Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Feite folk kan skylde på seg selv*Les førstepost*!


Nymph

Anbefalte innlegg

Men litt mer ontopic:

 

Jeg vil tro at hvis alle hadde nok motivasjon, så hadde vi ikke hatt feite folk.

 

En liten del viljestyrke også, evnen til å fullføre. Det skal ikke mye viljestyrken til for å forandre fysikken sin.

 

Det kommer vel helt an på hvor landet ligger når man starter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg inviterer synserne til å synse litt i praksis og forventer ingen personlig trener i det heletatt. Hvor vil du med dette?

 

Minner deg på din tidligere post...

 

Jeg har ei pulsklokke for overvåkning, jeg har medlemskap på Spenst med alle muligheter det fører med seg, jeg har god tid og jeg har råd til maten som trengs. Mine matvaner og mine treningsvaner stilles til deres disposisjon. Vi lager en "worklog" og så slanker vi meg. Make me fit. Kosthold og treningsprogram, jeg lover å følge alt slavisk. Eneste forutsetning er at du/dere også følger dette opp til nødvendig grad.

 

Finnes det noen som tar utfordringen?

 

Hvor vil du med dette?!

Lenke til kommentar

Det er ikke noe galt i det hele tatt, men denne tråden handler ikke om at vi skal hjelpe hvem det måtte være å slanke seg, gjør den vel?

Når det gjelder Bjørnar så har han jo alle hjelpemiddlene tilgjengelig, det er vel bare å slanke i vei... Eller hva?

Jeg tviler på at det er manglende oppfølging fra en anonym forum-bruker som holder ham tilbake.

Lenke til kommentar
...

Hvor vil du med dette?!

 

Om du leser posten du henviser til en gang til, så ser du følgende:

 

...

Til de som vil synse og/eller som mener de har fasiten i en eller annen form; her er en helt seriøs utfordring (dog helt OT):

...

 

Her er muligheten übersynserne har hatt våte drømmer om, eller kanskje ikke? Tross at mange skal mene mye om dette er det ingen til nå som har villet sette teoriene sine ut i praksis.

 

oldboy: Han vil da bare ha hjelp. Er det noe galt i det?

Og siden mange framstår som eksperter her, så må da dette være den ideelle plassen å spørre. :p

 

Right on. My point exactly. ;)

 

Det er ikke noe galt i det hele tatt, men denne tråden handler ikke om at vi skal hjelpe hvem det måtte være å slanke seg, gjør den vel?

Når det gjelder Bjørnar så har han jo alle hjelpemiddlene tilgjengelig, det er vel bare å slanke i vei... Eller hva?

Jeg tviler på at det er manglende oppfølging fra en anonym forum-bruker som holder ham tilbake.

 

Bjørnar slanker i vei han, null problem. Når det kommer til den anonyme forumbrukeren så er poenget mitt at han/hun på død og liv skal ha noe å si om "feite folks" treningsvaner, matvaner osv, og det er det som er i ferd med å bli poenget med denne tråden. Jeg er hardhudet og tar sånt pissprat med stor ro, men det finnes trolig mennesker som kan henge seg opp i uheldig synsing og som kan la tanketom brainfarting gå innpå seg. Det syns jeg er uheldig, og det håper jeg vi kan være enige om. Så håper jeg du ser at utfordringen var til akkurat de som synser litt mer enn nødvendig, og at poenget er at ingen av de melder seg.

Lenke til kommentar
..men det finnes trolig mennesker som kan henge seg opp i uheldig synsing og som kan la tanketom brainfarting gå innpå seg. Det syns jeg er uheldig, og det håper jeg vi kan være enige om. Så håper jeg du ser at utfordringen var til akkurat de som synser litt mer enn nødvendig, og at poenget er at ingen av de melder seg.

 

Er litt uenig, jeg mener at det bør påvirke folk å lese hva andre mener. Det jeg mener er at folk som ser på seg selv som "feit", og bare sitter hjemme og synes syns på seg selv bør ta et oppgjør med seg selv. Om en person ikke klarer å bestemme seg for og gjøre noe med livsstilen sin, hvem kan da?

Lenke til kommentar

Og det er helt greit. Man skal kunne si hva man mener uten av noen folk skal ta seg nær av det. Men jeg mener at uheldige/flåesete uttalselser i form av råd eller påstått "fasit/fakta" i en slik diskusjon som dette kan vende hele diskusjonen mer mot ødeleggelse enn hjelp, og da holder ihvertfall jeg naturlig igjen på ukvalifisert synsing.

 

Vi er nok ikke så uenige, men man kan ikke være enige om alt! :)

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg ber de som uttaler seg på generelt uvitende grunnlag, det være seg alle uttaleser som i hodet begynner med "jeg tror at", "jeg mener at" e.l., og de som uttaler seg på potensielt mangelfult grunnlag (eksempelvis de som har en nyervervet psykologibok i bokhylla) til å trå varsomt i diskusjoner som denne. La oss ikke synse så mye rundt hva som faktisk, selvforskyldt eller ei, er en uheldig skjebne for noen mennesker.

 

Til de som vil synse og/eller som mener de har fasiten i en eller annen form; her er en helt seriøs utfordring (dog helt OT):

 

Meg:

Alder: 22 år

Høye: 191 cm

Vekt: 119 kg

Midjemål: 114 cm

 

Jeg har ei pulsklokke for overvåkning, jeg har medlemskap på Spenst med alle muligheter det fører med seg, jeg har god tid og jeg har råd til maten som trengs. Mine matvaner og mine treningsvaner stilles til deres disposisjon. Vi lager en "worklog" og så slanker vi meg. Make me fit. Kosthold og treningsprogram, jeg lover å følge alt slavisk. Eneste forutsetning er at du/dere også følger dette opp til nødvendig grad.

 

 

Finnes det noen som tar utfordringen?

 

Synd du ikke var seriøs da! :p

Har fundert litt på å lage en "slanke megselv tråd" faktisk.

Men det er jo MYE lettere å slanke noen andre,da slipper jo jeg å gjøre selve jobben. :roll:

Lenke til kommentar

Jeg tror det finnes to typer feite folk: Den ene typen har seg selv å skylde. De spiser mye fet mat, trener ikke, er late osv. Den andre typen har f. eks. lav forbrenning ellr andre egenskaper som gjør at de legger på seg lettere.

 

Jeg tror jeg har veldig høy forbrenning, for jeg kan spise hva det skal være, og jeg legger ikke på meg et gram. Jeg trener ikke, er ikke aktiv, men likevel holder jeg meg like tynn uansett. Jeg er nå 16 år, nesten 17, og veier 50 kilo.

Lenke til kommentar

Man bør tilpasse kostholdet ettersom hva slags forbrenning man har.

 

Forbrenner man mye, kan man spise mye uten å legge på seg. Forbrenner man lite bør man tenke på det, sånn er det bare. Hvis man vil være overvektig og ikke har noen problemer med det så er det greit for meg. Har ikke noe i mot det. Men når man er overvektig og klager på at man ikke er tynnere uten å gjøre noe med det, da reagerer jeg. Det er hard trening og kosthold som gjelder da, er ikke alle som vet at de må presse seg selv. Sikkert ikke lett, men det er det som er mest effektivt.

 

Dama til kompis var moderat i kroppstørrelse før. Venninnen hennes er enorm. Nå de siste årene etter at de begynte å henge mer sammen, skøyt både dama til kompis og venninnene hennes ut. De alle klager på at de har dårlig stoffskifte og at de ikke klarer å gå ned i vekt, mens de sitter og krangler om potetgullposen. Er til å bli irritert av.

 

Men ellers, respekt for folk som virkelig prøver!

Lenke til kommentar

Hadde vært kult om noen gadd å lage en reality hvor en tjukkas som mener det ikke er hans feil og en tynn stilk som ikke gjør noe videre for å være det blir satt på nøyaktig samme diett og aktivitetsnivå i noen måneder, gjerne med litt for mye mat. Jeg hadde vært villig til å sette opp til flere ølkasser på at tjukkasen la på seg mest.

Lenke til kommentar
Hadde vært kult om noen gadd å lage en reality hvor en tjukkas som mener det ikke er hans feil og en tynn stilk som ikke gjør noe videre for å være det blir satt på nøyaktig samme diett og aktivitetsnivå i noen måneder, gjerne med litt for mye mat. Jeg hadde vært villig til å sette opp til flere ølkasser på at tjukkasen la på seg mest.

Ville heller sett at tjukkasen hadde samme diett og aktivtetsnivå som stilken et par måneder. Er rimelig sikker på at tjukkasen hadde gått ned i vekt og i starten lurt på hvordan man kan spise så lite.

Lenke til kommentar

De aller fleste tykke folk kan skylde på seg selv! Det er de som selv velger hva slags mat de spiser.

 

Men du har også de som gjennom hele oppveksten har blitt foret med usunn mat, foreldre må lære ungene hva som er bra og hva som er dårlig...

Lenke til kommentar
De aller fleste tykke folk kan skylde på seg selv! Det er de som selv velger hva slags mat de spiser.

 

Men du har også de som gjennom hele oppveksten har blitt foret med usunn mat, foreldre må lære ungene hva som er bra og hva som er dårlig...

Ja, da er det ikke deres skyld i den forstand, men at de ikke gjør noe med det i voksen alder, er noe annet. Det er litt kjipt å leve på den " mamma sin skyld at jeg er feit" - greia, tviler på foreldrene stapper hamburgere i kjeften på en 20'åring liksom

Lenke til kommentar
Jeg tror det finnes to typer feite folk: Den ene typen har seg selv å skylde. De spiser mye fet mat, trener ikke, er late osv. Den andre typen har f. eks. lav forbrenning ellr andre egenskaper som gjør at de legger på seg lettere.

Ligger vel midt imellom der, gitt. Dvs. du kan stryke fet mat, spiser helt normalt - av og til går jeg faktisk rundt og er litt sulten over lengre tid. Spiser snop sjelden. Aldri sukkerbrus.

 

Trener ikke fordi jeg mener at man ikke skal bruke det korte livet sitt på ting man hater.

Deilig å være lat. Kroppen synes det er ok, så da må det jo være greit :p

Lav forbrenning, yup. Arvet det, sannsynligvis. Kjempeflott... :(

 

Har kompiser som gafler i seg haugevis av godteri, men de forblir likevel tynne. Urettferdig...

Lenke til kommentar

Mye av det samme som posteren over meg for min del.

 

Og jeg prøver å gjøre noe med det fra tid til annen, men det er knallhardt, rett og slett. Og motivasjonen er kanskje ikke alltid like mye til stede for "Jeg har det jo greit..", Men når alt kommer til alt så har jeg det ikke greit.

 

Riktignok skylder jeg det ikke på noen andre enn meg selv. Hele startet med en skulder ut av ledd, som ødela volleyball og håndballspillingen for meg. De to måtene jeg virkelig likte å trene på. Jeg var i knallform rett og slett. Så...gikk det nedover. Og de siste årene har jeg prøvd litt forskjellige ting for å komme meg litt ovenpå igjen. Slankekurer er no-no, rett og slett fordi det vil være en midlertidig ting. det jeg trenger er å finne motivasjonen til å trene men den...er vanskelig å drive frem :(

Lenke til kommentar

Du skriver at noen ganger går du til og med rundt og er sulten. Og da er det i alle fall noe som er galt, for går du rundt lenge og er sulten, så gjør du til slutt noe med forbrenningen, og setter den ned.

 

På samme måte som at det er faktisk ingen som er født til å bli mer syk enn andre (hvis man ser bort ifra genetiske medfødte sykdommer), så er det enda færre som er født til å bli tykkere enn andre. Det er faktisk bare bevist et syndrom hvor folk legger på seg, og det er ekstremt sjelden.

 

Mesteparten av problemet ligger nok tillærte vaner, mengde mat som spises, hva som spises når, osv..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...