Gå til innhold

Rogue vs Priest

Anbefalte innlegg

Skrevet
Mange shadow priests dør etter 7,2k damage? Da må du i så fall spille mot nydinga retards dagen lang.

Sa nesten. Kan legge til at det eg skrev opp var cp builders som eg igjen kan bruke til dmg.

de fleste har bare 1-3k igjen som lett blir tatt ned av evis eller ks-bs-evis.

Somregel sånn en sprist vs meg går.

Syns selv Rogue er litt OP atm.

Holder selv på med en Spriest lvl 51 som eg vil få til lvl 70 siden eg vil se om eg er flinkere med den enn de priestene eg møter er.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Haha, ja. Og 4k ambush mot en shadowpriest med masse res? HUhu, ser det skjer.

Er ikke mange spriest lengre med godt pvp gear siden shadow blir regnet som et pve build for tiden. Grunnen til eg skriver 3.6-4.8 har med hvilket gear eg møter. Så da blir vel 3.6 på en med mye ress. Noe eg sjeldent ser for tiden. Spriest var kongen i pvp på lvl 60 men ikke nå lengre.

Har enda ikke møtt noen shadowpriest med 400+ ress så eg kan ikke uttale meg om det.( ikke som eg vet om i alle fall)

Som eg sa så klarer eg ikke å slakte ned en godt gearet disc priest sånn som eg nevnte om spriest. Har sikkert også med gear å gjøre siden sform gjør at de har mer armor :)

Sikkert mange Spriest der ute med konge gear som kanskje ville eid meg, men har ikke møtt de enda selv.

Skrevet (endret)

Hvis du er gearet og speccet for pvp som en prest, og taper mot en pvp gearet/speccet rogue i en duell, ville jeg vurdert en reroll.

Over 400 resilience er det ikke spørsmål engang, presten knuser.

Endret av Talwin
Gjest Slettet-3t93k9
Skrevet
Eg har en 70 Rogue 360 ress.

Priest pleier å gå greit, men viss eg møter en veldig godt gearet disc priest så kan det være problemer. Er rett og slett vankelig å ta knekken på de, men de har aldri tatt meg solo heller. Kampene blir så lange at de alltid får hjelp eller eg får hjelp. Ellers så er priest rimelig lett. Shadowpriest er bare en vits å spille mot, de dør så fort at det er skummelt. Pleier å ha en opningscritt på ca 3.6-4.8k på cloth med ambush (ja er dagger) og kan følge opp med en backstab på 1.8-2.4k mange shadowpriest er nesten død bare av dette, samme gjelder andre cloth med lite hp.

Rogues med dagger har blitt buffet kraftig forje patch så cloth er blitt igjen mye lettere for oss. Warriors er fremdeles litt pes ;)

Så jeg som er en shadow priest, skal jeg respecce det når jeg er i lvl 39 da? Er kun 24(spiller kun i helgene) nå, men skal trene til 39 til vinterferien.

Selv klarer jeg ikke å ta rouges. Sist jeg spilte mot en rouge var jeg lvl 23, skjold, stamina buff og spells har blitt oppgradert fra 23-24, så veit ikke nå. Men la oss si jeg er lvl 29 neste uke og skal litt i bg.. Hva skal jeg specce?

Skrevet
Eg har en 70 Rogue 360 ress.

Priest pleier å gå greit, men viss eg møter en veldig godt gearet disc priest så kan det være problemer. Er rett og slett vankelig å ta knekken på de, men de har aldri tatt meg solo heller. Kampene blir så lange at de alltid får hjelp eller eg får hjelp. Ellers så er priest rimelig lett. Shadowpriest er bare en vits å spille mot, de dør så fort at det er skummelt. Pleier å ha en opningscritt på ca 3.6-4.8k på cloth med ambush (ja er dagger) og kan følge opp med en backstab på 1.8-2.4k mange shadowpriest er nesten død bare av dette, samme gjelder andre cloth med lite hp.

Rogues med dagger har blitt buffet kraftig forje patch så cloth er blitt igjen mye lettere for oss. Warriors er fremdeles litt pes ;)

Så jeg som er en shadow priest, skal jeg respecce det når jeg er i lvl 39 da? Er kun 24(spiller kun i helgene) nå, men skal trene til 39 til vinterferien.

Selv klarer jeg ikke å ta rouges. Sist jeg spilte mot en rouge var jeg lvl 23, skjold, stamina buff og spells har blitt oppgradert fra 23-24, så veit ikke nå. Men la oss si jeg er lvl 29 neste uke og skal litt i bg.. Hva skal jeg specce?

Alltid shadow til lvling.

Har en 51 spriest som er imba for sin lvl, satt på 15stam og 25spelldmg på buksene da.

Shadow er imba til minst lvl 60, men hold shadow helt til 70 og innen det så er nok shadow buffet igjen eller så er wrath of the lichking ute og du må bli lvl 80. Ingen vet enda hvilke klasse som vil ha størst overtak på den lvlen siden ingen har notes til det. Kommer sikkert om ikke så lenge.

Gjest Slettet-3t93k9
Skrevet

Ok. Da holder jeg formen til lvl 70 jeg. :) Elsker shadowpriest uansett. :)

Skrevet
Du tåler jo så jævla lite som shadow priest at du blir drept før CLoS går ut.

Dette stemmer jo ikkje syns eg. Men det er en spec med Rogues (håper virkelig det er en type spec, for eg har usansynlig lite peil på rogue) som gjer til at dei kan stunlocke lenger? Og dei roguane er veldig veldig leie =)

Rogues kan gjerne nerfast for min del, men ta no gjerne locks før den tid =P

Skrevet

Dette stemmer jo ikkje syns eg. Men det er en spec med Rogues (håper virkelig det er en type spec, for eg har usansynlig lite peil på rogue) som gjer til at dei kan stunlocke lenger? Og dei roguane er veldig veldig leie =)

Er enig med at utsagnet ovenfor ikke nødvendigvis er sånn kjempeviktig. Og skal også sies at mine innlegg representerer ikke alle mine kamper mot shadowpriest, men de kampene mine der alt klaffer.

Med tanke på ditt spørsmål så tipper eg du tenker på Rogues som har mace og bruker Adrenalinrush/preparation. Mace vil procce stuns viss du har speccet det. Adrenalin rush vil gi ekstra rask regain av energy. Preparation vil ta vekk diverse cds.

Til din lykke så er Rogues nerfet. Det mest vanlige speccet er igjen ikke så bra lengre.

Syns locks har det generelt enklere enn Rogues fremdeles selv om locks er veldig lett for en Rogue. Rogues er locks sin anti-klasse og det i høy grad.

Priest skal få en skikkelig rewamp i wrath of the lichking så eg levler en selv. Gleder meg til å se hvordan det blir.

Skrevet

Litt basics:

Rogues har 2 stuns, en fra stealth, cheap shot, varer i 4 sekunder, koster 60 energy, kan reduseres til 40 energy med talenter, gir 2 combo points, med talenter kan du få 75% sjangse for ett ekstra combo point.

Ute av stealth har de kidney shot, varer fra 2-6 sekunder, avhengig av hvor mange combo points roguen har, koster 25 energy, med 20 sekunder cooldown.

Med 110 energy (de fleste som pvper mer en et par timer i uken har vel 4 biter av gladiator settet nå), og med den mest effektive specen for stuns, har du 70 igjen etter CS. Du får 20 energy annethvert sekund, så etter at CS er over har du 110 energy igjen.

Men, du har makx 3 combo points, så du må bruke hemo (regner med en hemo build med DD, etc her), som koster 35 energy hver. 2x hemo, så er du tom for energy, de 4 sekundene CS varer gir deg 40 tilbake.

Så bruker du KS, som med 5 combo points vil vare i 6 sekunder.

Etter KS har du 15 energy, pluss 25 (regner med at du har relentless strikes også).

Så 40 energy + regen mens KS er aktiv er 100 energy eller 3 hemoer før du er ute av stun.

Har du 10k helse, noe det virkelig ikke er noen grunn til å ikke ha for de aller fleste klasser, så er ikke 5 hemoer og 10 sekunder autosving (spesielt med tanke på at 99% av pvp specs ikke har precision, så vil ca 18-19% av all hvit skade aldri treffe) nok til å ta 40% av helsen din engang.

Stunlocks er en myte.

Skrevet (endret)
En god priest slayer en rogue. Forutsetter dog discipline-spec.

Korrekt.

Kan legge til at dette er på et høyt gear nivå. Har ikke sjangs mot priests med merci/vengeful gear.

Endret av Bamboocha
Skrevet

pvp-trinket

KOS

og er du så uheldig å møte en UD så er det WOTF også.

du kan nesten egentlig glemme å få roguen unna deg. Så du har størst sjanse å ta roguen, med disc spec og konstant holde alle hots oppe

Skrevet

IRT Talwin: Gouge? Er ikkje det noke og? Greit nok, kan ikkje gjer skade då, men en sparer jo opp energy i mellomtida ^^

pvper meir enn 2 timer i veka men bruker ikkje så veldig mykje meir pvpgear enn evt cuffs, neck, belte og ring, og trink (battlemaster =)).

Liker bedre å gå rundt heavy på +spelldmg, for når en shadowpriest funker i bg, som en supportclass bak dei som kan ta juling i evt Eots og liknande, så slayer det som faen =P 975~ shadowdmg ftw =P

Skrevet
Du sparer ingen energy uten imp. gouge.

Gouge blir vel mest brukt som interrupt eller for å gi små cds tid til å komme tilbake (tenker mest på KS),men du kan også bruke gouge uten specc imp til å komme ut av combat for resteath. Den utetiden gouge gir kan bli combinert med sprint(mulig CoS også viss du har dots) for å lage en distance til fienden for at du da kan ta restealth og opne alt på nytt igjen. Fungerer rimelig bra mot de fleste klasser. Viss du ikke er speccet Shadowstep så kan det være et problem at en eventuell fiende vil stikke av, men med prep så kan du ta enda en sprint viss det trengs. Dette gir deg også tilbake energy ;)

Dette er noe eg ofte har brukt mot warriors som ikke er flinke til å holde oppe hamstring. Som dagger rogue så er det ofte greit for meg å opne opp mer enn en gang på grunn av den høye armoren. Bruker ofte å gjøre dette etter at executioner proccer hos meg for å komme inn med noen ekstra bs (etter cs) eller av og til en ambush. Alt etter hp og andre omstendigheter.

Mvh Bad Apple

Skrevet

Gouge blir vel mest brukt som interrupt eller for å gi små cds tid til å komme tilbake (tenker mest på KS),men du kan også bruke gouge uten specc imp til å komme ut av combat for resteath. Den utetiden gouge gir kan bli combinert med sprint(mulig CoS også viss du har dots) for å lage en distance til fienden for at du da kan ta restealth og opne alt på nytt igjen. Fungerer rimelig bra mot de fleste klasser. Viss du ikke er speccet Shadowstep så kan det være et problem at en eventuell fiende vil stikke av, men med prep så kan du ta enda en sprint viss det trengs. Dette gir deg også tilbake energy ;)

Dette er noe eg ofte har brukt mot warriors som ikke er flinke til å holde oppe hamstring. Som dagger rogue så er det ofte greit for meg å opne opp mer enn en gang på grunn av den høye armoren. Bruker ofte å gjøre dette etter at executioner proccer hos meg for å komme inn med noen ekstra bs (etter cs) eller av og til en ambush. Alt etter hp og andre omstendigheter.

Mvh Bad Apple

Vel, som oftest tar det 8-10 sekunder å komme ut at combat nå.

Så med mindre du kan bruke geometri til å komme deg ut at los, er den eneste klassen du kan restealthe mot nå om dagen rogues som ikke har combo points på deg. (og som ikke er shadowstep)

Kan restealthe i dead zone til noen warriors, men bare de som er virkelig dårlige.

Skrevet

Mvh Bad Apple

Så med mindre du kan bruke geometri til å komme deg ut at los, er den eneste klassen du kan restealthe mot nå om dagen rogues som ikke har combo points på deg. (og som ikke er shadowstep)

Kan restealthe i dead zone til noen warriors, men bare de som er virkelig dårlige.

Derfor du bruker sprint. Kommer ut av range rimelig fort. Har ikke hatt problem med det i praksis så det er ikke teoretisk. Det fungerer. Grunnen til at eg sier at en trenger mest sannsynlig sprint eller shadowstep er fordi du kommer såppass langt vekk fra target.

Viss du ikke klarer det med gouge så får du heller bruke blind. Får 2 blinds med prep.

Skrevet

Mvh Bad Apple

Derfor du bruker sprint. Kommer ut av range rimelig fort. Har ikke hatt problem med det i praksis så det er ikke teoretisk. Det fungerer. Grunnen til at eg sier at en trenger mest sannsynlig sprint eller shadowstep er fordi du kommer såppass langt vekk fra target.

Viss du ikke klarer det med gouge så får du heller bruke blind. Får 2 blinds med prep.

Funker med blind, men prep har ikke resettet blind CD på mange, mange måneder.

Ikke siden de forandret imp sap i...2.2? evighet siden.

Skrevet

Mvh Bad Apple

Funker med blind, men prep har ikke resettet blind CD på mange, mange måneder.

Ikke siden de forandret imp sap i...2.2? evighet siden.

Hmm litt utdatert på det eg da. Teknikken fungerer fremdeles i alle fall siden eg brukte det senest igår. Bruker blind lite egentlig.

Spiller for det meste på magen for tiden siden eg finner Rogue litt kjedelig. Rogue er cd klasse til de grader at eg mister lysten til å spille det utenom arena for tiden. Spiller ikke på høyere rating enn 1700+ nå i S3 så eg trenger ikke bruke så veldig mange cds. Spiller med en warlock som cc alt som kan krype å gå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...