Gå til innhold

Tråd for kjipinger som vil fly langt for en billig penge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vet om når SAS fortsetter med now or never-tilbud? Har de blackout på hele sommerferien?

SAS stopper ofte når de har andre tilbud og det er også "Now or Never" som bare er normale priser. Og igjen noen ganger er det skikkelige godbiter på turer til Asia eller USA og da er det greit å poste det i denne tråden.

 

Utfordringen er at jo mere annonsert et "tilbud" er jo mindre sannsynlig er det at det faktisk er bra. De beste prisene jeg finner er ikke annonsert i det hele tatt. Da er det greit å ha denne tråden.

Endret av robertaas
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

HongKong i desember? Er det bare og betale vanlig pris, eller kan jeg risikere og komme over noe billige priser fra nå frem til da?

Hong Kong er ikke i så stor grad en juledestinasjon og prisene ligger ikke så mye høyere enn ellers så det er mulig. Det er faktisk mulig å booke nå for under 5k for en tur i jula så ikke regn med store reduksjonen.

 

Business class som er ganske tomme i jula så der er det mere sannsynlig at det kan komme bode tilbud på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Noen som vet hvilke selskap som er billigst, men også relativt komfortable fra London til Sydney? Fant noe billig til 1100 pund for to personer retur, men det virka litt dodgy. Kostet litt over 1200 med Etihad og 1350 med Emirates, som jeg har hørt er bedre. Ønsker ikke betale særlig mer enn 1500 pund retur for to stk.

 

Tenker å reise i mai-juni (vet det er litt kjøligere da, vi foretrekker det).

Lenke til kommentar

Noen som vet hvilke selskap som er billigst, men også relativt komfortable fra London til Sydney? Fant noe billig til 1100 pund for to personer retur, men det virka litt dodgy. Kostet litt over 1200 med Etihad og 1350 med Emirates, som jeg har hørt er bedre. Ønsker ikke betale særlig mer enn 1500 pund retur for to stk.

 

Tenker å reise i mai-juni (vet det er litt kjøligere da, vi foretrekker det).

Tror det er greit å ikke reise til Australia når det er sommer der da de har vært plaget endel med hetebølger og store skogbranner.

 

Når prisene er lavest reiser man jo til den prisen fra Norge så det burde være mulig å vente til neste tilbud og få enda lavere pris.... eller reise via Vietnam. Etihad er bra så bare slå til om prisen allerede er grei og der ikke ønsker gamble.

Lenke til kommentar

Tror det er greit å ikke reise til Australia når det er sommer der da de har vært plaget endel med hetebølger og store skogbranner.

Sommer i Australia er november-februar, noe du sikkert har glemt :) 

 

Det jeg pleier å gjøre er å søke feks Bergen-anywhere på skyscanner, og så gjøre det samme fra byene jeg får opp som billigst, feks Warsawa eller London. Kan feks finne billigbilletter fra London til Israel og så dra videre fra Israel til Bangkok og fra Bangkok til Sydney. 

Lenke til kommentar

Det jeg pleier å gjøre er å søke feks Bergen-anywhere på skyscanner, og så gjøre det samme fra byene jeg får opp som billigst, feks Warsawa eller London. Kan feks finne billigbilletter fra London til Israel og så dra videre fra Israel til Bangkok og fra Bangkok til Sydney. 

Du tror man kan spare penger på å splitte opp billetten?

 

a) De fleste billigbilletter inkluderer ikke innsjekket bagasje, men de fleste som skal til Australia trenger innsjekket bagasje. Om man følger dinne råd må man huske 4 eller 6 bagasjebegyrer som kommer i tillegg.

b) Om man ikke har gjennomgående billett må man hente ut bagasjen, gå gjennom immigration og toll, og så sjekke inn og gå inn gjennom sikkerhetssjekk igjen. Dette tar lang tid og er slitsomt. Regn med å bruke minst 4-5 timer på dette om du drar via Tel Aviv. Om man er uheldig med tidene må man også legge inn overnatting underveis som i tillegg til kost også spiser ytterligere av tiden du kunne brukt i Australia.

c) Om man kjøper gjennomgående billett og møter opp i tide til første flight så tar flyselskapet ansvaret for ombooking om det blir forsinkelser. Kjøper du separate billetter så er det derimot du selv som er ansvarlig for å komme til neste flight i tide, og er du for sen så kanseleres resten av billetten.

 

La oss si at du kjøper 3 stk. t/r: Oslo-Tel Aviv-Oslo, Tel Aviv-Singapore-Tel Aviv og Singapore-Sydney-Singapore. Du kommer litt forsinket til Tel Aviv og alle avhørene tar mye lengere tid enn du trodde og du misser flyet til Singapore. Du må selv betale for en ny flight til Singapore og denne er langt dyrere enn den du opprinnelig kjøpte. Du kommer også for sent til flighten fra Singapore og må igjen kjøpe en ny billette til en meget høyere pris. Når du endelig kommer til Australia 2 dager forsinket og allerede har brukt over dobbelt så mye pengere som planlagt så oppdager du at flighten tilbake til Singapore og den tilbake til Tele Aviv er kansellert siden du ikke rakk den første flighten på disse bookingene. Du har fortsatt flighten fra Tel Aviv til Norge, men det er ikke sikkert det er billigere å kjøpe billett til Tel aviv enn til Norge når du skal tilbake. Og ikke glem at du kan få pes i immigration i Australia da du ikke har returbillett derifra.

 

Moralen er: kjøp gjennomgående billett om du ikke har veldig god kontroll på hva du driver på med.

Endret av robertaas
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Tror det er greit å ikke reise til Australia når det er sommer der da de har vært plaget endel med hetebølger og store skogbranner.

 

Når prisene er lavest reiser man jo til den prisen fra Norge så det burde være mulig å vente til neste tilbud og få enda lavere pris.... eller reise via Vietnam. Etihad er bra så bare slå til om prisen allerede er grei og der ikke ønsker gamble.

 

Takk! Vi bor ikke i Norge, men jeg valgte å bestille med Emirates i mai. Kostet 750 pund per person fra Edinburgh til Melbourne, så synes det var helt fint (ganske standard Australia-pris om vinteren, føler jeg). Var billigere fra London, men er så langt å kjøre/fly at man ikke hadde spart noe særlig på det. Lettere å ta buss til flyplassen i Edinburgh. Det er den tiden vi vil reise på, og det skal være julegave, så jeg ville ikke vente for lenge på tilbud. 

 

Er ganske kort stopp i Dubai, men vi har gjennomgående billett, så det går greit. Jeg husker jeg skulle fly fra Madrid til Chile på en bestilling og fra Oslo til Madrid på en annen. Det var sommeren for to år siden da Norwegian kansellerte masse flygninger. Satt med hjertet i halsen, men jeg rakk det. Aldri igjen!

 

Nå håper jeg kjæresten blir glad i hvert fall. Han har familie på Tasmania som han har hatt lyst til å besøke i mange år :) 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

https://www.secretflying.com/posts/oslo-norway-new-york-usa-e280-roundtrip/

 

New York t/r fra 1732,- med British Airways.

 

Salgsperiode: snarest

Reiseperiode: februar-mars

 

Synes New York fortsatt er for kjølig da og enda mere i Boston som også er billige da, men det er også noen grei priser til Miami.

 

Finner også Toronto ned mot 2100,- t/r i perioden, med Icelandair.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...