Gå til innhold

Mulig forsøk på svindel


jes74

Anbefalte innlegg

Hei

 

Bare noen minutter etter at jeg postet pc for salg, mottok jeg denne eposten. Syntes det ser passe mistenkelig ut.

 

-----------

Dear seller,

I want to make payment for your item, the payment will be make via check which will be deliver to your house address, kindly reply with your price in EURO and how many unit you have for sale , also calculate the shipping price to Nigeria via Fedex Express Delivery and chat with me at [email protected] or [email protected] because of the urgent need of this item so that we can finish the transaction soonest without any delay and once you cash the check you ship out the item immediately ..... i hope to hear from you soonest.

Regards

Lisse

----------

Endret av jes74
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det har vært noe om den saken på svensk tv, det ender med at du skylder banken din penger pga den chekken som han skal sende til deg. etter hva jeg forsto så var det problemer med at det var dekkning på denne skjekk, men det kan ikke ses før etter et par dager da denne sjekk er utenlandsk. etter at du har tatt ut penger fra chekken, kommer det et brev hjem til deg som sier at du må tilbakebetale pengene pga manglende dekkning, og da går du evt tilbake med pengene, banken setter disse da inn på konto til sjekkens eier, men da tar han ut de pengene hjemme med en gang, for banken finner ikke ut av det med en gang, de vet bare hvor evt pengene skulle ha kommet fra. men som sagt ses ikke det før 2 dager etter det igjen, da er pengene og pc borte.

 

det var noe i den duren. ikke helt korekt kanskje, men ikke langt unna. DETTE ER BARE SVINDEL

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...