Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan gikk det egentlig med Ruby on Rails? Folk misjonerte omtrent for det for noen år siden, og siden har jeg hørt ganske lite. Leser at blant annet Twitter bruker RoR. Men det ble tydeligvis aldri det nye, store.

Tror det er mange som leker med det og bruker det. Har en fanboy på jobben.

Men de har sluttet å skrive RoR fra hustakene, noe jeg setter pris på.

 

Tror PHP alltid vil være mest utbredt, men må si jeg stadig foretrekker python.

 

Kanskje vi skulle hatt en Webkafe wave?

Endret av Steinmann
Lenke til kommentar
Bollingmo lovet å fikse meg en invite på fylla i helgen, men selv etter purring tidligere i dag sitter jeg fremdeles uten Wave-konto. Føler meg glemt og alene :(

Tar ofte noen dager før man får den, går manuelt, jeg kan sikkert fikse en til deg om du spør veldig pent..

 

Jeg og Larvis koser oss veldig alene i bølgekafeen btw :D

Endret av Steinmann
Lenke til kommentar

Da så, Tor er tilgitt :p Haster ikke sånn voldsomt, begynte bare å bli litt nysgjerrig på hvordan det står til.

 

Jeg skal forøvrig ta eksamen i Informasjonsteknologi 1 og 2 etter å ha vært borte fra programmering og slikt i sikkert nærmere to år. Tullefag, er jo klin umulig å få oversikt over hva som faktisk forsøkes å læres bort. Men hva gjør man vel ikke for å grafse til seg noen ekstra realfagspoeng.

Endret av PT
Lenke til kommentar
Tanken på en server skrevet i JavaScript er rimelig abstrakt i mitt hode, må jeg innrømme! Hehe.

Enig. Kult som proof of consept, men stopper liksom der.

Kvifor? Viss du klarer å droppe tankesettet om at JavaScript er eit språk for klientsida gir det jo god meining. Greitt nok, dei fleste JavaScript-baserte rammeverk ute på markedet pr. i dag har eit direkte fattig bibliotek (iallfall viss du samanlikner det med "batteries included" Python), men det kjem til å endre seg. Ytelsesmessig gir det desidert meining, etter at Google lanserte V8-motoren. Den er ubeskrivelig kjapp!

Bygger du ein "viable" (norsk?) serverside-versjon av JS på V8 vil det etter all sannsynligheit være ca. 10x raskare enn Ruby 1.8, og 5x raskare enn [C]Python. V8 er faktisk den nest raskaste virtuelle maskina for dynamiske språk: jfr. Shootout

 

Kaster ut ein liten spådom: Om 7-10 år er JavaScript eit mykje brukt språk i backend. PHP har mista mykje markedsandel pga. store ueiningar rundt kor språket skal gå vidare.

 

…no må eg finne senga (igjen), har endelig fått ferdig eit arbeidsflytdiagram med rundt 70 steg. Jippi… :)

Endret av Henrik Lied
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...