Gå til innhold

Tråd for kjipinger som vil fly langt for en billig penge


Anbefalte innlegg

Interresant. Trålet dem en del de siste månedene, og synes vel de har vært relativt stive prismessig etter nesten-streiken. 

 

Har du noen flyselskaper å anbefale som flyr fra LAX til Honolulu?

New York hadde de til 2500 for knappt en uke siden.

 

Anbefaler gjennomgående billett med mindre man skal få med seg noe på vestkysten med det samme. Har sett Oslo-Hawaii t/r til under 4k flere ganger. Om du allerede har booket til LAX så er det vel bare å sjekke din favoritt bookingsportal. Pass på at de billigste billettene i USA nå gjerne har hverken innsjekket bagasje eller vanlig håndbagasje, men gjennomgående billett som er interkontinental er slik derimot med.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Skal fly til Bali igjen neste sommer med 11 andre. Tenker avreise 16/18 Juni og hjem 3/4. Juli. Er det noen som har tips angående flybilletter, når er det best å bestille mtp pris? 

 

MvH 

Bjarte

Et av midtøsten-selskapene er vel de som flyr deg enkelt dit relativt direkte til en god pris. Sjekk Emirates og Qatar jevnlig. Når du har så god tid er det best å vente til de eller andre annonserer et salg. 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

https://www.sas.no/tilbud/now-or-never

 

New york fra 2491,-

 

Reiseperiode: Januar-april

Salgsperiode: før midnatt idag

 

Det begynner å bli akseptable temperaturer i New York i slutten av april. Mange har billige turer til New york nå, men denne er direkte og inkluderer innsjekket bagasje, mat, drikke (begrenset antall) og pledd som alt koster ekstra hos enkelte konkurrenter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Via din favoritt bookingportal er det mange selskaper som tilbyr flighter med United med unormalt lave priser.

 

New York: ned i under 1500,- t/t

Washington: ned i 1600,- t/r

Toronto: ned i 2300,- t/r

Har sjekket endel flere byer hvor prisene ikke var like lave..

 

Reiseperiode: februar/mars

Salgsperiode: så raskt som mulig

Endret av robertaas
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Misforstå meg rett, det er flott at man deler og gjør at andre kan slenge seg på, men det er generelt ufint å forsøke å ta æren for ting andre har gravd frem og funnet.

Vanligvis pleier forumene å være en liten time eller to før SecretFlying kommer på banen, og du er gjerne noen timer etter én av disse. Nå har jeg også kun inkludert offentlige forumene som er lett søkbare, og ikke kilder som i varierende grad er skjult fra Google-indeksering.

 

Når du bruker samme eksempeldatoer som SecretFlying på St. Johns-flyvningene, samt poster et par timer senere, virker det litt i overkant tilfeldig at du tydeligvis fant akkurat det samme selv bare noen timer senere.

 

Men for all del, kan jo være at du fant disse helt alene og at jeg tar feil. Det bare virker ikke slik i det hele tatt.

 

De siste to feilprisingene i tråden her med tidsstempling.

--

 

27. august, massevis til Canada fra mange byer

FlyerTalk 07:00 https://www.flyertalk.com/forum/mileage-run-discussion/1863433-fare-gone-ac-ams-dus-lax-sfo-200-return.html

Robert 13:36 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=896610&page=85&do=findComment&comment=24052612

Secret Flying 14:54 http://www.secretflying.com/posts/error-fare-europe-usa-canada-e108-135-roundtrip/

 

--

 

13. august, Dublin - St. Johns

SecretFlying 07:19 http://www.secretflying.com/posts/dublin-ireland-saint-johns-canada-e194-roundtrip/

Robert 11:48 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=896610&page=84&do=findComment&comment=24030583

Lenke til kommentar

For Oslo til Newfoundland har jeg antagelig latt meg inspirere av prisen fra Dublin og tenkte antagelig ikke på å linke Secretflying da de kun hadde funnet flighter fra Dublin.

 

For Oslo-Toronto har jeg for lenge siden gitt opp Flyertalk pga. volum og SecretFlying publiserte som du skriver etter meg. Ingen av dem hadde imidlertid samme reiserute.

 

Jeg skjønner man lett kan tro jeg bare poster hva andre har funnet, men jeg har faktisk mange destinsjoner jeg "gjeter på" for å slå til ved spesielle priser og da prøver jeg gjerne booke selv før jeg poster det noe sted. Jeg er også på skjulte forum og der er jeg også blandt de mest aktive til å poste.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Tenker å ta meg en tur til sørøst-asia i høst, ser for meg midten-slutten av oktober. Kjørte et søk på skyscanner bare for å se hvordan det ligger ann og fikk en pris på 1900,- til Bangkok. Den var 10. oktober og derfor uansett ikke aktuell da jeg vil prøve å få inn noen ekstra jobbtimer før jeg drar.

 

Destinasjonen er ikke viktig så lenge det er i Cambodia, Laos, VIetnam, Thailand, Myanmar, Malaysia eller Singapore. 

Hvilken pris kan jeg forvente å oppnå her nå som jeg er såpass tidlig ute? Somt sagt fleksibel på tid og destinasjon, kan også strekke meg en uke ut i november om et virkelig godt tilbud skulle komme. 

Lenke til kommentar

Tenker å ta meg en tur til sørøst-asia i høst, ser for meg midten-slutten av oktober. Kjørte et søk på skyscanner bare for å se hvordan det ligger ann og fikk en pris på 1900,- til Bangkok. Den var 10. oktober og derfor uansett ikke aktuell da jeg vil prøve å få inn noen ekstra jobbtimer før jeg drar.

 

Destinasjonen er ikke viktig så lenge det er i Cambodia, Laos, VIetnam, Thailand, Myanmar, Malaysia eller Singapore. 

Hvilken pris kan jeg forvente å oppnå her nå som jeg er såpass tidlig ute? Somt sagt fleksibel på tid og destinasjon, kan også strekke meg en uke ut i november om et virkelig godt tilbud skulle komme. 

Jeg regner med at det var pris én vei og med Norwegian uten inkludert bagasje, mat eller plassreservasjon. Rundt 4k t/r er grei pris for det meste av sørøst-asia, men prisen kan også ligge litt under som den gjør for mange destinasjoner nå. Sjekk for eksempel http://flybilligst.com/

 

Det du heller bør tenke på er at oktober er regnsesong for det meste av regionen. Joda, det er mulig å reise da, men det er langt fra optimalt og det er også høysesong for mange eksotiske tropiske sykdommer man enda ikke har vaksinasjon mot og som spres via mygg.

Lenke til kommentar

 

Tenker å ta meg en tur til sørøst-asia i høst, ser for meg midten-slutten av oktober. Kjørte et søk på skyscanner bare for å se hvordan det ligger ann og fikk en pris på 1900,- til Bangkok. Den var 10. oktober og derfor uansett ikke aktuell da jeg vil prøve å få inn noen ekstra jobbtimer før jeg drar.

 

Destinasjonen er ikke viktig så lenge det er i Cambodia, Laos, VIetnam, Thailand, Myanmar, Malaysia eller Singapore. 

Hvilken pris kan jeg forvente å oppnå her nå som jeg er såpass tidlig ute? Somt sagt fleksibel på tid og destinasjon, kan også strekke meg en uke ut i november om et virkelig godt tilbud skulle komme. 

Jeg regner med at det var pris én vei og med Norwegian uten inkludert bagasje, mat eller plassreservasjon. Rundt 4k t/r er grei pris for det meste av sørøst-asia, men prisen kan også ligge litt under som den gjør for mange destinasjoner nå. Sjekk for eksempel http://flybilligst.com/

 

Det du heller bør tenke på er at oktober er regnsesong for det meste av regionen. Joda, det er mulig å reise da, men det er langt fra optimalt og det er også høysesong for mange eksotiske tropiske sykdommer man enda ikke har vaksinasjon mot og som spres via mygg.

 

Enveis med norwegian var nok det ja. Skal bare ha enveis, trenger ikke bagasje og setereservasjon, men mat kunne selvfølgelig vært kurrant. 

Dato-ish for avreise er viktigere enn destinasjon, så jeg kan godt begynne lengre nord for å unngå det kjipeste av regnsesongen.

Lenke til kommentar

Enveis med norwegian var nok det ja. Skal bare ha enveis, trenger ikke bagasje og setereservasjon, men mat kunne selvfølgelig vært kurrant. 

 

Dato-ish for avreise er viktigere enn destinasjon, så jeg kan godt begynne lengre nord for å unngå det kjipeste av regnsesongen.

Vil på det sterkeste anbefale å kjøpe retur før du drar, med mindre du tenker på å flytte. Å kjøpe billett tilbake på kort frist kan bli uforholdsmessig dyrt. I tillegg kan de i imigrasjonskontrollen i enkelte land ønske å se returbillett. Flere land har begynt med tiltak mot "beg-packers".

 

Aner ikke hva du legger i "lengere nord". Sibir?

Lenke til kommentar

 

Enveis med norwegian var nok det ja. Skal bare ha enveis, trenger ikke bagasje og setereservasjon, men mat kunne selvfølgelig vært kurrant. 

 

Dato-ish for avreise er viktigere enn destinasjon, så jeg kan godt begynne lengre nord for å unngå det kjipeste av regnsesongen.

Vil på det sterkeste anbefale å kjøpe retur før du drar, med mindre du tenker på å flytte. Å kjøpe billett tilbake på kort frist kan bli uforholdsmessig dyrt. I tillegg kan de i imigrasjonskontrollen i enkelte land ønske å se returbillett. Flere land har begynt med tiltak mot "beg-packers".

 

Aner ikke hva du legger i "lengere nord". Sibir?

 

Har lest litt om at man muligens må vise returbillett ja, men da blir det i såfall kjøpt noe som kan avbestilles så snart jeg komme frem. Vil ikke begrenses av en retur dato / lokasjon før maks en måned før retur. 

Lengre nord tenker jeg på feks Hanoi, slutten av oktober er vel et fint tidspunkt å ta turen innom der?

Lenke til kommentar

Lengre nord tenker jeg på feks Hanoi, slutten av oktober er vel et fint tidspunkt å ta turen innom der?

Det er ikke så forskjellig der. Slutten av oktober er i slutten av regnsesongen også der. Det betyr optimal timing om man ønsker dengue-feber eller noe annet spennende.

 

Selv reiste jeg til Hanoi i Februar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...