Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dere har jo et poeng med at SEO kan ha med struktur og hierarki å gjøre, men SEO er ikke akkurat det mest grunnleggende innen webdesign. Det aller meste av SEO vil jo være gitt av CMS-et og koden, ting som er langt utenfor elevenes rekkevidde. Jeg skjønner ikke hvorfor det skal brukes tid på SEO spesielt i det hele tatt.

 

Klart at en god del SEO gjøres gjennom kode, markup etc. Men det hjelper ikke med et søkevennlig CMS eller god semantisk kode dersom selve "copywritinga sucks".

 

En artikkel på hw.no om bruken av søkeord i teksten. Du vil ellers finne en mengde artikler på nett og bøker om SEO writing. F.eks bare det å tenke hvordan du skal formulere tittel på en artikkel, bruk av mellomoverskrifter, ingresser, titler og alt-tekst på bilder. Formulere det i forhold til hva man tror, eller vet potensielle kunder søker på.

Lenke til kommentar

Når det er lengre tekster og serif som gjelder så er nok Georgia det beste valget. I motsetning til Times New Roman og Garamond (som praktiskt talt er alternativene) så er Georgia spesielt designet for skjermer (kan nevne at Verdana også er det). Tekst burde egentlig aldri være over 55-75 characters i bredden siden det minsker lesligheten. Personlig fortrekker jeg rundt 165% linjeavstand, rundt 14px er greit og om det er hvit bakgrunn så passer en mørkegrå farge veldig godt, feks. #333. Dersom teksten din må fylle et viss horisontalt rom kan du jo vurdere kolonne oppsett. Litt mer styr, men godt verdt det.

Lenke til kommentar
Jo, jeg vet om dette, men jeg begynte å lure på om CSS2 hadde skjulte kkolonnefunksjonaliteter, da jeg ikke synes det er særlig lurt å oppfordre til å benytte CSS3 ennå... :)

Nja, I den artiklen har du faktisk en Javascript løsning som er ganske grei. :)

Lenke til kommentar

Takketakk. :)

 

Jeg lurer på om det lønner seg, eller om det er en ulempe å vise prisene på siden. Jeg tenker, dersom man ikke har det, må kunden ta kontakt og man kan lettere skape en dialog. Men det kan også hende at kunden går til nestemann, ettersom informasjonen ikke er tilstrekkelig, osv. Innvendinger?

Lenke til kommentar

Jeg ville hatt priser på siden, men du kan passe på å plassere en "Dersom det er noe du lurer på, er det bare å ta kontakt med oss"-lenke eller tilsvarende i nærheten av prisene for å redusere terskelen potensielle kunder evt. måtte ha for å ta kontakt.

 

Edit: det gjelder bare eventuelle pakkeløsninger. Som andre har påpekt under meg, er timespriser og dermed priser for komplette oppdrag en helt annen greie.

Endret av G2Petter
Lenke til kommentar

Offentliggjøring priser på denne typen tjeneste lager ofte en forventning om hva prisen blir, og da ett hvert oppdrag er relativt unikt, vil prisen aldri kunne reflekteres på en rett måte. Forventningen ti en pris kan fort medføre enten at man mister kunden når man begynner å sette endelig pris, eller blir presset til å prise et oppdrag for lavt.

 

Timepriser er i utgangspunktet lite relevant, da lav timespris ikke nødvendigvis betyr lavest pris på et oppdrag. Dette vil ofte variere, noe jeg erfarte som storinnkjøper av konsulenttjenester for noen år siden.

 

Velger man å selge definerte pakkeløsninger, så kan disse prises og publiseres.

 

Ellers er jeg så bastant at jeg hevder at de kundene som bare er opptatt av pris, de vil man ikke ha. De er bare opptatt av en billigst mulig løsning og intet ettersalg. Ettersalg er utrolig viktig i denne bransjen, ofte mer penger i dette enn i førstesalget.

 

Timespris har intet med størrelse på foretaket å gjøre. Bruk timesrate til å gi et fasttilbud med eventuell en rabatt. Og vær nøye på hva som inngår og hva som timeregnes utenom.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...