Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

QOTSA - I'm Designer. :cool:

 

Neida, men dei få gangane PS må brukast blir det gjort på iMac-en. MacBook-en er rett og slett alt for treig (sjølv om det er [den forrige] toppmodellen). Får vel ein MBP i posten om ei veke eller to, så da blir nok iMac-en obsolete.

Endret av Henrik Lied
Lenke til kommentar
Bare lurer, hvilke maskiner bruker dere til designing/koding? Jeg benytter en Lenovo Thinkpad og en halvgammel Dellmaskin.

Koder for det meste, bruker en HP Pavillion dv6000 med Vista hjemme og en selvsnekret workstation med to 2x19" og Ubuntu på kontoret. Koding skjer hovedsakelig i IntelliJ IDEA, og det lille jeg gjør av billedbehandling skjer i the Gimp.

Lenke til kommentar
Er det ingen som bruker layer comps i photoshop? En comp for hver underside f.eks. Det er det mest geniale siden oppskåret brød, yo!

 

Brukt det siden det kom, kom vel i Photoshop CS om jeg ikke husker feil. Sammen med gruppering av lag blir det ekstremt mye enklere å håndtere ulike sider, versjoner og justeringer på design. Og ikke minst skifte i mellom de raskt, uten å måtte huske hvilke lag som skal slås av/på.

Lenke til kommentar
Går ikke an å komme med noen raske ord om hvordan det fungerer da? Har aldri hatt behovet for Layer Comps, men det kan jo ha sitt utspring i uvitenhet...

 

Kort eksempel:

Du har ulike kombinasjoner av av/påslåtte lag/grupper av lag for å vise ulike versjoner (f.eks ulike bakgrunner), ulike sider etc. Hver av disse kombinasjonene kan du da lagre som en Layer Comps.

 

Så i stedet for å endre hvilke lag som er slått av/på for å skifte versjon/side skifter du bare Layer Comps, og aktive lag endres direkte.

 

Klart man oppnår en god del av det samme ved bruk av laggrupper, men fleksibiliteten er langt større, i og med at man kan lage Comps som ikke er begrenset av hvordan man har gruppert lagene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...