Gå til innhold

Tråd for kjipinger som vil fly langt for en billig penge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke anbefalt å la være skaffe seg visum om man har vært i de aktuelle landene, tvert imot. Om man skulle bli avvist fra USA grunnet manglende visum blir det ikke bare dyrt med betaling av retur på kort frist, men man må for evig og alltid svare "Ja" på spørsmålet "Har du noengang blitt utvist eller avvist fra et annet land?". Det vil ofte kunne bety "secondary" og mulig avvisning i andre land.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...

Når er optimal sesong der da?

Februar-påske er beste sesong for New Zealand. Men vær forberedt på at det kan være kjølig vær selv midt på det de kaller sommer. I det hele tatt bør man ikke pakke som om man skal til en sydhavsøy.

 

Perioden fra før jul og ut januar er det for mange lokale som er på ferie så det kan bli vanskeligere å få booket noe da.

Lenke til kommentar

Hvor mange uker bør man ha hvis man vil se både nord- og sørøya?

Folk er veldig forskjelige. Jeg fikk med meg det meste severdige av nord-øya på én dag, men kom meg da kun ned til Roturoa. Én uke ville jeg ikke hatt problemer med å bruke på begge øyene, men 2 ville begynnt å bli for mye for meg. Andre kan synes at 2 uker er for lite for å oppleve en enkelt by så folker vedlg forskjellige.

 

Et tips kan være å bruke muligheten når man er i New Zealand til samtidig å reise dit hvor man faktisk kan oppleve øyer i stillehavet som er mere lik det bildet man har av paradisiske sydhavsøyer. New Zealand er absolutt vedt å få med seg, men det er ingen "badeøy". Det er mange øydestinasjoner man enkelt kan nå fra Auckland, for eksempel Rarotonga / Aitutaki i Cook Islands som ligger under New Zealands herredømme. De 2 øyene ser litt som Mallorca og Formentera for folk fra New Zealand.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Blir jo litt mer vrient da det er fra Bergen og relativt kort fram i tid. Enkleste er via London, men billigste virker via Stockholm og Addis Abeba.

Litt risiko men er nok billigst å bestille da BGO-JNB-BGO og JNB-Port Elizabeth separat med f.eks Kulula

Lenke til kommentar

 

Hvor mange uker bør man ha hvis man vil se både nord- og sørøya?

Folk er veldig forskjelige. Jeg fikk med meg det meste severdige av nord-øya på én dag, men kom meg da kun ned til Roturoa. Én uke ville jeg ikke hatt problemer med å bruke på begge øyene, men 2 ville begynnt å bli for mye for meg. Andre kan synes at 2 uker er for lite for å oppleve en enkelt by så folker vedlg forskjellige.

 

Et tips kan være å bruke muligheten når man er i New Zealand til samtidig å reise dit hvor man faktisk kan oppleve øyer i stillehavet som er mere lik det bildet man har av paradisiske sydhavsøyer. New Zealand er absolutt vedt å få med seg, men det er ingen "badeøy". Det er mange øydestinasjoner man enkelt kan nå fra Auckland, for eksempel Rarotonga / Aitutaki i Cook Islands som ligger under New Zealands herredømme. De 2 øyene ser litt som Mallorca og Formentera for folk fra New Zealand.

 

 

Ingen dum idé! Kanskje jeg satser på 3 uker i NZ og 1 uke på en stillehavsøy. 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Via din favoritt portal kan du booke

 

St. Johns (YYT) i Newfoundland fra 3075,-t/r

 

Få datoer i september/oktober. Fx 17-25 okt.

 

Ikke optimal sesong for å reise dit og man får også overnatting i Dublin på veien ut, men kan være av interesse om noen vil ta seg billig til Newfoundlands hovedstad.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...