tenke på opphavsrett? Er litt usikker siden jeg drar nytte av andre sitt åndsverk for å ta disse bildene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...