Gå til innhold

Min erfaring med AoC så langt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva gjør WAR til et neste genrasjons online spill?

Grafikkmessig er det jo på WoW stadiet.

Blir vel en PvP basert WoW klone

 

 

Jeg blir så lei meg da jeg hører sånt!

World of warcraft er en stor rip of av warhammer!

 

Måten rasene, sverdene, utstyret og alt ser ut er fra warhammer, som har vart i hele 25 år.

 

Warhammer har vært ute mye lengre enn Warcraft, men "WarCraft Oniine" har vært ute mye lengre enn "Warhammer Online". Det jeg mener er at WoW grafisk har *ahem* lånt fra Warhammer, men WAR vil likevel være en klone av WoW når det gjelder selve spillet på samme måte som LotRO låner stilen til WoW. ;)

 

Det er på samme vis mange regnet Lara som en kvinnelig Indy etter det første Tomb Raider, men Indy & The Infernal Machine ble regnet som en Tomb Raider klone selv om det hadde Indy i hovedrollen. Indy har levd mye lengre enn Lara, men han hadde ikke hatt et tredjepersons actionspill som Infernal Machine før lenge etter at Tomb Raider kom. Ergo ble det en klone av Tomb Raider. ;)

Nøyaktig det thecrow77 sier, det er hav som kom "først" i den sjangeren vi snakker om som er det tellende. Man kan tillogmed gjøre det enda mer ekstremt, en som spiller Lotro kan si han syntes wow var en lotro klone (siden han spilte lotro først, så det er hva han mener) selv om det ikke stemmer. For the record, Tolkien var vel kilden til den moderne ork etc..

Så er nok Lotr - Warhammer tabletopp- warcraft 1-2-3

Endret av Christeven
Lenke til kommentar
Tolkien var først med det vi kaller orker, men Warhammer har sin egen stil når det gjelder utseendet. Denne stilen er kopiert i WarCraft. Det gjør at Warcraft utseendemessig er en kopi av Warhammer, men som spillform (MMORPG) var WoW ute lenge før WAR. Det har ingenting å si hvilket spill man spilte først.

jeg er fullstendig klar over hva som er hva, og jo, hva man spiller først har veldig mye å si for enkeltpersoners syn.

Lenke til kommentar

Så klart det har noe å si hva man spiller først når det gjelder hvilket spill man liker best, men det har ingenting å si når det gjelder å se på fakta. Warcraft lånte mye av grafikken fra Warhammer, så på det viset er Warcraft en klone av Warhammer. Problemet er at Warhammer aldri har vært et online rollespill før, ergo blir Warhammer Online en klone av Warcraft Online. Bare legg merke til at jeg sier Warhammer, Warhammer Online, Warcraft og Warcraft Online. De er fire forskjellige ting. Warhammer-lisensen var først, men Warhammer Online har ikke engang kommet. På samme vis har Warcraft-lisensen lånt mye fra Warhammer-lisensen når det gjelder utseendet, men Warcraft Online har ingenting med Warhammer-lisensen å gjøre da den er direkte basert på Warcraft-lisensen. Litt komplisert, kanskje, men kort sagt kan man ikke si EverQuest 2 er en klone av WAR bare fordi man spilte WAR først. ;)

Lenke til kommentar

Eller World of Warcraft, som er den egentlige tittelen. Men ja, vi hadde først tre spill pluss expansioner med Warcraft før det gikk online, ergo kan det fint kalles Warcraft Online. Poenget er uansett ikke å sammenligne WoW med WAR, men å sammenligne et online Warcraft spill med et online Warhammer spill. :)

 

Warhammer kom før Warcraft, men Warcraft gikk online før Warhammer. Det gjør at Warcraft som spill har lånt mye av den grafiske stilen fra Warhammer, men et online Warhammer-spill vil låne mye fra et online Warcraft spill da Warcraft gikk online først. Enkelt og greit, håper jeg. :p

Lenke til kommentar

Var en av devloperne som sa det her, som jeg syntes var ganske artig:

 

We dont want to make a game like world of warcraft. there is no point casue theres no way we can beat them in what they do.

 

If world of warcraft is beatles then we are led zeplin. we are not better or worse just something new.

Lenke til kommentar

Skal love deg at WAR er mye værre en WoW, omtrent alle spillerene i betaen er ganske skuffet. Har lest mange tråder om hvor forferdelig spillet er på beta forumet, kan legge inn litt av trådene her hvis folk synes det er greit at jeg legger inn NDA materiale.

 

Var selv en stor WAR fan, men no more for sure :p

Lenke til kommentar
Skal love deg at WAR er mye værre en WoW, omtrent alle spillerene i betaen er ganske skuffet. Har lest mange tråder om hvor forferdelig spillet er på beta forumet, kan legge inn litt av trådene her hvis folk synes det er greit at jeg legger inn NDA materiale.

 

Var selv en stor WAR fan, men no more for sure :p

nå er det jo fremmdeles en stund til release da. Samme som med aoc betaen, var en periode alle tydligvis hatet det de så, men nå blr fler og fler ganske positive. så time will tell, tidlig å si om war lir bra eller ei.

Lenke til kommentar

Syntes warhammer online er vedlig flinke til å legge ut klipp om spillet sit.

Age of conan har ikke så mange skikkelige videoer hvor du får høre om spillet fra de som faktisk driver med det. Syntes hyborian insider videoene var vedlig fine, men har ikke set mye av dem.

 

Så har WAR han mannen som alltid er på alle videoene, som er litt spør/morsom :)

Endret av AtleBer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...