Gå til innhold

Min erfaring med AoC så langt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Selv om posten er long gone nå, så tenkte jeg kunne vise til en liten kommentar som kanskje får folk til å se litt lysere på det Thraze kommenterte om grafikken hvertfall.

 

"Descending into the Valley, I was impressed by what Funcom calls "placeholder" graphics" - Link

 

Sånn jeg tolker det i allefall, er det ikke release versjonen av grafikk som er i beta/demoene enda. Men man kan jo også være kritisk å si at det er ikke sikkert det er ekstreme forandringer som kommer når vi ser release. Men som blodfan så velger jeg å se litt lyst på det :)

 

Det der så ut som meget gode nyheter ja. Kanskje er vi så heldige at Funcom sin nye engine Cheetah 2 gjør AoC til akkurat det vi venter på. Ting ser lysere ut for hver dag :)

Lenke til kommentar
Hvem bryr seg om grafikk, det er gameplay som teller. Folk som forlanger übergrafikk og som har skjermkort til 5k spenn bør finne seg et annet spill.

hva skal det bety? det skal bli ubergrafikk ;)

 

Ja, er vel egentlig noe av det som skiller AoC ut fra resten av MMO mengden. Generelt bedre grafikk en konkurentene er absolutt ikke å forakte. Og hvem som bryr seg om grafikk? De fleste vil jeg tru. Men om det går utover gameplayet slik at det blir dårligere ( hensikten er vel faktisk at grafikk skal gjøre spillopplevelse bedre), så er jeg med på at det bør nedprioriteres.

Lenke til kommentar

Grafikk i et MMORPG har utrolig mye å si for innlevelsen, som igjen påvirker gameplayet.

Hvem liker vel ikke å løpe opp på en fjell topp og skue utover et snødekket landskap med trær som svaier i vinden, og sola skinner igjennom skyene og reflekterer i bakken? Tenk dette scenarioet opp mot det å se 5 pixler vise 1 tre stående på en flat bakke med en rund gul ting midt på skjermen.. Stemning er et nøkkelord her.

 

Grafikken i AoC er noe av det som visstnok skal være noe som skiller det ut fra andre MMO (selv om jeg enda ikke har sett noe til dette). Et av de viktigste aspektene spør du meg, ettersom det påvirker så mange andre ting.

 

Liker du det ikke, kan du spille et hvilket som helst tekst basert MMO.

Lenke til kommentar

Det er jo ikke sånn at jeg hater bra grafikk :)

Men grafikken vil falme etterhvert, og da vil vel de som må ha eyecandy gå over til andre spill. Dessuten er det greit å ha grafikk de fleste kan kjøre, ellers blir det ikke mange fornøyde spillere (settings på "low" og likevel 15 fps).

 

 

Og hvem som bryr seg om grafikk? De fleste vil jeg tru. Men om det går utover gameplayet slik at det blir dårligere ( hensikten er vel faktisk at grafikk skal gjøre spillopplevelse bedre), så er jeg med på at det bør nedprioriteres.

Du blander begrepene her. Grafikk påvirker spillopplevelse ja, men har ikke noe med selve gameplayet å gjøre. Om frameraten er lav vil det gå ut over spillbarheten.

 

 

Grafikk i et MMORPG har utrolig mye å si for innlevelsen, som igjen påvirker gameplayet.

Innlevelsen skapes av både grafikk og gameplay, ikke omvendt.

Lenke til kommentar
Og hvem som bryr seg om grafikk?

 

De som sitter med eldre datamaskiner, eller datamaskiner som ikke er bygd for grafikk.. De sitter igjen med en dårlig spillopplevelse fordi det hakker.. Imho var det derfor wow solgte så bra som de gjorde (fordi alle kunne kjøre spillet deres), og det er derfor age of conan ikke kommer til å selge så bra..

Lenke til kommentar
De som sitter med eldre datamaskiner, eller datamaskiner som ikke er bygd for grafikk.. De sitter igjen med en dårlig spillopplevelse fordi det hakker.. Imho var det derfor wow solgte så bra som de gjorde (fordi alle kunne kjøre spillet deres), og det er derfor age of conan ikke kommer til å selge så bra..

så flott du har fått systemkravene til aoc, ingen andre har det. kan du linke dem?

Endret av Christeven
Lenke til kommentar
De som sitter med eldre datamaskiner, eller datamaskiner som ikke er bygd for grafikk.. De sitter igjen med en dårlig spillopplevelse fordi det hakker.. Imho var det derfor wow solgte så bra som de gjorde (fordi alle kunne kjøre spillet deres), og det er derfor age of conan ikke kommer til å selge så bra..

så flott du har fått systemkravene til aoc, ingen andre har det. kan du linke dem?

 

Det jeg har sett av ingame skrytevideoer legger nok grafikken kanskje litt under crysis, så kan man tenke seg til resten.

Lenke til kommentar

Hmm, vet ikke helt om jeg bryter NDA ved å si dette, men det er noe tvil ang release 25 mars... Jeg frykter utsettelse eller remake av AO releasen.

 

Men ang grafikk og systemkrav. Max grafikk, særlig i startbyen, krever mye maskin. Mer enn crysis for øyeblikket, men det har nok mye med alle debuggverktøy som kjøres.

 

BTW: spillet tar også mye plass for tiden. Vi snakker tosiffret GB atm :)

Endret av noob11
Lenke til kommentar
Og hvem som bryr seg om grafikk?

 

De som sitter med eldre datamaskiner, eller datamaskiner som ikke er bygd for grafikk.. De sitter igjen med en dårlig spillopplevelse fordi det hakker.. Imho var det derfor wow solgte så bra som de gjorde (fordi alle kunne kjøre spillet deres), og det er derfor age of conan ikke kommer til å selge så bra..

Bortsett fra at man lett skal kunne spille AoC med en 2-3 år gammel PC.

 

At en masse ymse ting kan stilles ned slik at man slipper den problemstillingen.

 

 

MEN, vil man virkelig spille et så flott spill uten å kunne hvertfall kjøre medium grafikk instillinger? Det er vell en annen sak. ^^

Lenke til kommentar
Tviler sterkt på noen utsettelse da flere av sjefene i Funcom de siste dagene har bekreftet datoen 25 mars som helt sikkert.

Ville vært fryktelig dumt å sagt dette med sikkerhet om de er usikkre..

*Blæh, orker ikke fikse så dette blir en dobbelpost*

 

Sant.

 

Athelan har jo også selv sakt at noen deler av spillet må patches inn etter lansering. Men at det vil ha de største ellementene i spillet ved lansering som player cities, sieging o.l.

Lenke til kommentar
Tviler sterkt på noen utsettelse da flere av sjefene i Funcom de siste dagene har bekreftet datoen 25 mars som helt sikkert.

Ville vært fryktelig dumt å sagt dette med sikkerhet om de er usikkre..

 

Da håper jeg virkelig de sitter på en annen build enn den vi har i beta. Ellers blir det remake av AO releasen.

 

For å si det sånn. Uten kraftige forbedringer før den 25 mars selger jeg funcom aksjene mine rett før påske. (og kjøper dem tilbake for en slikk og ingenting noen dager etter release)

Lenke til kommentar

Det skal jo være en stresstest kommende uke før det mest sanynelig blir sluppet en ny build.

Vi som jobber i spillbutikker skal komme inn i en såkaldt retail beta del som skal åpne i løpet av Januar.

Dette er helt sikkert en mere ferdig utgave.

Funcom regner nok med at AoC blir snakket om av retailere så de vil ha det meste på plass før vi slipper inn ;-)

Lenke til kommentar

jeg ville foreslått at de som har skrevet ting som de slettes ikke har lov til fjerner det ummidelbart. Selv vet jeg ikke hvordan funcom stiller seg til brudd på avtaler osv. dere har gjort med dem.

Det er etter all sannsynelighet en streng NDA som dere har skrevet under på. I alle betaer jeg har vært med i tidligere har dette vært tilfelle.

:yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...