Gå til innhold

Min erfaring med AoC så langt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med neste generasjons MMO mener jeg at det blir arvtagerne ettersom de populære spillene begynner å bli utdatert.

 

Grafikkmessig er WAR mye bedre enn WoW, lyseffektene alene setter skam på den utslitte WoW motoren. For meg er det ikke viktig med "realistisk" grafikk slik det blir satset på i AoC. WAR grafikken passer fint inn med den enorme mengden concept art som allerede finnes for lisensen, og å gjøre det mer virkelig på noen måte hadde vært dumt. Det blir heller ikke mer av en WoW klone enn AoC blir en klone av hvilket som helst annet MMO spill. Alle er i samme sjanger og ser jo klare likhetstrekk mellom de. Er Supreme Commander en C&C klone?

Lenke til kommentar

Er vel denne http://files.filefront.com/BattleKeep+Info...;/fileinfo.html (linken din funket ikke for meg av en eller annen grunn )

 

Var ganske innteresant denne artikkelen også. Om items i AoC. http://www.tentonhammer.com/node/21108

 

In some games, we’ve seen a tendency to just toss items at the player without giving it any thought. We will not be dropping loot, equipment, or items that aren’t suitable for the monster you’re fighting. Chickens will not drop full plate armor.

 

Thorbjørn: Wolves won’t have two bags worth of gold in their bellies either.

 

So I don’t need to kill twenty Vanirs to get ten heads?

 

 

Joel: No. That’s gotta be the most frustrating thing in games sometimes. If you have a quest to get the claws of a monster, you can often look at the monster and see that the claws are right there! I was really careful! Gimme the damn claws!

 

Thorbjørn: However, there are some quests where you get a variable number of items that drop with each creature.

 

Thomas: Let’s say, for example, you have a quest and some sick-twisted wanderer wants you to kill Vanir because he wants their teeth to create a necklace.

 

Joel: He’s going to make you a necklace too!

 

Thomas: *laughs* So you get the quest, and it’s really daunting because you see that you have to get 150 teeth or something like that. But, as you know, the human mouth has a good number of teeth. So you go out and kill them and get a bundle of these teeth.

 

Joel: They’re actually molars in this particular quest and the minimum drop rate is around three or six. But you do get them fairly quickly.

 

There’s nothing more frustrating than that, as a player, because you felt like you just killed twelve bloody zebras to get their skins and you didn’t get any!

Endret av Christeven
Lenke til kommentar
Ang grafikken så har det nesten utelukkende vært positive respons, så syntes fremmdeles det er litt rart at han syntes det var så ekstremt dårlig.

 

Det jeg har sett av grafikken har vært enten dårlig eller allerede utdatert. En dungeon som ble vist frem i et tv-intervju var helt mørk og dyster - direkte kjedelig og søvndyssende. Animasjonene som ble vist frem i et annet klipp så ut som noe som kunne vært til en amatør-laget mod til Half-Life.

 

Kampsystemet var håpløst - men dette vil kanskje bedres siden de utsatte spillet for å fikse på det.

 

Har hørt lite til musikken, men de låtene jeg har hørt har vært veldig bra.

Cinematicene var også ganske bra, men å ha en pen film som starter hver gang du åpner spillet veier ikke opp for dårlig grafikk inne i spillet sånt sett.

 

Enda jeg enda ikke har sett noe med spillet som har imponert teknisk sett håper jeg det blir bra. Det viktigste er jo at det er gøy å spille, men foreløpig skulle det ikke forundre meg om det kun vil bli omtrent like populært som Lord of the rings online. Noen rival til World of Warcraft kan jeg overhodet ikke se for meg at det skal være.

 

Er forresten ikke i tvil om at Funcom gjorde klokt i å utsette spillet.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar
Ang grafikken så har det nesten utelukkende vært positive respons, så syntes fremmdeles det er litt rart at han syntes det var så ekstremt dårlig.

 

Det jeg har sett av grafikken har vært enten dårlig eller allerede utdatert. En dungeon som ble vist frem i et tv-intervju var helt mørk og dyster - direkte kjedelig og søvndyssende. Animasjonene som ble vist frem i et annet klipp så ut som noe som kunne vært til en amatør-laget mod til Half-Life.

 

Kampsystemet var håpløst - men dette vil kanskje bedres siden de utsatte spillet for å fikse på det.

Har du sett de offisielle filmene? om du sier det er dårlig grafikk på dem lurer jeg virkelig på hva du mener er bra. Alle beteklipp som ligger ute har ikke de beste grafikk mulighetene. Og ja, bortimot alle PRESSE uttalelser om spillet, de som har prøvd de beste versjonene, har utelukkende snakket positivt om grafikken.

 

Om du ikke har beta kan du ikke snakke om at kampsystemet er dårlig. Jeg vet forresten hvilken dungeon du snakker om, The Black Ring citadell, jeg og ganske mange andre syntes den så helt fantastisk ut.. det er smak og behag så blir litt feil å kritisere for det når du ikke har vert der selv. Molten core ser ganske dafft ut på flere youtube filmer, men er helt annderledes når man er der selv..

Lenke til kommentar
Ang grafikken så har det nesten utelukkende vært positive respons, så syntes fremmdeles det er litt rart at han syntes det var så ekstremt dårlig.

 

Det jeg har sett av grafikken har vært enten dårlig eller allerede utdatert. En dungeon som ble vist frem i et tv-intervju var helt mørk og dyster - direkte kjedelig og søvndyssende. Animasjonene som ble vist frem i et annet klipp så ut som noe som kunne vært til en amatør-laget mod til Half-Life.

Må være en stund siden du har fulgt spillet, eventuelt er du ekstremt krevende til realismen. Noen også Funcom har prøvd å være når det kommer til animasjonene ved å gjøre omtrent alt i motion capture.

Grafikken er det absolutt ikke noe å si på i spillet, med tanke på at dette er et MMO. Var ikke dårlig grafikk før Cheeta2 kom inn i bildet heller, selv om som trådstarteren nevner det er en del "placeholder" grafikk i betaen.

Uansett, en fin liten film av Avery som viser egentlig alt er bedre enn det du skal ha det til på de punktene du nevner:) Så gled deg til å bli forbløffet over dungeonsene i spillet når det kommer til det ;)

http://www.stage6.com/user/AcolyteAvery/vi...ls-Age-of-Conan

 

Og det er nok en god del der ute som, akkurat som meg, foretrekker en mer dyster og mørk "artdirection" (Hva heter det på norsk?). Det er tross alt Hyboria, og en mørk alder for lenge lenge lenge siden uten farger tatt rett ut av en disney film. Selv om det passer utrolig godt i WoW (Som forøvrig er et spill jeg sverget til i 2år) og ser ut som WAR også får det ( et spill jeg gleder meg til å prøve det og, men jeg tviler virkelig på endgame i det spillet).

 

Kampsystemet var håpløst - men dette vil kanskje bedres siden de utsatte spillet for å fikse på det.

Etter sist utvikling så sies det og skal ha forbedret seg. Noe jeg ikke vet noe om da jeg ikke har spilt noe av det før det ble endret. Men slik vi ser det idag på videoene fra Eventen i Oslo i helgen er noe pretty much slik vi får det på launch, noe jeg personlig syntes er lovende. Ellers så sies det at når man kommer opp i de høyere nivåene så skal det fortsatt være mulig å utføre komboer på den gamle "gode" måten uten å måtte trykke på en knapp for å starte det.

Her forresten blir combat systemet skrytt av: http://aoc.warcry.com/news/view/80887

Også fra eventen i helgen.

 

Enda jeg enda ikke har sett noe med spillet som har imponert teknisk sett håper jeg det blir bra. Det viktigste er jo at det er gøy å spille, men foreløpig skulle det ikke forundre meg om det kun vil bli omtrent like populært som Lord of the rings online. Noen rival til World of Warcraft kan jeg overhodet ikke se for meg at det skal være.

 

Er forresten ikke i tvil om at Funcom gjorde klokt i å utsette spillet.

Om AoC blir like populært om LotrO trur jeg Funcom ser seg tilbake på prosjektet å tenker "Tja, det gikk ikke helt som vi håpet men vi klarer oss rimelig bra gutta;)", for LotrO gjør det ikke akkurat dårlig heller ( solgte 170k+ i Nordamerika alene sist halvår om wikipedia skal stoles på).

AoC blir aldri noe rival til WoW så det har du rett i. Målgruppen til Funcom har hele tiden vært noen andre enn de som spiller WoW. Selv om pupper og blod vil nok ha en litt anderledes effekt enn de håper på selv ( mer tennåringer ), så når de nok ut til den gruppen med fans av Conan universet og de såkalte flyktningene fra den fryktelige PvPen i WoW.

Endret av kvitrafn
Lenke til kommentar

Jeg tror heller ikke AoC har sjangs til å nå WoW til støvelskaftene engang mtp kunder. Men jeg har litt tro på at de kan stjele en del kunder fra dem.

 

Selv om jeg er enig i at Funcom sin målgruppe er noen andre en de som spiller WoW så er min oppfatning at dette er en sannhet som kanskje trenger visse modifikasjoner. Vi må ikke glemme at det er mange som spiller WoW som egentlig kunne tenkt seg å spillt noe annet. Grunnen til at de ikke gjør det er ganske enkelt at det er ikke kommet noe enda som er bra nok/annerledes nok/fristende nok til at man gidder å parkerer en pimpa lvl70 eller tre for å starte på null i et annet spill. Personlig prøvde jeg lotro med en gang det kom men det ble for likt og pvp var kanskje enda mer uinteressant enn i wow. Så det ble tilbake til wow. Og jeg var ikke alene i guilden om å gjøre det. Samme historie for vanguard, selv om jeg ikke testet det så var det mange i guildet som tok en uke fri fra wow før de kom krypende tilbake.

 

Summa sumarum tror jeg AoC kommer til å bli veldig interessant for pvp flyktninger fra wow (og lotro forsåvidt) og kanskje veldig interessant for en god del andre wow folk som egentlig vil ha et mer voksent spill men som ikke har hatt et å gå til før nå. Om det vil merkes på kundemassen til WoW er vel kanskje tvilsomt, men om bare 2% av wow spillerne skifter beite så vil jo det være stort for funcom. Men knøler dem det til i starten så skal det nok lite til før mange vender nesen hjemover til wow. Lurer på om ledelsen i funcom sover godt om nettene jeg hehe.

Lenke til kommentar

Funcom har forsåvidt vært ganske smart når det gjelder produksjonen av Age of Conan.

Spillet vill inneholde ting som folk fra WoW vil elske. Spillet har den samme "dungeon crawling" ellementet som man ser i WoW, så spillet er definitivt laget for Raidere.

 

Samtidig så ser man at de også satser på en annen form for end-game som jo da tiltrekker PvP'erne fra andre spill, og her trur jeg de kan stjele en god del folk rundt om, ettersom det er veldi lenge siden vi virkelig har sett et nytt spill som kan konkurere med UO, AC, L2 etc etc, rett og slett de gamle klassiske PvP spillene.. Så det folket som ikke har hatt noe å spille nå på en god stund vil jo komme til AoC pga PvP sandbox endgame ellementene.

 

Nå ser det jo også ut til at det virkelig kan bli spennendes når det gjelder PvP delen ettersom vi har fått vite at man vil miste PvP XP når man dør, og ikke kun Blood Money, som jo igjen da betyr at det ikke vil være en "grind" for å bli lvl 20PvP som mange trudde.

Man vil altså kun se ett fåtall som vil bli lvl 20 i PvP.

Item loot er også en ting som ligger litt på spissen og vipper i munnene på folka i FunCom.

En annen ting som vil legge litt krydder på PvP endgame tilværelsen på FFA serverne hvis det skulle komme.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Fortsatt er jeg skeptisk, håper det blir bra men tør ikke å kjøpe aksjer i selskapet. Jeg ser bare ikke hva som er så spesielt med spillet, hvorfor det ikke er bare nok et gjennomsnittsspill slik som jeg syntes alt egentlig tyder på.

 

En ting er å skryte av grafikk men hvor mange er det som vil se noe til den pene grafikken? Når jeg sitter på laptop på jobb så bryr ikke jeg meg om grafikken ettersom jeg må stille den ned uansett. Siden det er en god del som enten ikke bryr seg om grafikken eller har god nok maskin til det så vil ikke DX10-grafikk trekke så mange spillere som flere vil ha det til.

 

Og det var en som sammenlignet ene hulen i AoC med Molten Core i World of Warcraft. Molten Core var den første av de store dungeone som ble lagt til, og jeg syntes den var lite vellykket. Mørk, kjedelig og uinspirerende design og egentlig et perfekt eksempel på hvordan det ikke skal gjøres.

 

Men det skal prøves likevel, jeg vil være med helt fra starten av hvis vennene begynner å spille dette. Er ikke så farlig om det er dårlig, har i det minste chat'en å se på.

Lenke til kommentar

Nå må jo du også kunne inrømme at ditt syn ikke er den øverste autoritet på hva som er bra. Molten Core var en av de mest populære raid instancene i spillet, ragnaros ble kåret til årets vilan i 2005 (?) ffs.. Jeg syntes MC var utrolig kul, og jeg vet 100% sikkert at jeg ikke er alene om å mene det.

Lenke til kommentar
Hva gjør WAR til et neste genrasjons online spill?

Grafikkmessig er det jo på WoW stadiet.

Blir vel en PvP basert WoW klone

 

 

Jeg blir så lei meg da jeg hører sånt!

World of warcraft er en stor rip of av warhammer!

 

Måten rasene, sverdene, utstyret og alt ser ut er fra warhammer, som har vart i hele 25 år.

Endret av AtleBer
Lenke til kommentar

Husker første truen min til Molten Core med guilden min og det var rett og slett 'Epic'. Musikken, monstrene, det var som å komme inn i et helt nytt spill. man kunne føle varmen stige opp fra lavaen og det at man var en hel "hær" med spillere som kjempet seg gjennom den dystre hulen var bare fantastisk. Og dra ut alene å grinde monstre solo eller Straholme ble liksom aldri det samme etter at jeg hadde opplevd Molten Core. Dumt det er max 25 i instancer nå.

 

 

Whoops, gikk kanskje litt Off topic nå heh. I vært fall det er denne "følelsen" jeg håper Age of Conan vil gi meg tilbake.

Lenke til kommentar
Hva gjør WAR til et neste genrasjons online spill?

Grafikkmessig er det jo på WoW stadiet.

Blir vel en PvP basert WoW klone

 

 

Jeg blir så lei meg da jeg hører sånt!

World of warcraft er en stor rip of av warhammer!

 

Måten rasene, sverdene, utstyret og alt ser ut er fra warhammer, som har vart i hele 25 år.

 

Warhammer har vært ute mye lengre enn Warcraft, men "WarCraft Oniine" har vært ute mye lengre enn "Warhammer Online". Det jeg mener er at WoW grafisk har *ahem* lånt fra Warhammer, men WAR vil likevel være en klone av WoW når det gjelder selve spillet på samme måte som LotRO låner stilen til WoW. ;)

 

Det er på samme vis mange regnet Lara som en kvinnelig Indy etter det første Tomb Raider, men Indy & The Infernal Machine ble regnet som en Tomb Raider klone selv om det hadde Indy i hovedrollen. Indy har levd mye lengre enn Lara, men han hadde ikke hatt et tredjepersons actionspill som Infernal Machine før lenge etter at Tomb Raider kom. Ergo ble det en klone av Tomb Raider. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...